peterpain
sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Finns ju något som heter kulpolering. Blir en grym yta, men kostar fan stryk och lite till. (typ 5k för en motor).
5k
du menar kysingar eller kundra lappar
det är juj den ytan man är ute efter
Finns ju något som heter kulpolering. Blir en grym yta, men kostar fan stryk och lite till. (typ 5k för en motor).
5k
du menar kysingar eller kundra lappar
det är juj den ytan man är ute efter
Ber om ursäkt, prefixet K för kilo ska vara med stor bokstav. Förstår även din naturliga uteslutning att en sådan sak kostar 5000.-. Men som sagt, det är av någon konstig anledning rätt dyrt.
halloj
nu är tank o oljetank o sidokåpor klara,fick tagit nåra fina kort på altanen i ljuset idag innan det blev mörkt
måste polera tanklocket lite det är i rostfritt
så håll tillgodo
Hur kommer resultatet se ut? Blir det vanlig blästeryta eller blir den finare? Kort sagt, hur mycket tar det bort?
halloj
nu är tank o oljetank o sidokåpor klara,fick tagit nåra fina kort på altanen i ljuset idag innan det blev mörkt
måste polera tanklocket lite det är i rostfritt
så håll tillgodo
hej
tackar tackar
det är originalfärgen och dekalerna
fick lite priser på att kroma vissa delar som är kromade nu
mycket pengar men det kommer att bli blankt
Hej!
Vi tittade på dina bilder och värderade arbetet enligt listan:
1. Skärmar x2
2. Fälgar x2
3. Lamphus x2
4. Framgaffel
5. Fäste för styre
6. Fotbroms
7. Kedjespännare
8. Handtag för passagerare
Att kroma de detaljerna kostar ca. 10000sek + frakt T/R . I priset ingår moms.
Det tar ca. 2 månader att utföra arbetet.
jag ska kolla en gubbe till men då måste man slipa bort allt krome själv och även polera all metall.vi får se
ha det
Isblästring görs med små kulor fruset vatten med hjälp av kolsyra, därav namnet kolsyreblästring/isblästring.
/KentW
Isblästring görs med små kulor fruset vatten med hjälp av kolsyra, därav namnet kolsyreblästring/isblästring.
Blästring blir egentligen lite fel, eftersom det är mer en rengöringsmetod för känsliga material. Fördelen är uppenbar, inget "medel" blir kvar efter torkning.
Metoden avverkar inget av grundmaterialet, däremot försvinner oxideringen på grundmaterialet, gammal färg och liknande. Är tex. aluminiumkåpan hårt oxiderat så har det blivit "gropar" i aluminiumet och dessa gropar blir kvar, lite mjukare kanter bara.
Film:
http://www.is-ab.net/metod
/KentW
hej
tackar tackar
det är originalfärgen och dekalerna
fick lite priser på att kroma vissa delar som är kromade nu
mycket pengar men det kommer att bli blankt
Hej!
Vi tittade på dina bilder och värderade arbetet enligt listan:
1. Skärmar x2
2. Fälgar x2
3. Lamphus x2
4. Framgaffel
5. Fäste för styre
6. Fotbroms
7. Kedjespännare
8. Handtag för passagerare
Att kroma de detaljerna kostar ca. 10000sek + frakt T/R . I priset ingår moms.
Det tar ca. 2 månader att utföra arbetet.
jag ska kolla en gubbe till men då måste man slipa bort allt krome själv och även polera all metall.vi får se
ha det
Har du kollat med Göteborgs förnickling ang kromning?
Kroma är dyrt.
Tror nya gaffelben ligger på runt en tusing (ifall det är billigare än att kroma).
Ofta ligger den stora delen av kromning i poleringen (vad jag förstått det som iaf). Och gå inte på och slipa bort kromet. Kommer garanterat bli kasst. Lämna iväg det till någon kromfirma, de kan ta bort krom också. Ta sedan emot grejerna och börja gno och polera. Lämna iväg igen.
jag ska kolla med dom imorgon då jag ska lämna in en bunte med skruvar och lite annat
tack för tipset
ja jag har hört det oxå att det inte blir bra om man ska göra det själv även om man är noggrann,men det blir nog så att jag lämnar bort allt och bara betalar så att det blir fint och inte ser kalle anka ut när man lägger ner massa tid och pengar
mvh pain
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |