Philip Island

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Var det då McCoy fick ett släpp i en av de fruktansvärt snabba kurvorna och hela hans hoj började "jucka" som ett galet djur som försöker slita sig? McCoy håller på att tappa kontrollen, fötterna åker av fotpinnarna, men på något jävla vänster håller han sig kvar och kan till och med blockera bakomvarande och bara tappa en placering på detta. Laconi var grym i samma race. Ett av de bästa race jag har sett. Var detta 2001?

Edit: tragiskt nog känns det som vi inte kommer få se detta igen. Vad har fyrtaktarna egentligen gjort för sporten...?

Nej det var året innan, eller kanske rent av 1999? 2000 var i alla fall riktigt bra det med och 1999 var Laconi etta och McCoy trea.

Det känns som ett faktum att det har blivit tråkigare sen fyrtaktarna kom. Åtminstone om man jämför med 1998-2001. Doohanperioden var inte alltför kul den heller.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Äsch, farsan har berättat hur det var när man körde med silverpilar på Gelleråsen. 1.04 åkte man, och då var det ändå grusbeläggning.

När såg du senast en åttamannaklunga i Motogp? Som höll ihop hela racet?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
oFFkeFF skrev:
Någon fågel kvittrade Honda. Vilket team vet jag inte i sådant fall, men det har blivit en del team-platser över i ett par a-kit honda team nästa år.
Tänk om det kliver fram en FET svensk huvudsponsor och fixar ett team med Stiggy och Watz... Allt kan hända :banana

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nyteknik skrev:
Var det då McCoy fick ett släpp i en av de fruktansvärt snabba kurvorna och hela hans hoj började "jucka" som ett galet djur som försöker slita sig? McCoy håller på att tappa kontrollen, fötterna åker av fotpinnarna, men på något jävla vänster håller han sig kvar och kan till och med blockera bakomvarande och bara tappa en placering på detta. Laconi var grym i samma race. Ett av de bästa race jag har sett. Var detta 2001?

Edit: tragiskt nog känns det som vi inte kommer få se detta igen. Vad har fyrtaktarna egentligen gjort för sporten...?

År 2000 var det! Äpplet och Sandy kommenterade precis som på den gamla tiden när dom var som bäst! Dock så klagade dom på banans utforming att det var svårt att köra om med en 500 där. Det fick dom äta upp!! Dom hann inte dra topp 10 föränn det var ändrat. Jag har det inspelat på vidoekasset!! :)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
År 2000 var det! Äpplet och Sandy kommenterade precis som på den gamla tiden när dom var som bäst! Dock så klagade dom på banans utforming att det var svårt att köra om med en 500 där. Det fick dom äta upp!! Dom hann inte dra topp 10 föränn det var ändrat. Jag har det inspelat på vidoekasset!! :)

Ja, minns att det var bra stämning i kommentatorbåset. Har det också på kassett - men var?

:va

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Tillverkarna säljer fler hojar. Eller nåt......och MILJÖN glöm inte den!

Ur tillverkarnas perspektiv är det förstås av godo att man köra fyrtakt. Sladdandet är ett positivt tillskott. Men det hade troligen varit lika våldsamt med utvecklade tvåtaktare/däck.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Ur tillverkarnas perspektiv är det förstås av godo att man köra fyrtakt. Sladdandet är ett positivt tillskott. Men det hade troligen varit lika våldsamt med utvecklade tvåtaktare/däck.

Jag skiter dock fullständigt i tillverkarna. Jag vill se racing, och i år har den, handen på hjärtat, varit ganska trist.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Jag skiter dock fullständigt i tillverkarna. Jag vill se racing, och i år har den, handen på hjärtat, varit ganska trist.
Tillverkarna är en absolut förutsättning för att få se rejs, dock.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Chris Ash skrev:
Det känns som ett faktum att det har blivit tråkigare sen fyrtaktarna kom. Åtminstone om man jämför med 1998-2001. Doohanperioden var inte alltför kul den heller.
Nu säger du emot dig själv...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:

Trots att detta på pappret skulle vara ett fantastiskt år med Rossi hos Yamaha, Hayden varm i kläderna, Capirossi och Bayliss på en färdigutvecklad Ducati, Biaggi på en konkurrenskraftig Honda.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Sladdarna

Detta är en del av hypen som jag inte begriper mig på. Är det så kul att se Checa gå med kasande bakhjul in i en kurva? Riktiga sladdare som Gardner, Schwantz och McCoy var ju riktigt kul men detta är inte samma sak.

Ljudet

Det finns bara ett ljud och det kommer inte från en oljebrännande kantarellmotor.

Känslan

Vilken jävla känsla?

Ökad uppmärksamhet

De hade säkert fått ännu mer uppmärksamhet om de kört utklädda till rosa elefanter. Intresserar möjligen pamparna som styr.

Motorer anpassade till nutiden

Japp, det är verkligen framåtskridande att dubbla cylindervolymen.....

Bättre rejs

Japp, ju färre förare i täten och mindre omkörningar desto bättre!

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...