Peter Wahlbäck - Stoppa MC-bullret!

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
valmers skrev:
2119147 Karln har ju rätt, vad är det för häftigt med en plöttrande HD? Wanna be outlaw-stilen är ju om möjligt ännu mer löjeväckande än plöttret.

Visst har han rätt, märkligt att han blir betraktad som idiot för att han vill att lagarna skall efterföljas.

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Hoppas e-mailen till Peter stämde, jag skrev till honom och förklarade att jag tyckte han borde tänka om. :fatta!

Denna Wahlbeck som till varje pris kämpar för att få stanna kvar i ljuset av kändisscenen i Sverige, han är ju bara patetisk. En sann b-kändis! :död
(Dessutom inte första gången denna "artist" kläcker ur sig något urbota dumt...)

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Lucius skrev:
2119205 Skickat följande till Aftonbladet:
--------------------------------------------------------------------------

/Lucius

:klappar :klappar

Jag hade precis tänkt skicka något själv, men ser att det finns personer som kan uttrycka sig alldeles galant. Suveränt. Wahlbeck borde ju låsas in i ett ljudisolerat rum i öknen.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Bra skrivet Lucius, du får börja som krönikör.

Vad gäller mc-buller så dras alla över en kam av vissa. Jag har effektsystem som är mätt och godkännt av SBP - lik förbannat så stör sig folk på det eftersom den så klart låter, det är en ingen elmotor. MC-buller är inte något av de vardagliga ljuden som jag irriterar mig på - och de som gör det stör sig ofta över mc-åkare i allmänhet. Hojåkare är ju skitiga, skäggig, skinnklädda, bullrande, grovt kriminella, fortkörare, miljöbovar etc. etc. för de som ser det så.
För mig är vi som människor är mest, men med hoj som intresse istället för golf, båt, husvagn eller vad nu andra människor gillar. De som saknar intressen är kanske de som stör sig mest genom avundsjuka?

Thunderbird

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
BMW F800s
Visst, Peter Wahlbeck må vara en förvuxen bebis, och visst - han överdriver. Men jag tycker ändå att det ligger mycket sanning i det han uttrycker.

Att åka hoj är bland det bästa som finns, men att störa andra människor är inte det minsta ballt. Smacka på slipon och diverse annat som gör att hojjen bullrar och låter mer gör just ingen gladare än den som kör och en och annan till. Går du ut på gatan och frågar folk lär du få höra att många faktiskt blir irriterade.

Gasa och låta mycket, det kan man göra ute på vägarna, men inte där det är mycket folk. Glöm inte att vi ska visa respekt i trafiken, och det gäller även mot de som är gångtrafikanter, cyklister, och för den delen de som är boende i husen vi kör förbi.

Bara för att det låter mycket blir det ju inte med automatik häftigt, det tror jag faktiskt även många barn tycker.

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ja tack..
SirCastic skrev:
2118576 Ha ha, ja han är ju en smula… speciell :tummenupp

Men allvarligt talat så tror jag att det rör sig om hashtraktorer. Vi har ett par ”glidarhojar” här som körs med raka rör och ett infantilt beteende, gäller tydligen att få maximal uppmärksamhet genom att smattra och dåna så mycket som möjligt mellan husväggarna. Det blir bara ”pajasbetonat”, speciellt med tanke på att dessa herrar har en ålder av 45 och uppåt.

Eller så va det mitt Racefit som dönar som en traktor han fick lyssna på :D :D :D

//Björn

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
Han e ju sån där fruktoman/vegan, Dom ska väl gnälla på alla som inte håller proggar stil. :gnissla

Lazlo440

Medlem
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
GSXR 750
Lucius skrev:
2119205 Skickat följande till Aftonbladet:
--------------------------------------------------------------------------
Ptja... Vad skall man säga?

/Lucius

Klockren!
:klappar

Hade varit intressant att se om eller vad du får för svar fr. Aftonbladet / PW!

