Pensionärsgrejer.

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Edit: Sedan skulle jag aldrig sätta på 17" eller andra lågprofildäck på min bil, för det blir för stötigt och bullrigt. Aldrig heller en sänkningssats eller sportchassi...

Jag skall just till att sälja min sportbil med 17" lågprofildäck på det extra sänkta sportchassiet eftersom den inte går att köra ner i garaget på jobbet, och jag måste köra bil till jobbet nu när vi flyttat ut till villan i buschen :gråta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag skaffade ICA-kort för en månad sen. MEN, jag försvarar det med att man måste ha det för att få tillgång till självscanningsgrejen, jag pallar inte att köa längre.

Det skaffade jag för 8 år sen - då var jag 18år.
Började ge blod då med(måste vara 18 tydligen) och där är ju mest gamlingar.

Klart man ska ha en massa kort så man får fina erbjudanden som biobiljetter, olika rabatter o dyl. Skitbra! :tummenupp
Förutom ICA-kort har jag COOP-kort, CITY GROSS-kort, Åhléns-kort, H&M-kort, BROTHERS-kort, SCANDIC-guldkort, finska SOKOShotel-kort, CHOICE-guldkort, SAS-kort, FINNAIR-kort och säkerligen några till jag glömt. Bibliotekskortet räknas inte in här va? :va

Har svårt att hitta en plånbok som håller för alla kort. Den jag har nu har hållt i ganska exakt 10år.

Panta burkar gör man av miljölskäl, har jag alltid gjort.
Källsorterar fungerar ändån inte så allt åker i en tunna(har varit på sopstationen, källsortera är bara nåt för att medborgarna ska känna sig duktiga och inte slå sönder busskurer).
Ta med påsar till affärerna går inte, man har de ju som soppåse sen.

Annars är jag nog rätt så rock´n roll av mig :gnissla

Kom på en grej till - jag har ju 3st. BMW 7serier som jag kör runt i :D Många säger att det är gubbilar(förmodligen mest av avundsjuka tror ju jag då)

Bifogat

• bilarna.JPG
    bilarna.JPG
    88.9 KB · Visningar: 117
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
...jag har ju 3st. BMW 7serier som jag kör runt i :D Många säger att det är gubbilar (förmodligen mest av avundsjuka tror ju jag då).
Allt beror ju på vem som kör bilen. En krumryggad pensionär i en BMW 740 blir coolt. Men en 25-åring med keps i samma bil blir inte coolt. Det är lättare för en pensionär att vara cool än för en 25-åring.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Allt beror ju på vem som kör bilen. En krumryggad pensionär i en BMW 740 blir coolt. Men en 25-åring med keps i samma bil blir inte coolt. Det är lättare för en pensionär att vara cool än för en 25-åring.

Testa bilarna - bättre komfort får du leta efter. :fakta (skulle väl vara Maybach i sånna fall)
Det handlar inte om att vara cool, när du växer upp förstår även du dig på sådant.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag har utvecklat ett pensionärsdrag :gråta
Sedan jag började simma blir jag arg på folk som skvätter när dom crawlar och då ger jag dom giftiga blickar.
Jag har blivit min mamma :skrämd

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sedan jag började simma blir jag arg på folk som skvätter när dom crawlar och då ger jag dom giftiga blickar.

Haha!! Jag har mer eller mindre gått o simmat i hela mitt liv och jag hatar oxå de som skvätter på en :D

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
jag slår vad om att folk fiser längre än 5min i månaden.

Fan jag tutar i baktrumpeten längre än 5 minuter varenda gång. Skulle tro att jag brakat loss säkert en tredjedel av mitt liv. Ibland kommer det material oxå (det borde väl vara lite pensionärsaktigt?)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fan jag tutar i baktrumpeten längre än 5 minuter varenda gång. Skulle tro att jag brakat loss säkert en tredjedel av mitt liv. Ibland kommer det material oxå (det borde väl vara lite pensionärsaktigt?)

Jupp! Helt klart ålderstendenser! I bland får man säga "oj, där kom det en matsked vått också" Sen får man ligga som fan I tells ya!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jupp! Helt klart ålderstendenser! I bland får man säga "oj, där kom det en matsked vått också" Sen får man ligga som fan I tells ya!

Jag brukar skylla på att det är skinnet i nacken som drar ihop sig på äldre dar (gubbnacke) och det gör att så fort man böjer sig fram så räcker inte huden till, vilket medför att det stramar och drar isär anus, och VIPS! som en blixt från en klar himmel så tutar det till sådär förnämligt.

Jag tycker att det är bra att pruttar har en uppmärksammande effekt så man slipper gå genom livet obemärkt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Cadillac. Min Pappa hade ett par sådana. Där har vi en gubbig bil. Men minst lika bekväm som BMW 740. Nu kör han Skoda sedan. Så är han pensionär också.

tjör 150 mil i en sådan så får du se om den är lika skön... Mjuka säten är bra en kvart eller om man har röjders.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
tjör 150 mil i en sådan så får du se om den är lika skön... Mjuka säten är bra en kvart eller om man har röjders.
Sätena i en STS är inte sådär plufsigt mjuka faktiskt. För övrigt har Cadillac legat i rätt hårt för att bli av med pensionärsryktet.

Bifogat

• cas_cadillac_cien3.jpg
    cas_cadillac_cien3.jpg
    88.5 KB · Visningar: 36
  • cadilac_northstar_lmp_lemans.jpg
    cadilac_northstar_lmp_lemans.jpg
    34.6 KB · Visningar: 38

Dr.Bike

Guest
Fyfan jag skämms över att berätta det här men om saningen ska fram så brukar jag fara på bil bingo.. Enda jag har att säga till mitt försvar är att det brukar finnas en hel del läckra donnor i 18-20år åldern där... Känner mig som värsta skabb gubben när jag spatserar runnt och spanar i kaffe pauserna... en gång stod jag till och med och diskuterade med Leif loket olsson ...

:skrattaåt

Harw...snörvel... DEEEET är det värsta och mest panchisaktiga jag hört!
BIL-bingo!!
Hihihi hahahah hohoho...jag dööör.
Det är f.ö EN av mina VÄRSTA nightmares... att åka på BIL-bingo...
Det är så.... vad ska man säga?
Självförnedrande!?

Haha... ja, och tänk sedan... :skrämd
Att bli PÅKOMMEN av nån man känner!!

:rofl

Afyfan. Ja jädrar...

Själv har jag fårskinnstofflor... :( DET är liiiite panchisvarning på det va? *hoppas inte*

:D

"Jag har blivit min mamma..."
Obetalbar.

Last edited:

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,

Nääe. Du har drabbats av vad vi kallar "Akustiskt Magsår"...

Inte så farligt , Om du använder "dämpare" av bra kvalitet å filtrerar bagg å annat " matrial "...:rolleyes:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
...om saningen ska fram så brukar jag fara på bil bingo...
Du ska ha en eloge som berättar sanningen. Jag har också varit på bilbingo. Men bara en gång! Det var i Delsbo/Hälsingland och det var ingalunda bara pensionärer där. Kolla: visst ser det kul ut!

:D

Bifogat

• yif-bilbingo-040515.jpg
    yif-bilbingo-040515.jpg
    53.6 KB · Visningar: 73

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Kom på en grej till - jag har ju 3st. BMW 7serier som jag kör runt i :D Många säger att det är gubbilar(förmodligen mest av avundsjuka tror ju jag då)

Brukar du be två polare köra runt i varsin bil så du får med dig alla tre överallt?

Det handlar väl mer om prioritering och vad man väljer att lägga pengarna på. Jag personligen tycker det är helt idiotiskt att ha 3 bilar inom samma segment men du gör ju som du vill, men att kalla det avundsjuka är nog lite fel va ;).

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning