Peterpains nya turbobygge

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Snyggt! Synd på lambdan :( vilken stålsort använder du till grenrör/avgasrör?

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
halloj
ja detta bygget blir med kåpor så att det blir lättare att köra fort hehe fightern var inte så lätt när det började närma sig över 250:yoparty:rock
rören är rostfritt 304 kvalite lite dyrt kanske men jävligt fint att svetsa i och kanske lite tungt men det kan man bota med något mer hekto i laddtryck istället

tack för att du gillar

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Du det blir godare än kräm å mjölk det där, å kräm å mjölk som är så gott:tummenupp:tummenupp:yoparty:yoparty

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
hej
äntligen har jag fått iordning på min dator så det blir mer kort igen o lite mer babbel oxå.
svarvat ljuddämpare,gjort avgassytemet klart förutom poleringen av det
tänkte först linda rören men blev avråd att inte göra det för jag vill bibehålla innerdiameter när det blir riktigt varm när jag ska bänka den sedan hehe,sen är det ju snyggast med polerat eller hur.

gjorde röret ut ifrån wg idag,gjorde lite olika dragningar först för att sedan fastna för att låta röret komma in lite längre ner på systemet

sen ska man inte svetsa fast hållaren med givaren imonterad i för då går den sönder
det lärde jag mig igår

ha det

View attachment 401403View attachment 401404View attachment 401405View attachment 401406View attachment 401407View attachment 401409View attachment 401411View attachment 401414

Ja det e ett helvete med krympande rostfria muffar.. Lärde mig det med en 9000krs flödesvakt för några år sen :) inte mycket kvar av den när den väl kom ut, haha!

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
sådärja gjorde ett litet rör till ljuddämparen idag.lite svårt med att börja med en rakplåt o få den lite rund men det gick bra till slut

mer imon ha det

025.jpg026.jpg027.jpg024.jpg

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
slänger in lite kort ikväll så får det bli text imon
ha det016.jpg017.jpg022.jpg023.jpg024.jpg025.jpg026.jpg

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej
ja jag tycker att dom blir tåligare med eloxeringen vanligt polerat hållet inte glansen så länge alls

så nu har jag fått insugningsgummina äntligen och då var det dags att börja med plenumet
ikväll blev det lite mekande äntligen,det börjar dra ihop sig till påsk dagarna bara springer iväg
fick oxå köpt bensinkran idag och förresten slangarna på insugen ska inte vara där sedan

ha det018.jpg019.jpg020.jpg021.jpg022.jpg023.jpg015.jpg017.jpg

Last edited:

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Mycket fint peter! Skönt att se att nån mer än jag använder hederliga rörprylar:yoparty

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Har följt din tråd från ruta ett. Lika spännande varje gång att se vad som händer. Blev lite nyfiken på bensinkranen. Är det en Ballofix från rörbranschen?:va Bra ha med sig vid nästa motorbygge.

// Peter

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
halloj
inte så mycket gjort i helgen men men lite gran i allafall
håller på med plenumet och rören in.lite eljobb oxå022.jpg023.jpg024.jpg025.jpg026.jpg

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

idag var jag på momentum för att köpa oringar till spridarna som ska vara 8 mm inner och ytter 15 men det fanns inga i deras lager,kanske någon som vet var dom finns att köpa:tummenupp

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
R1 2001 Turbo
hej

idag var jag på momentum för att köpa oringar till spridarna som ska vara 8 mm inner och ytter 15 men det fanns inga i deras lager,kanske någon som vet var dom finns att köpa:tummenupp

Jag kan koll på jobbet imorgon om vi har just den storleken du vill ha.
4st?

Mvh Ola

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
dom ska ju passa på spridaren som har yttermått 8 så det kanske inte gör något om den är lite mindre
och det behövs 4 stycken så jag är tacksam om ni kollar:yoparty

idag har kedjan i guld kortats ner fint som fan blev det iallafall sen polerade jag sista biten in i plenumet så att nu kan jag svetsa den imorgon o sen fortsätta med plenumet,hoppas oxå jag hinner måla toppkåpan imorgon gör hjag har en ny ide med kylarna fram igen eller ja oxå menar jag för den som sitter bak ska få vara kvar

ha det

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...