Peterpains nya turbobygge

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej steen

hur såg svetsarna ut efter eloxeringen blev dom inte mörka o tråkiga,blev dom inte det ska jag lämna mina bitar för natur eloxering

tänkte på alla rumäner som kommer hit dom måste vara jävliga på att svetsa
dom är ju tig gare hehe göteborg humor haha
ikväll ska jag svarva hylsor till spridarna o förlänga dom lite så ska dom nog oxå passa tror jag

ha det

Last edited:

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
hej steen

hur såg svetsarna ut efter eloxeringen blev dom inte mörka o tråkiga,blev dom inte det ska jag lämna mina bitar för natur eloxering

tänkte på alla rumäner som kommer hit dom måste vara jävliga på att svetsa
dom är ju tig gare hehe göteborg humor haha
ikväll ska jag svarva hylsor till spridarna o förlänga dom lite så ska dom nog oxå passa tror jag

ha det

Tjenare Peter, jag har aldrig sett någon missfärgning runt svetsarna med natur aluminium:tummenupp
Jag vet inte om det beror på kulören eller tillsatsen i svetsen? Om det inte blir bra så hjälper jag dig gärna med våtslip och knullputs :rock

Ser fram emot resultatet med hylsorna :) Jag vet inte hur viktigt med är med spridarbilden in i bryggan, men det kanske skulle bli bättre om man gjorde en hylsa som sitter i ovankant på spridaren istället?

Ha en kalas go fredag:)

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

jag säger som han i lorry ( jag tänkte inte på det med spridarbilden )så det var ett bra tips steen
jag får svarva hylsor åt andra hållet istället,såg bara att oringen på nedre delen på spridaren inte kommer att täta i hålet på insugsbryggan ,det var därför det skulle bli enklare så här.
tack för anbudet med knullputs:krama

ha det

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Får man fråga som lite noob på kaminställning mer exakt hur du ställt dom? Du har inte bara "nollat" dom mot tdc-märkena på motorn antar jag?

(anledningen till att jag undrar är att jag håller på och meckar med en suszuki-swift 1300-motor som är turbo-preppad för mycket effekt som ska i en liten fiat, och den har ställbara kamdrev och några olika kammar att välja mellan, inte helt olika busamotorn mao...)

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

nää inte mycket alls vet inte men det känns som gnistan är borta lite,det känns inte lika roligt men jag har var dålig en längre tid o behövt vila mig,kanske jag ska få riktig knullputs på mina grejer jag med
men det blir nog svårslaget efter att ha sett din hojj.

ha det

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
hej

nää inte mycket alls vet inte men det känns som gnistan är borta lite,det känns inte lika roligt men jag har var dålig en längre tid o behövt vila mig,kanske jag ska få riktig knullputs på mina grejer jag med
men det blir nog svårslaget efter att ha sett din hojj.

ha det

Sparka igång tvåtaktarn och lägg den på maxvarv så kommer nog ispirationen tillbaka :rock

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

nu känns det bättre idag så det blir garaget hela dagen,ska göra avgassystemet ut från turbon o anslutning till wg,det blir 3 tum ut hela vägen som sen blir 70 mm in i ljuddämparen
där blir det som vanligt en i alu 120 mm med perforerat rör i med packad ull som dämpning,tänkte åka med 70 mm rör ut från dämparen oxå men den biten får flu svarva när han jobbat färdigt.
nya toppkåpan har kommit så det blir att lacka nu i veckan på jobbet om jag hinner med det oxå

hörs i kväll

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej
vetifan vad som har hänt jag kan inte lägga in bilder längre
nu börjar det bli många kort på grejjer som är klara så håll ut lite så ska jag nog fixa detta med:banana

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tänk att jag inte heller får in bilder från mobilen, skulle ju ha varit så himla mycket enklare om man kunde fått in dom den vägen :(
Grymt bygge föresten :)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vad blev det för map sensor du och turbo andersson skulle köra med?

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

mapsensorn heter aem jag skulle ha 5 bars men det får vänta tills nästa löning för det känns som om jag är inne på majlönen redan hehe

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Hej Peter,
nu har vi tittat igenom alla anmälningar och vi är intresserade att ha med båda din Kawasaki och Suzuki på årets mässa.

gött nu är man med på årets elmiamässa 18-21 april

http://www.custommotorshow.se/

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
go kväll
då har det hänt lite saker för nu är det bråttom,allt som ska eloxeras har lämnats in o alla delar har åkt iväg till förzinkningen sen var mr steen o hälsade på med en påse bra o ha delar till bygget tackar tackar.
sen svarvade jag förminskningar till cirkulations pumpen och hittade en bra plats till den tror jag hehe men vi får se när det kommer slangar på allt

ha det föridag

018.jpg019.jpg

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Hej mannen :)
Vart köpte du din fina rör skarv/klämma?
Finns dom i andra färger med?
Du har pm :krama

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej
äntligen har jag fått iordning på min dator så det blir mer kort igen o lite mer babbel oxå.
svarvat ljuddämpare,gjort avgassytemet klart förutom poleringen av det
tänkte först linda rören men blev avråd att inte göra det för jag vill bibehålla innerdiameter när det blir riktigt varm när jag ska bänka den sedan hehe,sen är det ju snyggast med polerat eller hur.

gjorde röret ut ifrån wg idag,gjorde lite olika dragningar först för att sedan fastna för att låta röret komma in lite längre ner på systemet

sen ska man inte svetsa fast hållaren med givaren imonterad i för då går den sönder
det lärde jag mig igår

ha det

052.jpg053.jpg054.jpg055.jpg056.jpg057.jpg058.jpg018.jpg

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...