Pengar till hoj

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
Okey grappar, hur får jag snabbast ihop pengar till en motooorcykel? hora bakom skrapan i staden? sälja papperslappar eller samla pantburkar?

Cyekl som vi satsar på är Kawasaki er 6/ er 5 yamaha den där 600 som är på 98 hk eller sukasuki grejsirejs.

packad å klar in i minsta detalj, grattis på födelsedagen.

skyulle ha en poll, men det sket sig, man kan vinna las vegas iaf :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jobba hårt eller så biter du i det sura äpplet och går till en bank, jag har hört att de lånar ut pengar där. Ibland. Men sen vill de har 33% i riktig ränta.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Om några år kommer du ringa till banken och säga:

"Hej banken, det är jag... Igen..."

Så det är bara att börja på relationen! :tummenupp

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Jag har lite samma problem. Att spara 80-90k på att bara jobba känns inte så lätt. Men lån känns inte heller så kul. Dels för att då är ju inte hojen "min". Dels för att jag låser mig på min arbetsplats ett par år framåt i tiden.. Det bästa är kanske att inse att det vart dumt att inte börja spara tidigare och börja från 0 nu. Får satsa på cykel 09-10 då nångång.:rolleyes: :mad:

Hur har du finansierat ditt motorcykelköp? Hårt arbete, lånade pengar eller på annat sätt?:)

Dark_Messenger

Guest
Jag tycker du skiter i att tjöpa och stjäl en i stället!

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Eller så börjar du med att köpa en lite äldre cykel som inte är så dyr eftersom du inte verkar ha pengar till en ny.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Eller så börjar du med att köpa en lite äldre cykel som inte är så dyr eftersom du inte verkar ha pengar till en ny.

Du kan ju inte åka gammal hoj, det är ju som att sätta på sig fjolårets modell av Jeans! :näsblod

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Vil du inte låna av banken får du råna banken, då kan du köpa hoj redan i kväll (gäller båda alternativen)

varför låser man sig på sin arbetsplats för om man tar ett banklån:va

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Du kan ju inte åka gammal hoj, det är ju som att sätta på sig fjolårets modell av Jeans! :näsblod

Faktiskt har det ju inte hänt nånting radikalt på mc-sidan sen senare 80talet. En hoj är fortfarande snabb som fan och gör sina 300 liksom mina från -92. Sen är de nya fulare dessutom, förutom just 1098R.

De nyare hojar är det ju INGEN skillnad på ALLS, om man nu inte tävlar vilket merparten av de som köper ny sporthoj INTE gör.

Att sukka ändrar sina spridare till sin 600cc-maskin för att få en jämnare blandning av luft/bensinblandningen märker INGEN människa i världen - garanterat!

Köp gammalt, spara pengar!

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Skaffa dig en rik flickvän (alt att hon har rika föräldrar) som gärna vill ge dig en kärleksgåva. Då får du både en brud att trycka samt en hoj:tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Skaffa dig en rik flickvän (alt att hon har rika föräldrar) som gärna vill ge dig en kärleksgåva. Då får du både en brud att trycka samt en hoj:tummenupp

Sen spelar det ingen roll att hon ser ut som ett skåp heller, eller? ;)

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Men lån känns inte heller så kul. Dels för att jag låser mig på min arbetsplats ett par år framåt i tiden..
Oförstår. Jag har bytt jobb fast jag har lån på hojen, varför skulle det vara ett problem?

Hur har du finansierat ditt motorcykelköp? Hårt arbete, lånade pengar eller på annat sätt?:)
Hårt arbete för att betala på mitt lån. :)

Dark_Messenger

Guest
Faktiskt har det ju inte hänt nånting radikalt på mc-sidan sen senare 80talet. En hoj är fortfarande snabb som fan och gör sina 300 liksom mina från -92. Sen är de nya fulare dessutom, förutom just 1098R.

De nyare hojar är det ju INGEN skillnad på ALLS, om man nu inte tävlar vilket merparten av de som köper ny sporthoj INTE gör.

Att sukka ändrar sina spridare till sin 600cc-maskin för att få en jämnare blandning av luft/bensinblandningen märker INGEN människa i världen - garanterat!

Köp gammalt, spara pengar!

Hur tänkte du nu? :va

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det går bra att låna pengar, men se till att amortera lika mycket/år som hojen minskar i värde/år.

När du sen säljer hojen är du skuldfri. Se det som en leasing eller nåt.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy