peterpain
sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Ser mycket bra ut det där! Får man fråga vad han tar för en ombyggnad från hayabusa till gsxr 1000 bakdel den där herr Andersson?
skicka ett pm till han e inte så falig
Ser mycket bra ut det där! Får man fråga vad han tar för en ombyggnad från hayabusa till gsxr 1000 bakdel den där herr Andersson?
Gott nytt år Peter
tack det samma och det önskar jag er alla andra oxå
gott nytt år
Hej
Nu är det full fart igaraget igen,man måste ju umgås lite med vänner o bekanta så att man bara betraktas som lite knäpp,för att man är som man är när man bara tänker turbo heeeeela tiden.
idag tog jag fram grenröret igen för att provtrycka det,gjorde en platta för avgasdelen som skulle täta där,sen hällde jag vatten i röret för att kolla.
Det kändes som ett häxprov när jag vet att så många har komenterat röret,ni kommer ihåg häxprovet där häxan ( grenrörsbyggaren )
blev bakbunden och därefter kastades hon i vattnet
flöt hon upp var hon oskyldig men däremot sjönk var hon oskyldig.
Jag flöt som en kork,det läckte lite grann där avgasplattan möter alla rören så det var ju inte så svårt att fixa ,nu är det klaaart
Nu har köpt en nuke btr efter det har varit lite olika kvaliter på olika fabrikat så det var dax att skruva isär den för att kolla hur den såg ut
den har ett hål för bränslet som är 5 mm med ett säte som ska tåla alcohol och bensin.
tack för idag
Har du nån bild på sätet och hur stor är kulan
Jag fick ju upp min Fuelab regulator till 4,5mm (kulan 6mm)
standard var bara 3,5mm
Jag förstår inte hur en del tillverkare resonerar
NUKE regulatorn ser ju fin ut
jag mätte ju som en blind, sätet är 6,5 mm kulan 12 mm
har suttit och drägglat över den där vid datorn och det ska bli riktigt kul att höra om den är så bra som den ser ut
Faan nu blir jag avis , Tänk om man hadde såå stoor kula
Haha
Seriöst alltså
Seriöst så ska de se ut
Faan köpte fel igen
Står det "Tigersågstrollkarl" eller "Slipstiftsnitsare" om man letar rätt på dig på Eniro?
go kvällen
Idag kom ett paket med en isr pump från tyskland,jag köpte den över telefon osedd,så långt allt bra men det var en pump utan behållare på och inte en sån som jag hade till kopplingen.
kanske nån har en med behållare på som skulle vilja byta
Sen gjorde jag en liten platta för att få mer plats där vevhusventilationen är,tänk om man hade tillgång till en fräs så man kunde göra fina radier med,
men men tigersågen fick duga o sen med slipstift för att inte bara göra en helt fyrkantig platta.
räcker det med an 10 som vevhusvent
Ahh, lite armbågsfett! Fint hantverk med den där tigersågen, det blir så sött. Int behöver man nån fräs
Jag tycker pump med plaströr/burk ser sportigare ut. Kanske inte snyggare men mera sport
gör ett ganska stort vevhusventilations hål. jag kör med ca 25-30 mm hål är inte säker med ca. en bra oljefälla och ett filter. har funkat fint för mig, eftersom man kör överladdat så kommer de troligtvis komma ner överladd i vevhuset ochså så då är de bra med stor vevhus vent. så slipper man få övertryck i vevhuset.
god fortsättning förresten
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |