Han verka behöva öka dosen påDr.Bike skrev:2120183@Flesh: Vad hade du mejlat?
Hans svar var ju nyanserat till en början... men spårade ju ur...
Precis som när han hetsade upp sig i tv över kött.
Borde han inte få ett mail av var och en av oss?
Alltså ett sakligt mail, inte spy galla-mail.
freddexwing skrev:2118544Men tankte på att i nio fall av tio så ler ungen med hela ansiktet och pekar och ropar när han ser en motorcykel...
...brandbil...
...eller traktor...
...känns det som att hans unge är en mupp-unge!
/Fredde
Halleluja.rollex skrev:2120109Ljud-dämpare är väl bara till besiktning.... -Jag kör alltid med raka-rör, Dem avundsjuka rövhålen finns överallt. VRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLA PÅ GRABBAR !!!
snedskev skrev:2120120Moget...
har du skvallrat för mamma oxå att d va en elak gubbe som sa dumma saker...
ta o släpp d där nu, så jäkla farligt var d väl inte?
killen e ju från danmark vad hade du förväntat dig?
Flesh skrev:2120043Kolla in mejlet jag fick tillbaka ifrån Peter himself!
tarmac skrev:2119895Han är ju bara för tragisk!
Sist jag såg nåt av/om honom var på kanal lokal i nåt program. Han bjäbbade nåt om sin "konst"
Stackars barn!
Visst hojar kan låta, men snacka om överdrift...
"Häromdagen fick jag huvudvärk när en motorcyklist körde förbi mig på en smågata i Halmstad"
Körde hojen över hans huvud?
Flashbacksnubbarna sen... Hur många av dom har någon som helst verklighetsförankring?
Lucius... Mästerligt skrivet även denna gång
Martex skrev:2120274Mailade till honom på den e-mail som givits här i forumet tidigare, fick exakt samma svar som du fick, ordagrannt.
Antingen e det nån som skojar eller så har Wahlbeck suttit och kopierat samma text till flera svarsmail.
Dr.Bike skrev:2120183@Flesh: Vad hade du mejlat?
Hans svar var ju nyanserat till en början... men spårade ju ur...
Precis som när han hetsade upp sig i tv över kött.
Borde han inte få ett mail av var och en av oss?
Alltså ett sakligt mail, inte spy galla-mail.
Lucius skrev:2119205Skickat följande till Aftonbladet:
--------------------------------------------------------------------------
Ptja... Vad skall man säga?
Jag vet inte vilket som är mest tragiskt, att Peter Wahlbäck ens ges utrymme i pressen efter sina fylleskandaler eller att ytterligare spä på den hetsjakt som drivs mot motorcyklister?
Men jag har full förståelse för det här med ljud och oljud! Jag själv t.ex. tycker inte heller om när mina grannar envsisas med att klippa gräsmatan maniskt varje morgon kl 9. Inte för att jag ligger och sover, jag tillhör pensionärsskiktet som äntrar "ståuppläge" innan tuppen galt.
Mest bara för att ljudet är ihållande och förhållandevis nära - och naturligtvis även för att min egen tomt skulle behövas klippas.
Att folk har sina stereoapparater på för fulla muggar i tid o otid kan även det vara störande, speciellt under vår och sommar då alla skall ha sina dörrar öppna. Man vill ju bjuda in värmen och vinden men samtidigt delar man med sig av alla sina radiokanaler, discodunk vol 8 samt Raged Beast gutturala läten. Speciellt när jag själv gillar Lena PH!
Att grannen har fest 4 dagar i veckan, då samtliga bekanta dyker upp och skrålar på uteplatsen till kl 0430 på morgonen är även det störande till viss del. Grannar som stannar upp utanför porten och bestämmer sig för ett sådant där "vi-talar-och-skrattar-i-en-timma samtal-fast-klockan-är-över-2300" är även dessa synnerligen irriterande.
Ungar som leker i lekparken utanför i timtal, de har energi de små liven. Att kunna kasta sten i rutchkanan i 6 timmar i sträck, fram till kl 2315, är inga problem! Men småbarnsföräldrar tycker bara det är "gulligt" och "sött". "Mitt barn stör inte - han bara leker!"
Att svara den mamman, gärna en förstaföderska med pagefrisyr i 36 årsåldern, att deras barn just nu leker med mina trumhinnor - det är som att bita en tjur i näsan - och vedgällningen kommer snabbare än en kobras bett.
Men att det finns folk som vid 20 tillfällen på ett år plockar ut sin motorcykel för en tur, det kan man inte tolerera. Vad har dem i samhället att göra? Kan de inte åka Volvo som alla andra, foga in sig i leden?? "Djävulsmaskiner! Speciellt de man sitter framåtlutad på!!"
Försök att semestra på ett lantställe i Stockholms skärgård... Oljud? Testa 12000 motorbåtar, till bredden fyllda med skrikande barnfamiljer, skrålande festprissar och den tysta familjen med en 2 takts 75 hästare som alla tangerar 107 dB... DET mina vänner, DET är oljud! Från samma människor som målar ut motorcyklisterna som skavsåret i samhället.
En motorcykel kan låta en hel del, jag vet - det undanhåller jag icke! Men det är ljud som passerar... Precis som en polisbil, ambulans eller brandbil. För precis som dessa fordon är en MC förvissad till en väg. Vi kör inte i din trädgård, på din lekplats eller utanför din port.
Om det finns utrymme för allt annat ljud i samhället tycker jag minsann att det finns utrymme för motorcyklister!!
Vi är helt vanliga människor, jag lovar! Vi har familjer, barn, en o annan fest och bangar inte heller för att klippa gräsmattan ibland eller att snacka lite utanför porten!
Men jag tror jag talar för många av oss när jag säger att vi är trötta på att alltid bli utpekade som hulliganer - på ett eller annat vis!
Så istället för att dra oss alla över en kam, kom förbi och tala lite istället! Vi är helt vanliga människor med precis samma värderingar som du - vi bits inte jag lovar! Kanske du tom föder intresset att ta en tur? Vi brukar inte vara den som är den, vi skjutsar gärna - även om du står vid vägkanten med ett läckande oljetråg på Volvon!
Så kära Svensson, ta med en hjälm och upptäck en ny dimension i livet!
/Lucius
henlin skrev:2120582Några av er är har iaf hittat pusselbitarna
Håller med, bra skrivet !Thunderbird skrev:2119344Visst, Peter Wahlbeck må vara en förvuxen bebis, och visst - han överdriver. Men jag tycker ändå att det ligger mycket sanning i det han uttrycker.
Att åka hoj är bland det bästa som finns, men att störa andra människor är inte det minsta ballt. Smacka på slipon och diverse annat som gör att hojjen bullrar och låter mer gör just ingen gladare än den som kör och en och annan till. Går du ut på gatan och frågar folk lär du få höra att många faktiskt blir irriterade.
Gasa och låta mycket, det kan man göra ute på vägarna, men inte där det är mycket folk. Glöm inte att vi ska visa respekt i trafiken, och det gäller även mot de som är gångtrafikanter, cyklister, och för den delen de som är boende i husen vi kör förbi.
Bara för att det låter mycket blir det ju inte med automatik häftigt, det tror jag faktiskt även många barn tycker.
henlin skrev:Motorcyklisten däremot skruvar glatt på ett slipon utan efterföljande mappning/ombestyckning, effekten är det inte så noga med, huvudsaken är att man har GÖTT LJUD . Vad är det annat än en dyrare och mer högljudd version av pappsmällan i framhjulet på första cykeln?
henlin skrev:Observera: Jag säger inte att man inte ska köra motorcykel, fan, jag kan inte ens med någon större trovärdighet säga att man inte ska köra med annat än originalsystem, men att inte inse att det kan verka störande för många som inte delar vårt intresse är bara dumt. Vi sysslar trots allt med en hobby som kräver regelbundna lagöverträdelser för att det ska vara någon nöje med att utöva den och då gäller det att välja sina strider.
henlin skrev:Rätten att få leva om hur mycket som helst, var som helst och när som helst utan att någon annan ens ska få uttrycka åsikten att det stör är inte en av de mer angelägna.
henlin skrev:Eller så kan man bestämma sig för att alla som inte tycker om ljudet från hojar är dumma i huvet, rensa den sista ullen ur dämparna, samlas med mopparna för att spinna och varva utanför Arga Gubbens hus och fortsätta förundras över att av bullerskäl är i det närmaste omöjligt att få tillstånd att bygga en motorbana. Motorcyklar lever väl inte om, varifrån har de fått det?
Bra försök, men moppefuckona kommer inte att fatta ändå.henlin skrev:2120582En mycket nyttig tråd, främst för att man påminns om vilka jävla idioter man kan associeras med på grund av sitt intresse för sportmotorcyklar. Mental ålder på i snitt fem år i kombination med gigantiskt ego och en fullständig oförmåga att se saker ur ett annat perspektiv än sitt eget, det verkar i än högre grad än kärleken till tröjor med felstavningar av tuffa citat som man hittat på Internet vara egenskaper som förenar "hojåkarna".
Bara för att den minoritet i samhället som motorcyklister utgör har positiva kopplingar till i stort sett varje sinnesintryck med mc-anknytning betyder inte det att det gäller för resten av befolkningen. Några av er är har iaf hittat pusselbitarna (de som berättar att de där glidarna med öppna system, de är ju faktiskt störande), men därifrån till att sätta ihop dem verkar steget vara för långt. Om toleransen inte sträcker sig längre än att vi stör oss på ljuden från en annan typ av motorcyklar, hur kan man då förvänta sig att en person utan något motorintresse alls inte ska störa sig på oss?
Ett av de mer applåderade inläggen hittills bestod av en slarvigt skriven uppräckning av andra typer av ljudstörningar som motorcyklister minsann tvingades tolerera. Ett fullständigt irrelevant påpekande eftersom motorcyklister förmodligen utsätter sin omgivning för dessa ljud i precis samma omfattning som andra människor. Dessutom finns det en viktigt skillnad mellan dessa aktiviteter och motorcyklism: Det är bara i mc-kretsar som det anses helt okej att modifiera sitt fordon för att det ska låta MER. Grannarna som träffas i porten har inte med sig små megafoner för att alla ska höra extra bra hur trevligt de har, mammorna med pagefrisyr (vad fan nu DET hade med saken att göra) stoppar inte häftstift i skorna för att barnen ska skrika extra mycket. Motorcyklisten däremot skruvar glatt på ett slipon utan efterföljande mappning/ombestyckning, effekten är det inte så noga med, huvudsaken är att man har GÖTT LJUD . Vad är det annat än en dyrare och mer högljudd version av pappsmällan i framhjulet på första cykeln?
Observera: Jag säger inte att man inte ska köra motorcykel, fan, jag kan inte ens med någon större trovärdighet säga att man inte ska köra med annat än originalsystem, men att inte inse att det kan verka störande för många som inte delar vårt intresse är bara dumt. Vi sysslar trots allt med en hobby som kräver regelbundna lagöverträdelser för att det ska vara någon nöje med att utöva den och då gäller det att välja sina strider. Rätten att få leva om hur mycket som helst, var som helst och när som helst utan att någon annan ens ska få uttrycka åsikten att det stör är inte en av de mer angelägna.
Eller så kan man bestämma sig för att alla som inte tycker om ljudet från hojar är dumma i huvet, rensa den sista ullen ur dämparna, samlas med mopparna för att spinna och varva utanför Arga Gubbens hus och fortsätta förundras över att av bullerskäl är i det närmaste omöjligt att få tillstånd att bygga en motorbana. Motorcyklar lever väl inte om, varifrån har de fått det?
valmers skrev:2120656Bra försök, men moppefuckona kommer inte att fatta ändå.
jA tjörr Minn RETTA medd racka rör åMm jA vill, jela aVunsjuka gUbe!!!!!!!!!!!!1111111111Zee skrev:2120707Vilken del var otydlig?
valmers skrev:2120716jA tjörr Minn RETTA medd racka rör åMm jA vill, jela aVunsjuka gUbe!!!!!!!!!!!!1111111111
Typ.
Empati är för töntar vet du väl?henlin skrev:2120582En mycket nyttig tråd, främst för att man påminns om vilka jävla idioter man kan associeras med på grund av sitt intresse för sportmotorcyklar. Mental ålder på i snitt fem år i kombination med gigantiskt ego och en fullständig oförmåga att se saker ur ett annat perspektiv än sitt eget, det verkar i än högre grad än kärleken till tröjor med felstavningar av tuffa citat som man hittat på Internet vara egenskaper som förenar "hojåkarna".
Bara för att den minoritet i samhället som motorcyklister utgör har positiva kopplingar till i stort sett varje sinnesintryck med mc-anknytning betyder inte det att det gäller för resten av befolkningen. Några av er är har iaf hittat pusselbitarna (de som berättar att de där glidarna med öppna system, de är ju faktiskt störande), men därifrån till att sätta ihop dem verkar steget vara för långt. Om toleransen inte sträcker sig längre än att vi stör oss på ljuden från en annan typ av motorcyklar, hur kan man då förvänta sig att en person utan något motorintresse alls inte ska störa sig på oss?
Ett av de mer applåderade inläggen hittills bestod av en slarvigt skriven uppräckning av andra typer av ljudstörningar som motorcyklister minsann tvingades tolerera. Ett fullständigt irrelevant påpekande eftersom motorcyklister förmodligen utsätter sin omgivning för dessa ljud i precis samma omfattning som andra människor. Dessutom finns det en viktigt skillnad mellan dessa aktiviteter och motorcyklism: Det är bara i mc-kretsar som det anses helt okej att modifiera sitt fordon för att det ska låta MER. Grannarna som träffas i porten har inte med sig små megafoner för att alla ska höra extra bra hur trevligt de har, mammorna med pagefrisyr (vad fan nu DET hade med saken att göra) stoppar inte häftstift i skorna för att barnen ska skrika extra mycket. Motorcyklisten däremot skruvar glatt på ett slipon utan efterföljande mappning/ombestyckning, effekten är det inte så noga med, huvudsaken är att man har GÖTT LJUD . Vad är det annat än en dyrare och mer högljudd version av pappsmällan i framhjulet på första cykeln?
Observera: Jag säger inte att man inte ska köra motorcykel, fan, jag kan inte ens med någon större trovärdighet säga att man inte ska köra med annat än originalsystem, men att inte inse att det kan verka störande för många som inte delar vårt intresse är bara dumt. Vi sysslar trots allt med en hobby som kräver regelbundna lagöverträdelser för att det ska vara någon nöje med att utöva den och då gäller det att välja sina strider. Rätten att få leva om hur mycket som helst, var som helst och när som helst utan att någon annan ens ska få uttrycka åsikten att det stör är inte en av de mer angelägna.
Eller så kan man bestämma sig för att alla som inte tycker om ljudet från hojar är dumma i huvet, rensa den sista ullen ur dämparna, samlas med mopparna för att spinna och varva utanför Arga Gubbens hus och fortsätta förundras över att av bullerskäl är i det närmaste omöjligt att få tillstånd att bygga en motorbana. Motorcyklar lever väl inte om, varifrån har de fått det?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|