Peterpains busaturbo

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
btr

Hej

Nu är det full fart igaraget igen,man måste ju umgås lite med vänner o bekanta så att man bara betraktas som lite knäpp,för att man är som man är när man bara tänker turbo heeeeela tiden.

idag tog jag fram grenröret igen för att provtrycka det,gjorde en platta för avgasdelen som skulle täta där,sen hällde jag vatten i röret för att kolla.
Det kändes som ett häxprov när jag vet att så många har komenterat röret,ni kommer ihåg häxprovet där häxan ( grenrörsbyggaren )
blev bakbunden och därefter kastades hon i vattnet
flöt hon upp var hon skyldig men däremot sjönk var hon oskyldig.

Jag flöt som en kork:död,det läckte lite grann där avgasplattan möter alla rören så det var ju inte så svårt att fixa ,nu är det klaaart:tummenupp

Nu har köpt en nuke btr efter det har varit lite olika kvaliter på olika fabrikat så det var dax att skruva isär den för att kolla hur den såg ut
den har ett hål för bränslet som är 5 mm med ett säte som ska tåla alcohol och bensin.

tack för idag
 

Bifogat

  • 032.jpg
    032.jpg
    237.8 KB · Visningar: 279
  • 031.jpg
    031.jpg
    231.5 KB · Visningar: 241
  • 027.jpg
    027.jpg
    251.2 KB · Visningar: 242
  • 028.jpg
    028.jpg
    249.4 KB · Visningar: 202
Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Hej

Nu är det full fart igaraget igen,man måste ju umgås lite med vänner o bekanta så att man bara betraktas som lite knäpp,för att man är som man är när man bara tänker turbo heeeeela tiden.

idag tog jag fram grenröret igen för att provtrycka det,gjorde en platta för avgasdelen som skulle täta där,sen hällde jag vatten i röret för att kolla.
Det kändes som ett häxprov när jag vet att så många har komenterat röret,ni kommer ihåg häxprovet där häxan ( grenrörsbyggaren )
blev bakbunden och därefter kastades hon i vattnet
flöt hon upp var hon oskyldig men däremot sjönk var hon oskyldig.

Jag flöt som en kork:död,det läckte lite grann där avgasplattan möter alla rören så det var ju inte så svårt att fixa ,nu är det klaaart:tummenupp

Nu har köpt en nuke btr efter det har varit lite olika kvaliter på olika fabrikat så det var dax att skruva isär den för att kolla hur den såg ut
den har ett hål för bränslet som är 5 mm med ett säte som ska tåla alcohol och bensin.

tack för idag

Det var ingen dålig fjäder i BTRen, ser ju ut som en ventilfjäder. :näsblod
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Har du nån bild på sätet och hur stor är kulan

Jag fick ju upp min Fuelab regulator till 4,5mm (kulan 6mm)
standard var bara 3,5mm

Jag förstår inte hur en del tillverkare resonerar

NUKE regulatorn ser ju fin ut
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Har du nån bild på sätet och hur stor är kulan

Jag fick ju upp min Fuelab regulator till 4,5mm (kulan 6mm)
standard var bara 3,5mm

Jag förstår inte hur en del tillverkare resonerar

NUKE regulatorn ser ju fin ut

jag mätte ju som en blind:näsblod, sätet är 6,5 mm kulan 12 mm

:D
 

Bifogat

  • 035.jpg
    035.jpg
    224 KB · Visningar: 194
  • 036.jpg
    036.jpg
    234.2 KB · Visningar: 163

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Andersson!!!!

Det var därför jag rekomenderade Nuke på din tråd, kanske ska göra det på flera ställen. Nej, jag är inte köpt av dem, men hört flera som är grymt nöjda med deras grejer!!

Förlåt PP att jag lånar lite yta av dig.
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
har suttit och drägglat över den där vid datorn och det ska bli riktigt kul att höra om den är så bra som den ser ut :tummenupp
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
har suttit och drägglat över den där vid datorn och det ska bli riktigt kul att höra om den är så bra som den ser ut :tummenupp

hej

den kommer nog att bli bra,men man vill ju göra allt på en gång
men det kostar ju en rejäl slant,måste sälja mitt gamla bygge snart :tummenupp

tack för att du gillar den hittils:krama

Faan nu blir jag avis , Tänk om man hadde såå stoor kula

Haha


Seriöst alltså

Seriöst så ska de se ut

Faan köpte fel igen:huvet


hehe jag är van vid en stor kula,jag har bara en kvar efter olyckan med bilen den andra ligger vid säve flyplats (har letat hittade bara min mobil ):D

du kanske kan lämna tillbaka fuelaben du kanske känner han som du köpte den utav

peter
 
Last edited:

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Kör alla enbenta med Nuke eller?? :glömdet

Om så är faller ska jag med bli enbent!!!
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
isr

go kvällen

Idag kom ett paket med en isr pump från tyskland,jag köpte den över telefon osedd,så långt allt bra men det var en pump utan behållare på och inte en sån som jag hade till kopplingen.
kanske nån har en med behållare på som skulle vilja byta :D

Sen gjorde jag en liten platta för att få mer plats där vevhusventilationen är,tänk om man hade tillgång till en fräs så man kunde göra fina radier med,
men men tigersågen fick duga o sen med slipstift för att inte bara göra en helt fyrkantig platta.

räcker det med an 10 som vevhusvent :tummenupp
 

Bifogat

  • 027.jpg
    027.jpg
    243.9 KB · Visningar: 165
  • 024.jpg
    024.jpg
    212.4 KB · Visningar: 157
  • 025.jpg
    025.jpg
    213.9 KB · Visningar: 155
  • 012.jpg
    012.jpg
    227.8 KB · Visningar: 168
  • 030.jpg
    030.jpg
    234.6 KB · Visningar: 172
  • 023.jpg
    023.jpg
    227.5 KB · Visningar: 177
  • 028.jpg
    028.jpg
    231.3 KB · Visningar: 171
  • 007.jpg
    007.jpg
    239.4 KB · Visningar: 191

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Står det "Tigersågstrollkarl" eller "Slipstiftsnitsare" om man letar rätt på dig på Eniro? ;)
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
go kvällen

Idag kom ett paket med en isr pump från tyskland,jag köpte den över telefon osedd,så långt allt bra men det var en pump utan behållare på och inte en sån som jag hade till kopplingen.
kanske nån har en med behållare på som skulle vilja byta :D

Sen gjorde jag en liten platta för att få mer plats där vevhusventilationen är,tänk om man hade tillgång till en fräs så man kunde göra fina radier med,
men men tigersågen fick duga o sen med slipstift för att inte bara göra en helt fyrkantig platta.

räcker det med an 10 som vevhusvent :tummenupp

Ahh, lite armbågsfett! Fint hantverk med den där tigersågen, det blir så sött. Int behöver man nån fräs:tuttar:)

Jag tycker pump med plaströr/burk ser sportigare ut. Kanske inte snyggare men mera sport:tummenupp
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
gör ett ganska stort vevhusventilations hål. jag kör med ca 25-30 mm hål är inte säker med ca. en bra oljefälla och ett filter. har funkat fint för mig, eftersom man kör överladdat så kommer de troligtvis komma ner överladd i vevhuset ochså så då är de bra med stor vevhus vent. så slipper man få övertryck i vevhuset.

god fortsättning förresten :tummenupp
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Ahh, lite armbågsfett! Fint hantverk med den där tigersågen, det blir så sött. Int behöver man nån fräs:tuttar:)

Jag tycker pump med plaströr/burk ser sportigare ut. Kanske inte snyggare men mera sport:tummenupp

burk är räcing jag håller till i finrummet förstår du:D

gör ett ganska stort vevhusventilations hål. jag kör med ca 25-30 mm hål är inte säker med ca. en bra oljefälla och ett filter. har funkat fint för mig, eftersom man kör överladdat så kommer de troligtvis komma ner överladd i vevhuset ochså så då är de bra med stor vevhus vent. så slipper man få övertryck i vevhuset.

god fortsättning förresten :tummenupp

tack detsamma
då blir det an 12,tänkte vänta o se vilken sida det blir på locket för att se var det blir mest plats,och sen en slang med filter på

imon blir det mer mek
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top