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
2006-05-05 - Power Point Für Alle, Stockholm
2006-05-06 - Power Point Für Alle, Stockholm
2006-07-14 - Gröna Lund, Stockholm
2006-07-15 - Gröna Lund, Stockholm

Ska vi samlas utanför mosebacke eller grönan och dåna löständerna av honom??
/fredde

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
valmers skrev:
2119147 Karln har ju rätt, vad är det för häftigt med en plöttrande HD? Wanna be outlaw-stilen är ju om möjligt ännu mer löjeväckande än plöttret.
Håller med! Ännu värre är de som inte har råd med HD och ska försöka
låta som HD, patetiskt är vad det är :mad:

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
freddexwing skrev:
2119432 2006-05-05 - Power Point Für Alle, Stockholm
2006-05-06 - Power Point Für Alle, Stockholm
2006-07-14 - Gröna Lund, Stockholm
2006-07-15 - Gröna Lund, Stockholm

Ska vi samlas utanför mosebacke eller grönan och dåna löständerna av honom??
/fredde

Runt Mosebacke dånar det mer, fler husväggar att studsa dånet mot! :tummenupp

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Lägg upp hans adress här så gör vi en sammåkning hem till honom. Säg ett femtiotal här från SH och då är det raka rör som gäller :D :banana

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
Det finns störande ljud överallt men de flesta ljud försvinner efter några sekunder. Ett tåg tex som tutar precis brevid när man går vid en järnväg.
En varnings signal eller hur? som måste finnas för att uppmärksamma, även att inte jag står på spåret just då så tutar den.mycket obehagligt ljud men som säkert har räddat några liv.

I staden,på landsvägen och motorvägen finns andra människor, gångtrafikanter och trafikanter i olika fordon. Alla vet att folk inte alltid ser sig för, går rakt över gatan medans de knappar in ett sms eller glömmer titta sig över axeln när de bara tittat i backspegeln när de ska göra en omkörning.Det finns en död vinkel och den är mycket större för en motorcyklist än en personbil.

De flesta vet kanske vart jag vill komma med detta, men för de som inte vet så berättar jag att högt ljud uppmärksammar medtrafikanter på att titta upp en extra gång. SMS kungen kanske avbryter sitt knappande och tittar upp och ser att det visst kommer ett fordon där han precis tänkte knalla ut.
Han kanske inte nåt F A N av höga ljud och muttar kanske nåt för sig själv att det var ett jävla oljud, utan att veta att det ljudet kanske just räddade hans eller den som körde fordonets liv.

Uttryckningsfordon har inte siréner med ett skärande ljud bara för att det är häftigt, det är av precis samma anledning, att uppmärksamma folk att se sig för så att de kan hålla undan på ett säkert sätt när de måste passera.

En sak är säker jag har ALDRIG sett en motorcyklist följa efter en gångtrafikant i gånghastighet i flera kvarter för att störa denne, så detta fruktansvärda oljud som KANSKE räddar ett liv vid något eller flera tillfällen är oftast övergående på några sekunder, är det inte värt det för att kanske rädda ett liv?

Jag tycker det iaf.

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
BAD skrev:
2119492 Det finns störande ljud överallt men de flesta ljud försvinner efter några sekunder. Ett tåg tex som tutar precis brevid när man går vid en järnväg.
En varnings signal eller hur? som måste finnas för att uppmärksamma, även att inte jag står på spåret just då så tutar den.mycket obehagligt ljud men som säkert har räddat några liv.

I staden,på landsvägen och motorvägen finns andra människor, gångtrafikanter och trafikanter i olika fordon. Alla vet att folk inte alltid ser sig för, går rakt över gatan medans de knappar in ett sms eller glömmer titta sig över axeln när de bara tittat i backspegeln när de ska göra en omkörning.Det finns en död vinkel och den är mycket större för en motorcyklist än en personbil.

De flesta vet kanske vart jag vill komma med detta, men för de som inte vet så berättar jag att högt ljud uppmärksammar medtrafikanter på att titta upp en extra gång. SMS kungen kanske avbryter sitt knappande och tittar upp och ser att det visst kommer ett fordon där han precis tänkte knalla ut.
Han kanske inte nåt F A N av höga ljud och muttar kanske nåt för sig själv att det var ett jävla oljud, utan att veta att det ljudet kanske just räddade hans eller den som körde fordonets liv.

Uttryckningsfordon har inte siréner med ett skärande ljud bara för att det är häftigt, det är av precis samma anledning, att uppmärksamma folk att se sig för så att de kan hålla undan på ett säkert sätt när de måste passera.

En sak är säker jag har ALDRIG sett en motorcyklist följa efter en gångtrafikant i gånghastighet i flera kvarter för att störa denne, så detta fruktansvärda oljud som KANSKE räddar ett liv vid något eller flera tillfällen är oftast övergående på några sekunder, är det inte värt det för att kanske rädda ett liv?

Jag tycker det iaf.

skulle vara kul att se lite olycksstatestik över kollison mellan MC och annat fordon där man haft slipon respektive orginal :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024