Personlighetstest

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
Tjena!

Jo det är så att jag sökte jobb som väktare på Securitas och har gjort alla tester som man måste innan man kan få en anställning. De fick nu tillbaka testresultaten från alla tester idag och de sa att alla såg bra ut förutom personlighetstestet som inte gick att tolka... :va Är jag psykopat?! :skrämd
Så nu ska jag få göra om det.

Tolka ska väl det gå att göra då jag kommer svara lika uppriktigt som jag gjorde förra gången på testet och förmodligen då kommer få samma resultat?
Borde inte ett test vara utformat att det ska kunna tolka alla svar/personligheter? Det verkar ju som att de vill att man ska svara annorlunda denna gången...
:confused: :va

Hittade ett liknande personlighetstest om nån vill pröva på!
Prova ett Personlighetstest

Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Du är bedömt inte rätt person för jobbet och svaret du erhållit är helt enkelt en artighetsfras :tummenupp Men se det som positivt -antalet trevliga väktare som jag stött på kan jag räkna på ena handen. Om de dessutom gör personlighetstest innan anställning kan man ju undra vilka egenskaper som efterfrågas :rolleyes:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Betyder antagligen att du lämnat svar på frågorna som gör att du ligger i mitten på de flesta bedömningsskalorna och inte sticker ut åt varesig det ena eller andra hållet. Alternativt har du lämnat många svar som är i konflikt med varandra.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Du är bedömt inte rätt person för jobbet och svaret du erhållit är helt enkelt en artighetsfras :tummenupp Men se det som positivt -antalet trevliga väktare som jag stött på kan jag räkna på ena handen. Om de dessutom gör personlighetstest innan anställning kan man ju undra vilka egenskaper som efterfrågas :rolleyes:

Frågan är ju vilka situationer du träffat på väktare i?

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06

Ska ju få göra om det så det tvivlar jag på! :D

Som AndreasNo säger så är det nog i vilken situation du mött dem i. Du kanske är en bad guy. :pannkyss
Varför skulle just en speciell yrkesgrupp vara mer otrevliga?
De är ju inte där för att ställa till med bråk...

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
De är ju inte där för att ställa till med bråk...

Vad gör dom då? Egentligen.

Skramlar med nycklar och leker låtsaspoliser är iaf det jag har fått för mig att dom gör mest. En kille på ett företag som jag jobbade på stod i lunchrummet och skröt om hur många "grip" han hade gjort och ringde till sin kollega så fort han hade gjort ett "grip". Sen att hans mobilsignal var den selektivsignal som polisens komradioapparater använder fick mig att dra den slutsatsen att dom just ville vara poliser, men inte kommit in på polishögskolan.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

Skramlar med nycklar och leker låtsaspoliser är iaf det jag har fått för mig att dom gör mest. En kille på ett företag som jag jobbade på stod i lunchrummet och skröt om hur många "grip" han hade gjort och ringde till sin kollega så fort han hade gjort ett "grip". Sen att hans mobilsignal var den selektivsignal som polisens komradioapparater använder fick mig att dra den slutsatsen att dom just ville vara poliser, men inte kommit in på polishögskolan.

O alla som kör truck på nåt lager vill egentligen bli lastbilschaffisar men dem va för dåliga för att få körkort så de fick nöja sig me truckkort :rolleyes:

Så MÅSTE de vara.

Detta ständiga tjat om att alla väktare är låtsaspoliser asså, gee...

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07

Jag känner en väktare, han är hur grym som helst:tummenupp

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06

Finns säkert en och annan idiot på ditt arbete också?

Vet du inte vad de så läs här: Väktare

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
för er som inte visste det så är jag yrkeskriminell sedan 12-års ålders. Mest småbrott som vandalism, väskryckningar, inbrott etc. Varje gång jag försöker slå sönder en busskur kommer det någon jävla låtsaspolis och ber snäll att jag ska sluta - jävla idioter! :mad:

Om vi är allvarlig en sekund så är väl de allra flesta dörrvakter "väktare"? Är det bara de sämsta väktarna som jobbar i dörren eller kanske de bästa? :va

Patrullerande väktare har jag ingen vidare erfarenhet av - de kanske är ett annat släkte?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om vi är allvarlig en sekund så är väl de allra flesta dörrvakter "väktare"? Är det bara de sämsta väktarna som jobbar i dörren eller kanske de bästa? :va

Patrullerande väktare har jag ingen vidare erfarenhet av - de kanske är ett annat släkte?

Är inte dörrvakterna ordningsvakter, och väktare är såna som är dåliga på att köra bil?

Last edited:

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
för er som inte visste det så är jag yrkeskriminell sedan 12-års ålders. Mest småbrott som vandalism, väskryckningar, inbrott etc. Varje gång jag försöker slå sönder en busskur kommer det någon jävla låtsaspolis och ber snäll att jag ska sluta - jävla idioter! :mad:

De flesta vet jag inte, då det finns företag som utbildar och hyr ut dörrvakter till diverse krogar osv. Jag är kanske lite ung för att säga för mycket om dörrvakter då jag bara har lagligt kommit in under två års tid nu. Men jag har bara stött på en otrevlig dörrvakt och han var sur överlag verkade det som.

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
O alla som kör truck på nåt lager vill egentligen bli lastbilschaffisar men dem va för dåliga för att få körkort så de fick nöja sig me truckkort :rolleyes:

Så MÅSTE de vara.

Detta ständiga tjat om att alla väktare är låtsaspoliser asså, gee...

Så kanske det är ja :va

I mina ögon är en väktare som har polisljud i mobilen, skryter om sina "grip" (stoppat en tant från att äta smågodis på ICA typ), har specialbeställd knivväst i kevlar mm en låtsaspolis. Det är mycket lätt att dra alla över en kant, och ibland gör jag det.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Så kanske det är ja :va

I mina ögon är en väktare som har polisljud i mobilen, skryter om sina "grip" (stoppat en tant från att äta smågodis på ICA typ), har specialbeställd knivväst i kevlar mm en låtsaspolis. Det är mycket lätt att dra alla över en kant, och ibland gör jag det.

Ja såklart finns de många som tror de e nåt helt annat än de de egentligen är, men så e de i alla yrkesgrupper..

Väktare och ordningsvakt är två helt olika saker, står inga väktare i dörren på krogen.
Men för att "försvara" deras dåliga beteende så kan du kanske själv tänka dig in i en sits där du står ute i kylan o fryser flera timmar o har hundratals fulla småkillar som drygar sig hela tiden.
Man blir nog lite grinig :D

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Först flunkar på intagningen till polishögskolan, sedan till Securitas. Du får söka jobb som vaktmästare på nått åldersomshem eller nått.

Sen blir man vakteluppfödare på en bonngård i Småland.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Så TS och Ante; skulle, eller skulle ni inte, acceptera en befodran till polis om ni blev tillfrågade?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Så TS och Ante; skulle, eller skulle ni inte, acceptera en befodran till polis om ni blev tillfrågade?

Klart jag skulle, fick jag prova på yrket så enkelt skulle ja såklart ta chansen nåt annat vore idiotiskt, väktare blir man ju hur lätt som helst igen sen så, men jag har inga avsikter på att bli polis.
Isf e de brandman som gäller om ja ska lägga ner den energin.

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06

Precis som andreas säger, jag skulle acceptera en befodran om det nu var möjligt. Meningen är att jag skulle läsa in till polishögskolan nu i höst eller nästa år. Får se hur det blir med det men skulle inte tveka.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
OK, så 100% av väktarna (inkl 1 st wannabe) i tråden skulle hellre vara poliser, men får nöja sig med väktaryrket.

Case closed.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...