Peterpains busaturbo

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Halloj

sen gick jag lös på den med mitt favorit verktyg say hello to my little friend tigersågen.fick kapat bort centralstödet och fästet för original ljuddämparen o insidan på rören genom ramen.

allt för idag:tummenupp

Ja!! Där kom den, akta fingrar, armar, ben,mekbänkar o garagedörrn:D:D Hade du tänkt att det skulle bli såhär från början eller har det spårat ur eftersom?? Kul att se ett all-in bygge:tummenupp

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Ja!! Där kom den, akta fingrar, armar, ben,mekbänkar o garagedörrn:D:D Hade du tänkt att det skulle bli såhär från början eller har det spårat ur eftersom?? Kul att se ett all-in bygge:tummenupp

hej
det har spårat ur,jag skulle bara byte bakdel men visste inte att det skulle bli så här mycket jobb ,men men heter det byggtråd så gör det.
det är bara att bryta ihop o komma igen:tummenupp

ha det

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
hej
det har spårat ur,jag skulle bara byte bakdel men visste inte att det skulle bli så här mycket jobb ,men men heter det byggtråd så gör det.
det är bara att bryta ihop o komma igen:tummenupp

ha det

Vist känns det bra att få såga sönder nått fungerande hehe:D

När jag köpte min -00a redan -01 som bara gått dryga 1000

och satte sågen i den så var det många som undrade hur det stog till:tungan

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
toppen

hej

nu har det mekats lite igen,nu finns det snart inget mer att plocka isär
tagit ur ventilerna ur toppen men det var konstigt för bara dom yttersta ventilerna var väldigt sotiga men den andra ventilen i samma förbränningsrum var det inget alls på
men bara på 1 o 4 ans cylinder.

toppen ska snyggas till lite vid övergången mellan insugsgummi o topp och ventilerna ska poleras o kollas så att säte e okey:D

hörs imon

Bifogat

• 005.jpg
    005.jpg
    239.3 KB · Visningar: 246
  • 001.jpg
    001.jpg
    213.4 KB · Visningar: 237
  • 006.jpg
    006.jpg
    235.2 KB · Visningar: 243
  • 007.jpg
    007.jpg
    239.7 KB · Visningar: 260
  • 008.jpg
    008.jpg
    217.1 KB · Visningar: 257

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
hej

nu har det mekats lite igen,nu finns det snart inget mer att plocka isär
tagit ur ventilerna ur toppen men det var konstigt för bara dom yttersta ventilerna var väldigt sotiga men den andra ventilen i samma förbränningsrum var det inget alls på
men bara på 1 o 4 ans cylinder.

toppen ska snyggas till lite vid övergången mellan insugsgummi o topp och ventilerna ska poleras o kollas så att säte e okey:D

hörs imon

Det borde vara ett par risiga ventiltätningar som gör att ventilerna är sotiga. Att det är yttre ventilerna på ettan och fyran är nog bara tillfälligheter:krama Eller är det Ellfors kompis som försöker ta sig in hos dig, Murphy eller vad han hette:D

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
busa toppen

hej

idag har jag börjat med ventilerna som ska få sig en omgång från sot:tummenupp jaja dom blir kanske lite blanka oxå,sen ska toppen till ventil o slip pojken men deet blir efter helgen så jag hinner snygga till kanalerna o förbränningsrummen.

ang luftkanalerna i avgasporten ska man svetsa igen dom i avgasporten eller räcker det på utsidan av toppen.

fick oxå ett litet paket ja kanske nån dag förtidigt men lika roligt

ha det:tummenupp

Bifogat

• 007.jpg
    007.jpg
    239.4 KB · Visningar: 381
  • 008.jpg
    008.jpg
    228.8 KB · Visningar: 290
  • 010.jpg
    010.jpg
    233 KB · Visningar: 240
  • 009.jpg
    009.jpg
    246.6 KB · Visningar: 240

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
hej

idag har jag börjat med ventilerna som ska få sig en omgång från sot:tummenupp jaja dom blir kanske lite blanka oxå,sen ska toppen till ventil o slip pojken men deet blir efter helgen så jag hinner snygga till kanalerna o förbränningsrummen.

ang luftkanalerna i avgasporten ska man svetsa igen dom i avgasporten eller räcker det på utsidan av toppen.

fick oxå ett litet paket ja kanske nån dag förtidigt men lika roligt

ha det:tummenupp

Gänga M6 och stoppskruv

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
ram

hej

nu har jag funderat lite på att sfro besiktiga hojjen så att man kan åka till bilprovningen utan några problem.
jag tänker ju ändå ändra ramen och montera turbo men det kanske krävs att man förlänger hjulbasen oxå eller monterar andra bromsar,jag har ju en extra sving som kan byggas om till långsving:tummenupp

ramen kommer att blästras o pulverlackas och då kanske ramnummret blir mindre synligt så det kanske blir problem att regbesiktiga den då den ännu inte är svensk.

tips ideer är välkommna om hur man gör enklast:D

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ang ramnummret så är det smidigast att låta bli att lacka precis över det.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
hej

nu har jag funderat lite på att sfro besiktiga hojjen så att man kan åka till bilprovningen utan några problem.
jag tänker ju ändå ändra ramen och montera turbo men det kanske krävs att man förlänger hjulbasen oxå eller monterar andra bromsar,jag har ju en extra sving som kan byggas om till långsving:tummenupp

ramen kommer att blästras o pulverlackas och då kanske ramnummret blir mindre synligt så det kanske blir problem att regbesiktiga den då den ännu inte är svensk.

tips ideer är välkommna om hur man gör enklast:D

Det finns finfin värmebeständig tape som du kan täcka ramnummret med.
Ring SFRO och prata med dom och sen kan du få kopiera min SFRO-bok när du kommer till Peter med ramen.
Förhoppningsvis så får du lite klarhet i vad som gäller då.

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
busa toppen

hej

nu e toppen klar efter några kvällars jobb,så det e bara ventilerna kvar nu sen kan toppen åka till ventiljobbet

och ett litet fuelrails tillverkat av turbo andersson

ha en go kväll

Bifogat

• 003.jpg
    003.jpg
    222.7 KB · Visningar: 226
  • 004.jpg
    004.jpg
    225.5 KB · Visningar: 207
  • 005.jpg
    005.jpg
    228.9 KB · Visningar: 214
  • 010.jpg
    010.jpg
    188.9 KB · Visningar: 215
  • 008.jpg
    008.jpg
    217.8 KB · Visningar: 235
  • 001.jpg
    001.jpg
    127.3 KB · Visningar: 309

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
va fint det ser ut.är du nöjd med pulverlacken:tummenupp

Det blev jättebra och jag lackade även fälgarna med gott resultat. Satte i skruv där det gick men maskerade inte så noga där styrlager och liknande skulle sitta så där fick jag skrapa och slipa en del och det va ju lite onödigt jobb kanske. Kommer med stor sannolikhet pulverlacka ramen på mitt nuvarande projekt med.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring