Pengar till hoj

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Yamaha XJ6
Just nu har jag hälften av pengarna som jag tänkt lägga på hoj. De kommer från att jag har sparat hela studiebidraget och levt på usel städarlön... Sedan fick man ju ett stort bidrag vid studenten i juni:) Att man bor hemma gör allt lite lättare.

Resten av pengarna har jag förhoppningsvis i slutet av sommaren/ till hösten:) Då blir det lagom att köpa hoj till vintern när priserna är lägre:tummenupp

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Just nu har jag hälften av pengarna som jag tänker lägga på hoj till nästa vår. De kommer från att jag har sparat hela studoebidraget och levt på usel städarlön... Sedan fick man ju ett stort bidrag vid studenten i juni:)

Resten av pengarna har jag förhoppningsvis i slutet av sommaren/ till hösten:) Då blir det lagom att köpa hoj till vintern när priserna är lägre:tummenupp

o vilken hoj blir det då?

Dark_Messenger

Guest
Någon typ av motard är det som gäller just nu... jag vet inte om det är svårt att hitta motard som är lagom stor till en tjej... De jag har provat har vart lite för höga... Jag är ca 170 cm. Tips?

Motard är ett tillfälligt substitut när man klotat sporthojen. Visste du inte det? :confused:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Någon typ av motard är det som gäller just nu... jag vet inte om det är svårt att hitta motard som är lagom stor till en tjej... De jag har provat har vart lite för höga... Jag är ca 170 cm. Tips?

Har du testat med motardfälgar eller endurofälgar? Annars tycker jag husan är låg, men jag kan ha fel.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Jag sysslar inte med motard, bara riktiga räcers ;)

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Du kan ju inte åka gammal hoj, det är ju som att sätta på sig fjolårets modell av Jeans! :näsblod

Utsvängda jeans ala 70 tal, börjar ju bli inne igen! Så då behöver jag inte skämmas eftersom min Tiller kommer från den tiden ungefär! Skönt!

Motard är ett tillfälligt substitut när man klotat sporthojen. Visste du inte det? :confused:

Så säger alla som inte vågar svänga:tummenupp

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Låna. Har du inte nog hög lön för att spara nog mycket eller villig att ta ett lån så blir det ingen hoj.

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Spara och jobba :)

Fick råd med min F4i efter lite sommarjobbande och sparande :)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
0-100 är det ju ingen skillnad på och toppfarten är det ju ingen skillnad på.

Ähh, samma tjat som för 4 år sen då du skulle köra åttor runt min gixxer 750 -00.

Räknas inte 100 ---> toppfart (som för övrigt skiljer gamla och nyare hojar åt)?

Släng dina trötta hojar åt helvete och ta med dig själv.
:tummenupp

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Hur har du finansierat ditt motorcykelköp? Hårt arbete, lånade pengar eller på annat sätt?:)

Inte lånat en krona. (Möjligen någon tusenlapp av farsgubben/bror, men det har betalats tillbaka någon vecka senare).

Sommarjobbat sen typ 13 årsåldern. Letat låga priser, köpt i rätt tid, hittat hojar med saker som behöver fixas med och sedan sålt med liten vinst. Men mest, leta efter bra priser.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ähh, samma tjat som för 4 år sen då du skulle köra åttor runt min gixxer 750 -00.

Räknas inte 100 ---> toppfart (som för övrigt skiljer gamla och nyare hojar åt)?

Släng dina trötta hojar åt helvete och ta med dig själv.
:tummenupp

Stor o tuff i orden ;)

Åttor sa jag inte, men ett rejs sa vi ju.
Det kan vi ju fortfarande göra, kom du till Skåne så.

Din nya hoj är ful :tungan

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du kan ju alltid prostituera dig, men det gäller att ha diciplin, springer man runt med tjugor i fickorna är det lätt att man köper godis å sånt.... :tummenupp

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Önskar att man endast fick låna pengar till fastigheter, så skulle man slippa alla fattiglappar på vägarna.

SW

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
kx 250, sporthoj till nästa år får man hoppas
Önskar att man endast fick låna pengar till fastigheter, så skulle man slippa alla fattiglappar på vägarna.

skulle er coola gängledare i suicidal kunna åka då??

edit: hålelr med dock till fullo.. synd om 18-åringarna som inte fattar bättre än att ta ett snabblån..

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
skulle er coola gängledare i suicidal kunna åka då??

edit: hålelr med dock till fullo.. synd om 18-åringarna som inte fattar bättre än att ta ett snabblån..
Knapra lite laxeringsmedel så kanske du inte förblir så förstoppad.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...