Peterpains busaturbo

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
burk är räcing jag håller till i finrummet förstår du:D

tack detsamma
då blir det an 12,tänkte vänta o se vilken sida det blir på locket för att se var det blir mest plats,och sen en slang med filter på

imon blir det mer mek

alla har olika lösningar på vevhus venten så du får höra runt lite. de skadar ju aldrig att fråga :tummenupp.

vilken lyx du har då. själv ska man möblera i nya lägenheten :huvet. men på söndag då jävlar blir de mek, bilder kommer även komma upp ;).

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
kamkedja

hej
nu har jag kollar runt lite på nätet om att byta till en starkare kamkedja,det verkar som om många har fått brott på sina kedjor o gjort kolv med mos,

tips tack

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Det kan bli kantarellerfest och salladsbuffe med av en konstruktion på kedjan med. ;)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
hej
nu har jag kollar runt lite på nätet om att byta till en starkare kamkedja,det verkar som om många har fått brott på sina kedjor o gjort kolv med mos

Det där är ett väldigt svårt ämne, det finns många andra orsaker som kan torska kamkedjan än just bara sliten kamkedja. Om "bucket" spricker sönder blir det tvärnit på kamaxeln. Om "retainer clipsen" släpper blir det tvärnit på kamkedjan. Om kedjespännaren flunkar kuggar kamkedjan över och kolvarna träffar ventilerna... plus en massa annat Murphy-aktigt.

En ny originalkedja, manuell kamkedjesträckare (som underhålls), titanretainers och ett vettigt varvskydd är nog det enda man kan göra.

Ungefär samma komplexitet som att köra med lustgas med detonation där kolvbultar får sprickor och ger med sig - som tar ut precis hela motorn dvs vev, block, stakar, cylle och topp - och i mitt fall även främre ramröret (som blev söndertryckt av en vevstake).

2000-10-1-d.jpg

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
ny tänd pick up

hej

nu har jag börjat med fästen för den nya tändpickuppen,jag ska andvända den från gsxr 1100 den ska vara bättre än den som är originalet till hayabusan när man ska åka med autronic.

2 st 7,5 mm aluplåtar som ska passa bakomsvänghjulet där sedan pickuppen ska sitta,jag fick slipa runda kanter på dom för att komma så nära som möjligt i vevhuset,jaja först andvände jag ju tigersågen sen bandslipen och sen borrade jag 4 mm borr för att gänga med m5.

imorgon ska jag ta bort all tejp som sitter på vevhuset,tänkta sätta veven i topp för att kunna tajma in pickuppen där den ska vara och på rätt spel mellan svänghjulet ock att det ska gå att justera lite oxå.

igår kväll fick jag ett på på rambygget från andersson,gött att det är på gång nu

ha ne go kväll:banana

Bifogat

• 021.jpg
    021.jpg
    221.7 KB · Visningar: 164
  • 014.jpg
    014.jpg
    154.6 KB · Visningar: 258
  • 019.jpg
    019.jpg
    233.6 KB · Visningar: 146
  • 018.jpg
    018.jpg
    230 KB · Visningar: 173
  • 022.jpg
    022.jpg
    241.4 KB · Visningar: 158
  • 023.jpg
    023.jpg
    240.7 KB · Visningar: 147
  • 020.jpg
    020.jpg
    240.1 KB · Visningar: 145

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej

nu har jag börjat med fästen för den nya tändpickuppen,jag ska andvända den från gsxr 1100 den ska vara bättre än den som är originalet till hayabusan när man ska åka med autronic.

2 st 7,5 mm aluplåtar som ska passa bakomsvänghjulet där sedan pickuppen ska sitta,jag fick slipa runda kanter på dom för att komma så nära som möjligt i vevhuset,jaja först andvände jag ju tigersågen sen bandslipen och sen borrade jag 4 mm borr för att gänga med m5.

imorgon ska jag ta bort all tejp som sitter på vevhuset,tänkta sätta veven i topp för att kunna tajma in pickuppen där den ska vara och på rätt spel mellan svänghjulet ock att det ska gå att justera lite oxå.

igår kväll fick jag ett på på rambygget från andersson,gött att det är på gång nu

ha ne go kväll:banana

Ser fint ut, o Skål på dig!

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Fan Peter, inte visste ja att det var en 1100 jag har.
Får kolla i papperna igen, men jag har för mig att det är en 750.:va

Då ska jag vara tyst för idag:glömdet

Tack för idag Peter, snygg svetsning, men det ser bättre ut på bild. ;)

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Nu när ramen är blästrad så kan du passa på och knullputsa den:tungan:tungan

lite sugen e man allt på att putsa som vanligt men det blir jobbigt att hålla tiktigt fint,så det blir pulverlack i silver:tummenupp

Fan Peter, inte visste ja att det var en 1100 jag har.
Får kolla i papperna igen, men jag har för mig att det är en 750.:va

Då ska jag vara tyst för idag:glömdet

Tack för idag Peter, snygg svetsning, men det ser bättre ut på bild. ;)

svetsa lite 750 ram gick ju fint det var ju inte så tjockt gods så min kalle anka svets klarade det fint

schhhhhhhhhhh

:tummenupp

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
dumpventil turbobanditen

hej

nu har jag fått min dump från turbobanditen,det blir den 3 som jag andvänder till olika byggen,den fungerar fint tycker jag men den måste finslipas lite efter turbo anderssons instruktioner innan den blir 100

när jag öppnade paketet saknades flänsen i alu,det fanns bara en i stål så jag mailade danne på turbobanditen.
inga problem en sån skickar jag utan kostnad var svaret,det är service det tycker jag o vips så låg den i brevlådan:tummenupp

nä nu ska ja grejja med varmvattnet pannan har pajjat,o jag som skulle tjöpa turbogrejjer för pengarna buhu:huvet

jag tar en kall o tröstar mig med sålänge

Bifogat

• 029.jpg
    029.jpg
    219.4 KB · Visningar: 142
  • 030.jpg
    030.jpg
    224.5 KB · Visningar: 149

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej

nu har jag fått min dump från turbobanditen,det blir den 3 som jag andvänder till olika byggen,den fungerar fint tycker jag men den måste finslipas lite efter turbo anderssons instruktioner innan den blir 100

när jag öppnade paketet saknades flänsen i alu,det fanns bara en i stål så jag mailade danne på turbobanditen.
inga problem en sån skickar jag utan kostnad var svaret,det är service det tycker jag o vips så låg den i brevlådan:tummenupp

nä nu ska ja grejja med varmvattnet pannan har pajjat,o jag som skulle tjöpa turbogrejjer för pengarna buhu:huvet

:krama

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Har fått den uppfattningen om Turbobanditen att de håller en god service, är ju kul om det är enkelt åtgärdat.

Vad är det på dumpen som måste ändras för att då den att bli bättre då??

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Har fått den uppfattningen om Turbobanditen att de håller en god service, är ju kul om det är enkelt åtgärdat.

Vad är det på dumpen som måste ändras för att då den att bli bättre då??

Den hårda fjädern måste kapas 1,5 varv

Den lösa fjädern ( om den är med ) är värdelös

I vanlig ordning så vet inte kineserna vad dom kopierar

" saken " blir nästan likaden som orginalet

Bra om den fungerar också:yoparty

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Bra ordnig på Roman och Danne !:tummenupp

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
hej

Den såg Nice ut, vad får man ge för en sådan dump?

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
busa ramen

hej

igår fick jag ett fint kort från andersson turbo,det ser ut som ramen är klar,fan va nöjd jag är :tummenupp

dumpen kostade med frakt o allt 900 spänn

nu ska jag göra det sista på toppen,jag var o hämtade den igår efter fräsningen av sätena och slipning av ventilerna,kommer bilder på det i kväll

ha det

Bifogat

• 053.jpg
    053.jpg
    170.2 KB · Visningar: 376
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...