Peterpains busaturbo

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
ja ca 10 12 grader inte varmare än så men nu har jag satt tillbaka 3 marklund fjädrar igen men inte provkört för benjäveln spökar så det gör ont som fan men snart blir det en test tur igen

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
011.jpghej
jag skulle behöva ett kopplings schema till mcx box till en busa turbo som jag håller på med nu
alla kablar är så jävla dåliga med askassa kabelskor o tjyyvar,lödningar utan tejp på och kablar som ligger fan kors o tvärs009.jpg012.jpg

Bifogat

• 015.jpg
    015.jpg
    237.9 KB · Visningar: 211
Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej
det verkar svårt att få tag i kopplingschema till den här boxen så det blev att renovera gaffeln o synka spjällen idag det var inte mycket olja kvar ,detta var ifrån båda gaffelbenen003.jpg004.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

jag har försökt lösa detta idag men ingen skillnad jag har fått detta schema från ägaren011.JPG

det blir nog så att den måste åka till andersson nästa bänkhelg

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
016.jpg016.jpg017.jpg

hej
nu har busan varit hemma hos andersson i samband med hans årliga bänkardag slänger in ett tack redan här
riktigt mycket med folk och olika sorters mc.lite öl o ljug på kvällen vi höll på så länge att vi till slut körde gasoltuben i däckmaskinen så xyron gick hem till sin lastbil,sen var det natten.

fortsatte på morgon när vi orkade med den svarta busan,fick justera soppa trycket bland annat,sen gav den 278 hästar lite för dåligt tyckte andersson och började fiffla med blow offen som mest ser ut som en biltema så vi tog bort den helt o pluggade hålet.vips så var det 304 på hjulet så nu har kunden beställt en tialkopia som ska dit fort som fan.

måste lägga upp ett kort på bänkrekordet som sattes för några veckor sedan

ha det010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg019.jpg

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
552! det var fan inte dåligt. Grattis!!:yoparty:yoparty:yoparty

Vad hade du i ladd?`

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
nej nej inte jag utan andersson bänkrekord så jävla grymt bara:Bugar

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
vedbod meck ja det kan verkligen säga:död

Lite kort bara, Har du några specialverktyg när du rev/river isär gaffeln på Busan?
Eller behöver man inte ta isär den så mycket som man ser i bla verkstadhandboken för att byta packboxar?
Jag har alltid lämnat iväg lösa ben till någon annan när jag behöver byta dem, men skulle vilja göra detta själv nästa gång. Mutterpicka och hylsor, räcker det?

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Hej Peter, plöjde igenom hela din tråd igår:tummenupp

Letade info om din fuel rail och hittade dessa bilder
001.jpg
007.jpg

Vad har du dom två 90 graders adaptrarna till?:va

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
012.jpg014.jpg022.jpg021.jpg020.jpg009.jpg

go kväll

nu har jag kört lite närmare 100 mil o hojjen går ju jättefort typ,men i lördags så tyckte jag att den inte kändes som vanligt utan mer att man hade vant sig vid effekten.så idag så lyfte jag på tanken för att byta slangen till anderssons tryckkoppling och då såg jag något som stack ut ur dumpventilen.

en o ring som egentligen skall täta mellan plenum och dumpen hade lagt sig imellan och fes ut laddet den vägen ganska obra,så jag tätade den o skulle provstarta och då såg jag att dumpen ändå stog öppet
så det blev att svarva några shims med fjäderstyrningar på.provkörde en liten runda med moppe hjälm o glasögon och vad får jag se en turboägares våta dröm en kille på en yamaha r1 med tjej o matchande skinnställ fifan va skojj o bara få förnedra hehe fast moppehjämen höll på o strypa mig och jag inte såg något alls.

förresten så har jag bytt luftfilter oxå

ha en bra kväll

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
jag tror att fjädern hade tappat lite spänst med tiden så det var därför som det blev lite shims emellan
nu när jag provkörde så var det första gången som jag hörde pyshhh

tryck o pys lika med mys

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
En sak jag inte fattar är hur du orkar hålla i dig, du har ju dessutom 150 hästar mer än mig. Eller om man kollar på spökåkaren hur han klarar det. Jag har åkt mot en standard Gsx 1000r men först stegrar sig min bara (till 220km/h kanske) sen når man 250km/h och sen orkar jag fan inte hålla emot luftmotståndet

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
En sak jag inte fattar är hur du orkar hålla i dig, du har ju dessutom 150 hästar mer än mig. Eller om man kollar på spökåkaren hur han klarar det. Jag har åkt mot en standard Gsx 1000r men först stegrar sig min bara (till 220km/h kanske) sen når man 250km/h och sen orkar jag fan inte hålla emot luftmotståndet

Han kanske är starkare i armarna än i benet...?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept