Jaha du. Jag har ägt båda sorterna. Ungefär samma dynga, dock är det betydligt knasigare och dyrare fel på det franska hästgödslet.
Corsan har en kul finess, där slutar styrningen att fungera ibland. Du svänger men det gör inte hjulen. Så gjorde min några gånger men enligt Opel så gjorde den det inte
. Den franska toklåste alla lås i olika ordning och sedan fick man byta dom var för sig. Jäkligt dyrt
. Sedan rasade den där stora kransen som startmotorn skall häkta i, precis när man bytt till en ny för ungefär 10000 kr, rasade startmotorn av chocken för nya prylar i sin närhet. Allt innan bilen gått 10000 mil. Opel hade andra kul tillbehör som bränd stereo, trasig generator innan 4000 mil och det sedvanliga norska kromet (som förövrigt även var väl tilltaget på den franska). Glömde jag att nämna att jag fick byta båda drivaxlarna och knutar på renaulten innan 8000 mil.
Så mitt tips:
Köp något annat för helsike! Skall du ändå välja någon så ta opeln, det är billigare att laga.
Edit: Såg lite fel, jag hade en nyare Renault än den du skall titta på. Men det borde väl bara betyda mer problem för dig kanske!