Petition om Rossi - Marquez.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Som jag skrev så är ju miljön som både Rossi och de andra stjärnorna lever i så ytterst anpassad efter deras behov att deras sämre sidor sällan framträder. Om du umgicks med Rossi i en vardaglig kontext som krävde att han anpassade sig efter dig och dina önskemål och egenheter skulle du troligen få se något annat än det breda leendet och "Ciao!".

:)

Så om jag skulle träffa dig så är du en dryg dj.. eh.. lite halvjobbig? :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Finns såklart trist historik överallt där bägaren rinner över. Jag aktar mig för att klappa mig på bröstet för en del inlägg jag gjort här inne genom åren. Du var å andra sidan själv inte så värst blyg förr, du tog gärna varje tillfälle att håna o förnedra, ofta en viss förare och de SH medlemmar som då inte passade in i ditt tycke.

För övrigt var det som vanligt sportsligt en stor njutning att se Jlo,i dag som alla andra dagar. Även om jag gärna vill se VR ta sin 10.a, blir jag inte svart av ilska om Jlo står där med VM pokalen :tummenupp

Jag har sagt vad jag har tyckt här och på andra forum och har någon kännt sig hånad och förnedrad är det så klart inte bra och då får jag be om ursäkt. Dock har inget av det varit alls på det sätt som förekommit mot Marquez eller Lorenzo sedan Sepang, den typ av beteende som gör att det måste vara extra bevakning vid deras depåboxar tex..

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Du har inte sett särskilt mycket på sociala medier va? Många beter sig som kompletta idioter mot Marquez och Lorenzo. Helt jävla befängt beteende.

Nej, surfar sporthoj 90% av min internettid. Är det okej för dig?

Last edited:

Hojjis

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2015
Hoj
Trehjuling
Alltför många har för höga tankar om Rossi. Han är inte den gode som mång tror. Så länge en förare är sämre och långsammare än honom så är han bästis med denne. Men så fort någon är snabbare så är ju Rossi rejält ful både på och av banan. Rossi torpederade Gibernau i Jerez. Ingen åtgärd. Hade den situationen varit tvärtom hade det varit ramaskrik. Rossi mot Stoner i tex Laguna Seca....Där körde ju Rossi alla möjliga blockspår.. Ombytta roller och hade blivit ett väldans skriverier och snack. Osv...osv....Jag är inte emot Rossi utan det är helt enkelt så att MotoGP har nått en så hög standard och det skiljer inte mycket mellan honda och yamaha att det gäller att ligga på gränsen hela tiden. Tycker Rossi agerar oerhört barnsligt då det var Rossi som startade hela Marques karusellen. Ganska självklart att Rossi försöker med det då många började säga att Marques är bästa föraren i Motogp just nu. Tom Lorenzo sa det. Dvs the man to beat is Marques...då blir väl gamlingen sur att inte hans namn nämns....

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Alltför många har för höga tankar om Rossi. Han är inte den gode som mång tror. Så länge en förare är sämre och långsammare än honom så är han bästis med denne. Men så fort någon är snabbare så är ju Rossi rejält ful både på och av banan. Rossi torpederade Gibernau i Jerez. Ingen åtgärd. Hade den situationen varit tvärtom hade det varit ramaskrik. Rossi mot Stoner i tex Laguna Seca....Där körde ju Rossi alla möjliga blockspår.. Ombytta roller och hade blivit ett väldans skriverier och snack. Osv...osv....Jag är inte emot Rossi utan det är helt enkelt så att MotoGP har nått en så hög standard och det skiljer inte mycket mellan honda och yamaha att det gäller att ligga på gränsen hela tiden. Tycker Rossi agerar oerhört barnsligt då det var Rossi som startade hela Marques karusellen. Ganska självklart att Rossi försöker med det då många började säga att Marques är bästa föraren i Motogp just nu. Tom Lorenzo sa det. Dvs the man to beat is Marques...då blir väl gamlingen sur att inte hans namn nämns....

Du har helt missat vad som diskuteras.
Ingen säger att Vale är snabbare än Marc eller Lorre, detta handlar om avslutningen på säsongen och om varför en förare saboterar för en annan.

Den riktiga diskussionen handlar om huruvida Marc har kört fullt ut de sista racen eller haft en annan agenda.
Har man ståndpunkten att Marc uppenbart haft den högsta farten under de avslutande GPna men väljer att inte köra fullt ut, varför väljer han att köra på dom positionerna han gör?

Marc har ingen titelchans eller chans på andraplats i mästerskapet.
Titeln kan inte vinnas av en Honda-förare.
Konstruktionsmästerskapet är redan vunnet av Yamaha.
Marc tillhör inte Yamaha-teamet.

Har du ståndpunkten att Marc gjorde sitt yttersta behöver du inte delta i diskussionerna, då din åsikt är irrelevant för saken i sig.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Du har helt missat vad som diskuteras.
Ingen säger att Vale är snabbare än Marc eller Lorre, detta handlar om avslutningen på säsongen och om varför en förare saboterar för en annan.

Den riktiga diskussionen handlar om huruvida Marc har kört fullt ut de sista racen eller haft en annan agenda.
Har man ståndpunkten att Marc uppenbart haft den högsta farten under de avslutande GPna men väljer att inte köra fullt ut, varför väljer han att köra på dom positionerna han gör?

Marc har ingen titelchans eller chans på andraplats i mästerskapet.
Titeln kan inte vinnas av en Honda-förare.
Konstruktionsmästerskapet är redan vunnet av Yamaha.
Marc tillhör inte Yamaha-teamet.

Har du ståndpunkten att Marc gjorde sitt yttersta behöver du inte delta i diskussionerna, då din åsikt är irrelevant för saken i sig.

Rätta mig om jag har fel nu, men jag tolkar ditt inlägg som att om man inte tror att MM är lorenzos bodyguad, så får man inte diskutera? Det är alltså fritt fram att diskuterahär, sålänge man skriver att det är synd om Rossi och Marquez är en fulspelande idiot?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC