Personlighetstest

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Alla invandrare är kriminella också...
Detta är bara en bild människan har då det kanske vart så förr?
Finns ett visst ord man kallar dessa "profiler" men har glömt vad det heter.
(Kommer nån på ordet så posta, blir tokig!) :tungan

Vet inte om jag ska kommentera det egentligen men visst kan en viss procent vara så...
det var snarare ett halvhjärtat skämt som vissa utvalda förstår.. men du får gärna svara på varför du tycker att frågorna skulle vara irrelevanta och/eller konstiga?

stereotyp måhända?

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
Jag är ju bottensnäll.. De gångerna jag är otrevlig är verkligen lätträknade och då har det varit befogat, dvs. Personen är otrevlig till mig alt. hindrar mig från att utföra mitt jobb. Allt snack om grip hit och dit är så overkill.. Det är ju inte så att man ställs inför ett grip 1ggr/pass. En väktare som vet vad sitt jobb går ut på går inte in med en otrevlig attityd gentemot random folk utan inser att det är ett serviceyrke gentemot kunderna! Punkt..

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Känner du nån mer som är väktare då? Är han likadan isf?

En kille som jag gjorde lumpen med blev senare väktare vilket jag hade svårt att tro när jag hörde det då han va den mest försynta och tillbakadragna av alla, ett riktigt mähä...

Likaså en annan bekant som blev väktare har heller ingen pondus.
Han hade jämt militärbraller kommer jag ihåg...

Jag ser en tråd i dom fallen jag känner till och det är dåligt självförtroende...

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
det var snarare ett halvhjärtat skämt som vissa utvalda förstår.. men du får gärna svara på varför du tycker att frågorna skulle vara irrelevanta och/eller konstiga?

stereotyp måhända?

Stereotyper var ordet ja! :tummenupp
Missade din fråga om konstiga och irrelevanta.
Men jag anser att om jag gillar blommor eller inte borde spela någon roll då ingen av de föregående frågorna kunde anknytas till det. Men jag vet inte kanske någon tokstolle till psykolog som fixat till nått test där det har gett resultat.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Eller så va han/hon bara på jakt efter ett jobb och väktarjobbet va det som erbjöds ?

Men olika jobb drar ju till sig olika människor det kan ingen förneka men man kan inte dra alla över 1 kant :D

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Men jag anser att om jag gillar blommor eller inte borde spela någon roll då ingen av de föregående frågorna kunde anknytas till det. Men jag vet inte kanske någon tokstolle till psykolog som fixat till nått test där det har gett resultat.
jag är ingen psykolog men jag har bra fantasi så det borde kvalificera mig..

Gillar du att samla på blommor?

ex

Gillar du ordning&reda? Har du en ovanlig hobby? Finner du glädje i att skapa något?

eller så används det helt enkelt för att kontrollera hur sanningsenlig du har varit i andra frågor..

Skulle du tycka om att vara racerförare?

ex

Tycker du om att vinna? Potentiellt aggressiv? Adrenalinsökare? Är du en drömmare?

Last edited:

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
Eller så va han/hon bara på jakt efter ett jobb och väktarjobbet va det som erbjöds ?

Men olika jobb drar ju till sig olika människor det kan ingen förneka men man kan inte dra alla över 1 kant :D

Jo man har väl sökt en del jobb men detta är ett av de jobben som lockar mest, innan jag fick syn på detta så skulle jag egentligen läst på polishögskolan men ansåg att jag behövde tjäna lite pengar innan.
Jag är väl en liten otrevlig bråkstake isf ;) :rolleyes:
Tror det ligger lite i det du säger ändå! :tummenupp

Gillar du att samla på blommor?

ex

Gillar du ordning&reda? Har du en ovanlig hobby? Finner du glädje i att skapa något?

eller så används det helt enkelt för att kontrollera hur sanningsenlig du har varit i andra frågor..

ex

Tycker du om att vinna? Potentiellt aggressiv? Adrenalinsökare? Är du en drömmare?

Ja du tänkte ett steg längre än vad jag gjorde! Men frågan är så om den som svara på det tolkar det på de sättet... Stämmer ju inte alltid i alla lägen antar jag.

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Jo man har väl sökt en del jobb men detta är ett av de jobben som lockar mest, innan jag fick syn på detta så skulle jag egentligen läst på polishögskolan men ansåg att jag behövde tjäna lite pengar innan.
Jag är väl en liten otrevlig bråkstake isf ;) :rolleyes:
Tror det ligger lite i det du säger ändå! :tummenupp

Ja du tänkte ett steg längre än vad jag gjorde! Men frågan är så om den som svara på det tolkar det på de sättet... Stämmer ju inte alltid i alla lägen antar jag.
det är nog därför det kallas för personlighetstest :gnissla

läsa på polishögskolan som relativt nybliven nittonåring vore säkert en hit..

äh nu är jag tyken.. förlåt

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
En kille som jag gjorde lumpen med blev senare väktare vilket jag hade svårt att tro när jag hörde det då han va den mest försynta och tillbakadragna av alla, ett riktigt mähä...

Likaså en annan bekant som blev väktare har heller ingen pondus.
Han hade jämt militärbraller kommer jag ihåg...

Jag ser en tråd i dom fallen jag känner till och det är dåligt självförtroende...

Ja fy fan "100%, case closed" som våran Lugn skulle uttrycka det.

Jag ser en tråd i alla byggarbetare jag träffat på, dem e totalt urblåsta o kan inget annat än att slå en hammare några gånger i en spik o säga "dööh, va hettere".
Alla är så, jag såg tillome en på TV igår.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

Jag ser en tråd i alla byggarbetare jag träffat på, dem e totalt urblåsta o kan inget annat än att slå en hammare några gånger i en spik o säga "dööh, va hettere".

Ja det är ju nästan som att säga att alla som jobbar med IT har glasögon, är nördiga och konstig frisyr...eller vänta nu...

bill%20gates.jpg

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
det är nog därför det kallas för personlighetstest :gnissla

läsa på polishögskolan som relativt nybliven nittonåring vore säkert en hit..

äh nu är jag tyken.. förlåt

Haha, beror väl på hur man är som person ;)
Det lär finnas en del poliser som är 23-24 år när de börjar arbeta väl?
Det är så gammal jag skulle va när jag är klar med utbildningen omjag nu läser den. :tummenupp

"Ööö ska vi ta en kaffe och fika äller?!" :D

Finns sånna stämplar i alla yrken, det är nog bara att leva med...

Stereotyper som sagt finns överallt men man kan nog inte dra alla över en och samma kant.

Ja det är ju nästan som att säga att alla som jobbar med IT har glasögon, är nördiga och konstig klädsmak...eller vänta nu...

Har de inte det då?! :rolleyes: :hihi

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Haha, beror väl på hur man är som person ;)
Det lär finnas en del poliser som är 23-24 år när de börjar arbeta väl?
Det är så gammal jag skulle va när jag är klar med utbildningen omjag nu läser den. :tummenupp
hade du läst som nittonåring hade du varit redo att söka anställning när du var 21 1/2..

ja det beror på hur man är som person, det är bl a därför bara 10% av de sökande antas..

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
hade du läst som nittonåring hade du varit redo att söka anställning när du var 21 1/2..

ja det beror på hur man är som person, det är bl a därför bara 10% av de sökande antas..

Har de sänkt tiden man pluggar? (beror på vad man ska plugga till givetvis)
Har hört att det skulle vara runt 3½ år.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

ex

Jag tolkar det som: Kommer din tjänstebil att stå mer på plåtverkstan än på våran parkering...

Och har någon någonsin sett en väktar-bil framföras på ett korrekt sätt?
Näpp, altså ljuger alla på den frågan :D

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Inte lätt att köra när man sitter och tutar med munnen...

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
Okej, men det vill jag inte bli... Inte trafikpolis heller... :gnissla
då blir det svårt att motivera studier på phs, för polisassistent är det du blir - like it or not..

Jag tolkar det som: Kommer din tjänstebil att stå mer på plåtverkstan än på våran parkering...

Och har någon någonsin sett en väktar-bil framföras på ett korrekt sätt?
Näpp, altså ljuger alla på den frågan :D
>>true dat!<< som min hipstudsarkompis skulle sagt.. :gnissla

Last edited:

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Så kanske det är ja :va

I mina ögon är en väktare som har polisljud i mobilen, skryter om sina "grip" (stoppat en tant från att äta smågodis på ICA typ), har specialbeställd knivväst i kevlar mm en låtsaspolis. Det är mycket lätt att dra alla över en kant, och ibland gör jag det.

Dra alla över en KAM heter på riktigt... Är du låtsassvensk?
Mvh /T

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...