Personlighetstest

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
OK, så 100% av väktarna (inkl 1 st wannabe) i tråden skulle hellre vara poliser, men får nöja sig med väktaryrket.

Case closed.

Patetiskt.

Om du fick chansen att prova på att jobba med nånting som vanligtvis kräver några års utbildning/träning, skulle inte du ta den chansen o prova på ett tag i vetskap om att du ändå har ditt gamla jobb kvar att gå tillbaka till om du inte trivs?

Så jävla skrattretande folk som du e.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Patetiskt.

Om du fick chansen att prova på att jobba med nånting som vanligtvis kräver några års utbildning/träning, skulle inte du ta den chansen o prova på ett tag i vetskap om att du ändå har ditt gamla jobb kvar att gå tillbaka till om du inte trivs?

Så jävla skrattretande folk som du e.

Den kan jag svara på, eftersom jag har lika goda förutsättningar som en väktare att bli polis, om någon erbjöd mig att bli polis skulle jag tacka nej.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Den kan jag svara på, eftersom jag har lika goda förutsättningar som en väktare att bli polis, om någon erbjöd mig att bli polis skulle jag tacka nej.

Ja o jag skulle inte vilja mjölkbonde även fast jag har samma förutsättningar som Per-Erik på Södermalm.
Men när det handlar om yrken som ser bra ut på meritlistan så why not.
Jag har provat på så mkt olika saker jag kunnat för o få en bred meritlista o kunskaper, haft jobb jag knappt alls varit kvalificerad till men som jag ändå haft chansen att prova på ett tag med hjälp av kontakter.

Men folk är ju olika o endel vägrar ens lyfta ett finger för o få pengar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja o jag skulle inte vilja mjölkbonde även fast jag har samma förutsättningar som Per-Erik på Södermalm.

Men nu handlade tråden om huruvida just VÄKTARE innerst inne vill bli POLISER.

Jag skulle gissa att det är betydligt vanligare bland väktarkåren än till exempel bland bagare, biblotekarier eller badhusvaktmästare.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Men nu handlade tråden om huruvida just VÄKTARE innerst inne vill bli POLISER.

Jag skulle gissa att det är betydligt vanligare bland väktarkåren än till exempel bland bagare, biblotekarier eller badhusvaktmästare.

Javisst, det råkar ju bara finnas sisådär 20000 väktare eller så o de e nog minst 17000 av dem som innerst inne vill bli POLISER.
Eller inte...

Jag jobbar i Örebro, alltså ett av de större kontoren i sverige o jag kan räkna på en halv hand hur många av mina kollegor som vill jobba som polis.

Så procentuellt är det säkert lika många lagerarbetare som vill bli poliser.
Men det är ju mkt roligare att dra en hel yrkeskår över en kant o tro sig massa saker hit o dit.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Vill man bli polis har man åtminstone en dröm...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Javisst, det råkar ju bara finnas sisådär 20000 väktare eller så o de e nog minst 17000 av dem som innerst inne vill bli POLISER.
Eller inte...

Det räcker med att 25% vill det så är det en kraftig överrepresentation.

Jag tror knappast att 25% av lagerarbetarna vill bli polis.

(EDIT)

Bara för att förtydliga mig, jag skulle kunna tänka mig att bli väktare, men inte polis.

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Det räcker med att 25% vill det så är det en kraftig överrepresentation.

Jag tror knappast att 25% av lagerarbetarna vill bli polis.

(EDIT)

Bara för att förtydliga mig, jag skulle kunna tänka mig att bli väktare, men inte polis.

Där sa du precis nåt som jag försöker få folk att fatta, tror du att vi som blivit väktare är annorlunda än du?
Många kan tänka sig att bli väktare men inte polis, men de som faktiskt blir väktare av de personerna blir sen ständigt kallade låtsaspoliser o alla vill tro att deras högsta dröm är att bli polis.
Men men...

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Ska du nu bli polis när du blir stor så får du nog jobba på toleransnivån för avvikande åsikter lite grann. Bara ett tips. Om du nu vill bli polis alltså...

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ska du nu bli polis när du blir stor så får du nog jobba på toleransnivån för avvikande åsikter lite grann. Bara ett tips. Om du nu vill bli polis alltså...

Är det mig du pratar med?.

Du får nog ta o läsa på lite vad åsikter innebär.
En åsikt är inte att säga att "alla väktare vill bli poliser, case closed".
Det är ett falskt påstående.

Du får gärna ha dina åsikter o tycka vad du vill, men se då åtminstone till att just ha åsikter o egna tankar, inte komma med falska påståenden.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Förstår inte problemet, genom en snabb utb kan man snabbt få sig ett jobb. Väktaryrket är väl oftast ett serviceyrke, inte mer rättigheter än en vanlig medborgare, förutom att de har våld mot tjänsteman som skydd.
Eller man kanske ska gå på bidrag och jobba svart?

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
OK, så 100% av väktarna (inkl 1 st wannabe) i tråden skulle hellre vara poliser, men får nöja sig med väktaryrket.

Case closed.

Nöja sig med väktaryrket? Tror du alla ens testat att söka till polishögskolan?!

Jag har ingen aning om vad du jobbar med men om du nu skulle exempelvis vara lagerarbetare visst skulle du ta jobbet som lagerchef om du fick chansen!?

Eller om du jobbade i butik skulle du då inte vilja bli butikschef?

Det handlar inte om att bli polis eller inte säkerligen de flesta väktare skulle tacka ja till en högre position inom ex. Securitas också.

Viss har en sån patetisk syn på omgivningen.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Det är lite roligt att läsa att folk faktiskt på riktigt verkar tro att alla väktare vill bli poliser. Haha

Jag har aldrig ens haft tanken på att bli polis. trots det har jag jobbat som väktare i sju år. Har massor med kollegor som inte vill bli poliser och sen har jag kollegor som vill bli poliser.

Att människor i väktaryrket kanske i större grad vill bli poliser kan ju ha med att det är lite i samma inriktning som yrkena ligger???? det har ju med ordningsmakten att göra. För många är väktaryrket en del i stegen mot polisyrket. Det är ett perfekt yrke att ha när man pluggar.

Men ang första inlägget. Med frågor som: Tycker du illa om långa kvinnor??
Kan man ju klassas som galen på en väldigt kort stund. Vem fan är det som hittar på de där frågorna egentligen????? *asg*

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
Det är lite roligt att läsa att folk faktiskt på riktigt verkar tro att alla väktare vill bli poliser. Haha

Jag har aldrig ens haft tanken på att bli polis. trots det har jag jobbat som väktare i sju år. Har massor med kollegor som inte vill bli poliser och sen har jag kollegor som vill bli poliser.

Att människor i väktaryrket kanske i större grad vill bli poliser kan ju ha med att det är lite i samma inriktning som yrkena ligger???? det har ju med ordningsmakten att göra. För många är väktaryrket en del i stegen mot polisyrket. Det är ett perfekt yrke att ha när man pluggar.

Men ang första inlägget. Med frågor som: Tycker du illa om långa kvinnor??
Kan man ju klassas som galen på en väldigt kort stund. Vem fan är det som hittar på de där frågorna egentligen????? *asg*

Bra skrivet! Gjorde om testet idag, får hoppas att det gick bättre. :)
Frågorna är helt mysko,
ex på frågor idag:
Gillar du att samla på blommor? (Får man inte bli väktare om man inte gillar blommor? :rolleyes: )
Skulle du tycka om att vara racerförare?
Är du rädd för folk på stan?

Sen är de flesta frågor förstående varför de ställs också men inte alla!

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
O alla som kör truck på nåt lager vill egentligen bli lastbilschaffisar men dem va för dåliga för att få körkort så de fick nöja sig me truckkort :rolleyes:

Så MÅSTE de vara.

Detta ständiga tjat om att alla väktare är låtsaspoliser asså, gee...

