RedBaron
Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Jäpp !Nyteknik skrev:Ljudet av hans Ducati kommer att saknas.
Jäpp !Nyteknik skrev:Ljudet av hans Ducati kommer att saknas.
RedBaron skrev:Ja han har kört 500 på Anderstorp ett antal gånger mellan 1979 och 1988. Under den perioden körde han 1-3 lopp i klassen per år, undantaget 1986 då han körde sex lopp.
Debut i GP gjorde han 1977 på en 250.
Sök på Skold så hittar du honom, men inga av hans resultat...Chris Ash skrev:Vilka sex race? I så fall verkar MotoGP.com ha raderat ut hans namn ur resultatlistorna....
Jag hittar Lindén, Håkan Olsson och övriga kändisar men inte Sköld...
RedBaron skrev:Sök på Skold så hittar du honom, men inga av hans resultat...
De sex loppen 1986 var Anderstorp, Spa, Assen, Salzburg, Monza (där han piskade Gardner) samt Madrid.
No way, inte ens alla svenskar som kört GP är med. Kan kanske bero på att de inte tar med de som kört på wild-card ?Chris Ash skrev:Skumt, resultatlistorna ger intryck av att vara fullständiga.....
RedBaron skrev:No way, inte ens alla svenskar som kört GP är med. Kan kanske bero på att de inte tar med de som kört på wild-card ?
Den här mannen http://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=4346 har ett antal VM-starter hemma och utomlands ca 72-76. Hade jag nu för stunden kommit ihåg vad han hette i efternamn innan han gifte sig så hade det varit enklare att påvisa...Chris Ash skrev:Såna som Sjöström och Lars Johansson är ju med....ja jag vet inte..
Ahhhh, för de som kört t.ex 350 som elwe så finns det mindre data.Chris Ash skrev:Såna som Sjöström och Lars Johansson är ju med....ja jag vet inte..
Axxexs skrev:Ett par race i 500GP gjorde han. Har sett han på en video med samandrag från 500GP nått år (86?) där man ser en med texten "Sköld" på ryggen. Bl.a från GP.t på Reijka.
RedBaron skrev:Ahhhh, för de som kört t.ex 350 som elwe så finns det mindre data.
For each Grand Prix of 50cc, 80cc and 350cc
Rider's and manufacturers' World Championship points from 1949
Race classification with the riders' point-scoring from 1949
RedBaron skrev:Troligen platsar man inte i rullorna om man bara kört som privatförare och aldrig var bland de 10 första som fick poäng.
RedBaron skrev:(där han piskade Gardner)
Skönt, jag trodde att mitt minne svikit mig helt eftersom jag hade för mig att han och Lindén var med en gång när jag var på Anderstorp.RedBaron skrev:Ja han har kört 500 på Anderstorp ett antal gånger mellan 1979 och 1988. Under den perioden körde han 1-3 lopp i klassen per år, undantaget 1986 då han körde sex lopp.
Debut i GP gjorde han 1977 på en 250.
Nu är det här lite OT men vad tror du att det beror på?Strider skrev:Du får nog se till att få honom avsatt från rr sektionen innan det sker.
Fast man kanske aldrig skall säga aldrig...
Enligt 1987,s tävlingsprogram så har Sköld start nr:36 i 500cc klassen och Linden start nr:32 och dom körde Honda båda två.sandstream skrev:Körde han VM på Anderstorp någon gång i 500-klassen?
Reportaget i Bike var bra men de hade gärna fått ha en liten faktaruta med hans vinster genom åren.
Någon som har koll på hur Skölden står sig mot Lindén?
Peppe K skrev:Enligt 1987,s tävlingsprogram så har Sköld start nr:36 i 500cc klassen och Linden start nr:32 och dom körde Honda båda två.
Hur dom kom i tävlingen vet jag inte.Men jag tror att Lawson och Mamola stod på pallen. Det vet min fru för hon var kranskulla då !
Att Sköld nu slutar att skapa välljud på banan är tråkigt men jag kommer att köra min Ducce i R1000 i år med så lite Ducce ljud kommer det att bli
Nu blir jag ju osäker på om det var 87 jag var där och inte 85 som jag trodde innanPeppe K skrev:Enligt 1987,s tävlingsprogram så har Sköld start nr:36 i 500cc klassen och Linden start nr:32 och dom körde Honda båda två.
Lugn, både Lindén och Sköld körde GP på Anderstorp 1985 också...Spencer vann.sandstream skrev:Nu blir jag ju osäker på om det var 87 jag var där och inte 85 som jag trodde innan
Har starkt för mig att det var det året Freddie Spencer vann 500 totalt och det var 85, hrmmmm....
Jag var där och skitsur för att Roberts dä. blev avträngd i sista böj och missade titeln.RedBaron skrev:Lugn, både Lindén och Sköld körde GP på Anderstorp 1985 också...Spencer vann.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|