Pensionärsgrejer.

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Tagit med mig kasse till butiken för att bära hem varorna i.. gjorde det en gång och gör fanemej aldrig om det igen..

Jag tvättar plastpåsarna 3-4ggr som jag har mackora te jobbet för de blir så dyrt me plastpåsar,el annars tar jag skogaholmspåsen när limpan är slut..

:tummenupp :arsele :huvet :tuttar :rolleyes: :va

Henken

Guest
Böjt mig ner och sedan pustat/stönat när jag ställt mig upp. Jag har fått gubbknyst!! :(

Edit: Fel ord...

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jorpes & jag brukar göra pensionärslunch på hotellfrukosten, man gör helt enkelt extra dubbelmackor och lindar in dom i servetter, denna sniklunch lägges med fördel i pitboxen så att man snabbt kan käka något mellan körpassen.

Alternativt så spar man halva pizzan efter kvällsmiddagen och avnjuter kall slabbig pizza i pitboxen.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Brukar du be två polare köra runt i varsin bil så du får med dig alla tre överallt?

Det handlar väl mer om prioritering och vad man väljer att lägga pengarna på. Jag personligen tycker det är helt idiotiskt att ha 3 bilar inom samma segment men du gör ju som du vill, men att kalla det avundsjuka är nog lite fel va ;).

Alla gör som de själv vill, jag har 4 motorcyklar med. Hade 5 innan i år men en fick säljas. Nu när jag vet vad som händer när man säljer så kommer jag aldrig mer att sälja ett fordon i mitt liv.
Har 2 lägenheter med men inte fan bor jag i den ena för det :gnissla

Nu har jag mest fordonen som entusiastbilar - just för att jag vill. Det är inte riktigt vilka bilar/hojar som helst så de vill jag spara på.

Man borde kanske ha 2 flickvänner med och då även använda dem(samtidigt), fast då hade man kanske inte platsat i denna tråden. :gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jorpes & jag brukar göra pensionärslunch på hotellfrukosten, man gör helt enkelt extra dubbelmackor och lindar in dom i servetter, denna sniklunch lägges med fördel i pitboxen så att man snabbt kan käka något mellan körpassen.

1. Var gömmer man dubbelmackan?
2. Tänk om någon ser när man gömmer dubbelmackan
3. Kan man ta annan mat än dubbelmackor?
4. Om du blir tillsagd:
- lämnar du tillbaka dubbelmackan?
- springer du?
- argumenterar du för din dubbelmacka?
- skulle du kunna ta till våld (rån) för en dubbelmacka?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
1. Var gömmer man dubbelmackan?
2. Tänk om någon ser när man gömmer dubbelmackan
3. Kan man ta annan mat än dubbelmackor?
4. Om du blir tillsagd:
- lämnar du tillbaka dubbelmackan?
- springer du?
- argumenterar du för din dubbelmacka?
- skulle du kunna ta till våld (rån) för en dubbelmacka?

Dubbelmackan bär man stolt i handen och därför orkar ingen bry sig, om man försöker att smussla med mackan så får kyparna ett psykologiskt övertag.

Ingen orkar att diskutera med en idiot :mattias

Riktiga pensionärer smusslar dock ner hela smörgåsbord i sina plastade handväskor, men inte ens då orkar kyparna bry sig.

Jorpes har lärt mig att utnyttja pinsamma situationer till ens fördel, man ser bara glad ut och babblar hysteriskt och osammanhängande på två eller tre olika språk samtidigt, ingen i världen orkar argumentera med en sådan människa.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dubbelmackan bär man stolt i handen och därför orkar ingen bry sig, om man försöker att smussla med mackan så får kyparna ett psykologiskt övertag.

Ingen orkar att diskutera med en idiot :mattias

Riktiga pensionärer smusslar dock ner hela smörgåsbord i sina plastade handväskor, men inte ens då orkar kyparna bry sig.

Jorpes har lärt mig att utnyttja pinsamma situationer till ens fördel, man ser bara glad ut och babblar hysteriskt och osammanhängande på två eller tre olika språk samtidigt, ingen i världen orkar argumentera med en sådan människa.

Lorpes verkar kunna lite bra grejer milt sagt. :)
Ni har dock rätt, med rätt uppsyn och attityd kommer man undan med förvånansvärt mycket.

Apropå pensio-grejer så gjorde jag något gräsligt nyss.
Satte mig i köket för att läsa och....och....kan knappt skriva det....jag tände två ljus för trevnadens skull. Tror vi kan stänga tråden nu. Förlåt! :gråta

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Så här kan det låta när Jorpes handlar på gatuköket:

Hej jag vill ha majonäsgurka till korven, men bara för tre:-.
Grillkocken påpekar att majonäsgurkan kostar 5:-.
Jorpes säger att han bara vill ha för 3:-
Grillkocken suckar och lägger på en normalstor klick majonäsgurka.
Jorpes ler och känner segers sötma.

Det handlar givetvis inte om pengar, det som äger rum är en förhandling och den är mycket viktig att vinna om man går pensionärsskolan.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag tvättar plastpåsarna 3-4ggr som jag har mackora te jobbet för de blir så dyrt me plastpåsar,el annars tar jag skogaholmspåsen när limpan är slut..

:tummenupp :arsele :huvet :tuttar :rolleyes: :va

Dagens pensionärspris går till....*trumvirvel*
Foooooooooox Raaaacing :klappar
TVÄTTAR PLASTPÅSAR??!! :gnissla
Det låter som min gammelmoster som hade en krok för tandtråden bredvid handfatet..så hon kunde återanvända den (åter och åter igen :gah...och tanten var miljonärska!!!)
RIP Brita :krama

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jag skällde på en pensionär idag som bara gick rakt ut i vägen när jag cyklade.
Vilket folk det finns. :va

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Det låter som min gammelmoster som hade en krok för tandtråden bredvid handfatet..så hon kunde återanvända den (åter och åter igen :gah...och tanten var miljonärska!!!)

Är det inte just denna snålhet som gör att många sitter på massa $$$?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jo, det är inte dom stora inkomsterna man blir rik på, det är dom små utgifterna...

Många (äldre) snuskigt rika människor är så snåla att dom gnäller när dom skiter.
När dom sen har snålat ett helt jävla liv har dom inga barn att lämmna vidare till så när dom dör tillfaller allt allmänna arvsfonden ändå...

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Jag har en extra börs för mynt. Anledningen är att min plånbok saknar myntfack. Likväl känner jag mig pensionärsaktig med min "myntbörs".:)

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Dagens pensionärspris går till....*trumvirvel*
Foooooooooox Raaaacing :klappar
TVÄTTAR PLASTPÅSAR??!! :gnissla

Nu tycker jag fröken Nursey ska vara snäll!
Jag diskar också mina plastpåsar.. Iofs är det återförslutningsbara så det finns
ju en viss anledning...
Micra tvättsvampar och tvätta disktrasor i tvättmaskinen får jag inte
göra sen jag blev sambo... :va
Och enligt tanten är jag född när det fanns dinosaurier.. :D
Iofs så skiljer det bara 6 månader mellan oss men jag har inte vågat kalla
henne för skräcködla än... Balkongen är kall och hård... :D

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
... Balkongen är kall och hård... :D

Det gäller att välja sina strider....

(Blir också hånad för mitt omhändertagande av beggade återförslutningsbara påsar, men vem är det som har torr plånbok, mobil, cigg när jag rökte, karta mm även om allt annat på kroppen/hojen är genomblött? Skrockar knarrigt, lite gnäggande och väldigt förnöjt. Homendu, såädäsåatt, goes on and on and on).
Dessvärre har jag nog än värre later, men lever gärna i förnekelse om det går.

Edit; (Såg ditt födelseår, pojkspoling. Hm, du är ju nästan ett decennie yngre vilket gör det hela värre, gött. Jag är så gammal att jag kan ha toppbox!!!).

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Edit; (Såg ditt födelseår, pojkspoling. Hm, du är ju nästan ett decennie yngre vilket gör det hela värre, gött. Jag är så gammal att jag kan ha toppbox!!!).

*Asg* Ja riktigt sååå långt har jag inte kommit än... :D :tungan

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona

Nä det var arv! Man sparar INGET förutom bakterier på att återanvända tandtråd :burr

Nu tycker jag fröken Nursey ska vara snäll!
Jag diskar också mina plastpåsar.. Iofs är det återförslutningsbara så det finns
ju en viss anledning...
Micra tvättsvampar och tvätta disktrasor i tvättmaskinen får jag inte
göra sen jag blev sambo... :va
Och enligt tanten är jag född när det fanns dinosaurier.. :D
Iofs så skiljer det bara 6 månader mellan oss men jag har inte vågat kalla
henne för skräcködla än... Balkongen är kall och hård... :D

Jag kan inte fatta det iallafall :tungan så upprepar det: DISKA PLASTPÅSAR!?
Har ni hört talas om tupperware? Plastboxar..finns ju i alla storlekar och smålekar man kan tänka sig. Är inte det fräschare och lättare? Och mindre panscho? :tungan

Last edited by a moderator:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Nä det var arv! Man sparar INGET förutom bakterier på att återanvända tandtråd :burr

Jag kan inte fatta det iallafall :tungan så upprepar det: DISKA PLASTPÅSAR!?
Har ni hört talas om tupperware? Plastboxar..finns ju i alla storlekar och smålekar man kan tänka sig. Är inte det fräschare och lättare? Och mindre panscho? :tungan

Har du sett hur en vit plastlåda a´la IKEA ser ut efter några gånger man har haft mat i den? :gnissla

Fast iof, det är rätt mysko att tvätta plastpåsar, det skulle inte ens jag göra.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Har du sett hur en vit plastlåda a´la IKEA ser ut efter några gånger man har haft mat i den? :gnissla

Fast iof, det är rätt mysko att tvätta plastpåsar, det skulle inte ens jag göra.

Man lär sig ju ganska snabbt hur man inte skall göra med dom lådorna..dvs micra inte tomatsåsig mat i dom annars blir dom orangea, tvätta inte i diskmaskin..ser sunkiga ut..annars är dom ganska lätta. Sedan måste man ju inte köpa IKEAs matlådor (även om jag tycker att dom håller bra standard för sin prisklass)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
*Asg* Ja riktigt sååå långt har jag inte kommit än... :D :tungan

När fåfänga tonårsdottern följer med på skitig, regnig mc-semester istället för att ligga på playan med polarna, är packutrymme det minsta man som god far bör erbjuda. Att sen packningen stannar där man placerat den gör heller inget, (förutom att hon trillar inte baklänges i den händelse hon skulle tappa koncentrationen),(passageraren slipper stänket från bakdäck).

Du har, liksom jag, så biffig cykel att den utan problem bär upp en box på närmare 50 liter, så det är bara en mognadsfråga! Har börjat kika på ett par fina tygisar att ha på sidorna också!!!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA