Pendling, var går er smärtgräns för regn o kyla?

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Självklart, fryser du inte så är det lugnt. Men lycka till med att inte frysa i -5 grader och i fart. Helt annan grej att stå och vänta på en buss i 10-15 min i -5 än att köra på 70 väg i -5 eller som vissa på motorvägen.

Lyckas du med att inte frysa så är det väl okej, men syftade mest på folk som skrivit i tråden och frusit ihjäl ballen av sig :död

Flera lager kläder, och ett vindtätt ytterlager så fryser man inte :tummenupp

Dumsnål som jag var förra året så körde jag dock med väldigt ventilerade sporthandskar :huvet Så man frös duktikt om händerna.

Kan tilläggas att jag tror att jag kan ha överdrivit med klädseln imorse. Varmt så in i H hela vägen till jobbet :katt
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Som så många har sagt är det inte i första hand kylan som är det storsta problemet då man kan klä sig rätt om man vill.
Det är inte heller halkan för egen del (om man har rätt hoj o däck för vinterbruk då)

Nå största problemet med pendling med hoj på vintern är alla bilister som har en minimalt skrapad ruta (skulle polisen stanna dem skulle de bli av med kortet).
Dessa är samma personer som vanligtvis på sommaren sminkar sig, "dvalar"(dvs nästan sover) bakom ratten etc
På sommaren är detta inget problem då man har så pass marginaler då man pendlar.
på vår/senhöst då det börjar bli mellan +5 o 0C börjar dessa saker inverka så pass att pendling till/från jobbet blir mer utmanade då marginalerna krymper pga grepp problem för hojen.
Vinterpendling till/från jobbet ... det känns lite väl vådligt för min del.
Fast ... det skulle vara kul att prova en riktigt bra vinterhoj med rätt däck, handvärmare etc etc på vintern. Tycker man då att det är samma marginaler i trafiken som en sporthoj på vår/senhöst ... tja varför inte??
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top