Ha ha ha...den i särklass bästa/roligaste metaforen jag sett :tummenupp

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Bra skrivet! Gjorde om testet idag, får hoppas att det gick bättre. :)
Frågorna är helt mysko,
ex på frågor idag:
Gillar du att samla på blommor? (Får man inte bli väktare om man inte gillar blommor? :rolleyes: )

Ja visst är frågorna knasiga. Haha.
Jag kommer ihåg att när jag gjorde testet satt jag mest o asgarvade för det verkade helt knäppt vilka frågor man skulle svara på. Men men. tydligen är jag inte så störd som jag trodde då jag faktiskt fick jobbet. *asg*
Går nog bra för dig med. :)

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
Ja visst är frågorna knasiga. Haha.
Jag kommer ihåg att när jag gjorde testet satt jag mest o asgarvade för det verkade helt knäppt vilka frågor man skulle svara på. Men men. tydligen är jag inte så störd som jag trodde då jag faktiskt fick jobbet. *asg*
Går nog bra för dig med. :)

Jag är en psykopat eller så saknar jag personlighet då de inte kunde tolka provet första gången! :rolleyes:

Tycker väl att det borde gå fint denna gången... :)
Logik/Förståelse/mekanik testerna var ju inte svåra... Men dom fick jag inte göra om heller.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Över lag så skulle väktare välja polisyrket utan att blinka om dom fick chansen...
Har en bekant som har jobbat som väktare... Gjort Fn-tjänst... Pratas det film så är det krigsfilmer som det ska pratas om... Bra på att göra "krigsljud" med munnen sedan barnsben... Han har en singnal som komradio på luren...
Inte helt otippat så ville han bli polis.. Det roliga i det hela är att han är det första som skulle ropa på hjälp om det skulle hetta till då det inte finns någon stake i karn över huve taget... En typisk väktare i mitt huvud i alla fall...

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a

det är väl knappast konstiga eller irrelevanta frågor?

snarare frågor som kan ge en väldigt bra beskrivning av den svarandes mentalitet..

det finns bra poliser och dåliga poliser precis som det finns bra väktare och dåliga väktare.. dåligt väktarmaterial söker sig förmodligen i större utsträckning till polisyrket än bra sådana och dåligt polismaterial blir förmodligen väktare..

mina tankar..

jag tror att det är securitas (blivande flygplatskontrollanter?) som har utbildning i närhet till min arbetsplats, de studenter som man stöter på ger inte direkt ett stabilt intryck; maken till pantade individer får man leta efter..

ofta är det också väldigt korta tjejer&pojkar vilket stödjer tesen om napoleonkomplexet.. kort -> mindrevärdskomplex -> kräver maktroll -> väktare el polisaspirant

Last edited:

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
Över lag så skulle väktare välja polisyrket utan att blinka om dom fick chansen...
Har en bekant som har jobbat som väktare... Gjort Fn-tjänst... Pratas det film så är det krigsfilmer som det ska pratas om... Bra på att göra "krigsljud" med munnen sedan barnsben... Han har en singnal som komradio på luren...
Inte helt otippat så ville han bli polis.. Det roliga i det hela är att han är det första som skulle ropa på hjälp om det skulle hetta till då det inte finns någon stake i karn över huve taget... En typisk väktare i mitt huvud i alla fall...

Känner du nån mer som är väktare då? Är han likadan isf?

Jag hänger med vad du menar med "en typisk väktare i ditt huvud".
Precis som en hemmafru ska stå och baka, laga mat & städa.
Medans mannen sitter och kollar på fotboll med en öl, dricker direkt ur mjölkpaketet osv.

Alla invandrare är kriminella också...
Detta är bara en bild människan har då det kanske vart så förr?
Finns ett visst ord man kallar dessa "profiler" men har glömt vad det heter.
(Kommer nån på ordet så posta, blir tokig!) :tungan

det är väl knappast konstiga eller irrelevanta frågor?

snarare frågor som kan ge en väldigt bra beskrivning av den svarandes mentalitet..

det finns bra poliser och dåliga poliser precis som det finns bra väktare och dåliga väktare.. dåligt väktarmaterial söker sig förmodligen i större utsträckning till polisyrket än bra sådana och dåligt polismaterial blir förmodligen väktare..

mina tankar..

jag tror att det är securitas (blivande flygplatskontrollanter?) som har utbildning i närhet till min arbetsplats, de studenter som man stöter på ger inte direkt ett stabilt intryck; maken till pantade individer får man leta efter..

ofta är det också väldigt korta tjejer&pojkar vilket stödjer tesen om napoleonkomplexet.. kort -> mindrevärdskomplex -> kräver maktroll -> väktare el polisaspirant

Vet inte om jag ska kommentera det egentligen men visst kan en viss procent vara så...

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!