Philip Island

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Underligt att Hayden kunde slå Mr. Regaine, trots en usel startposition. Mr. Regaine är ju bäst i världen, t.o.m. Kejsare, enligt vissa.

Oavsett hur det gick i dagens race är Hayden den Hondaförare som ligger sist i sammandraget. Efter Edwards och Tamada. Trots att han kör för HRC´s egna team.

walpen

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2004
Hoj
1986 Yamaha SRX-6
han e ju bäst, inget tjafs

Ja, då va de klart, Rossi mästare, så va de asså.
Egentligen vam hade inte räknat me de, han e den förare som e bäst.
Vilken rytm han hittar i körningen, de ser så enkelt ut, eller e de
bara för att han åker Yamaha eller? hmm, tror inte de men de e ingen nackdel.
Hoppas på att en ny YZR M1:a kommer nästa säsong som kan se till att ge
RC 211V en omgång från ngn av de andra yamaha förarna.
Nä du Rossi, nu e de väl F1 nästa för dig?

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
R1M -17
En sak till kan inte vi på SH mail bomba Eurosport och be dem kicka våra Svenska kommentatorer. I dag var dom fan sämre än vanligt och det trodde jag inte var möjligt. Dom har fan ingen entusiasm (stavning) babblar en massa skit samtidigt som det händer viktiga saker i racet. Den ene kommentatorn gick ju fan in i spinn hurvida Gibernau skulle köra, han sket fullständigt i vem som bröt racet eller vem som körde om vem.[/QUOTE]

Tycker ändå det bästa är deras liknelser. Dagens var finfin.
Ojojoj ! Ja han e verkligen adrenalinstinn över ögongloberna.

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
valmers skrev:
Underligt att Hayden kunde slå Mr. Regaine, trots en usel startposition. Mr. Regaine är ju bäst i världen, t.o.m. Kejsare, enligt vissa.

Känns som det är lite små bög varning mellan dig & Hayden!
Men vad vet jag... :zpy

"Nicky övertygar mer o mer" :klappar

Bifogat

• Valmers 3.JPG
    Valmers 3.JPG
    128.6 KB · Visningar: 109
  • valmers 2.JPG
    valmers 2.JPG
    125.5 KB · Visningar: 94
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
De svenska kommentarorerna borde ju få sparken... De engelska är MYYYCKET bättre, där hänger dom ju med i racet o sitter inte o pratar strunt samtidigt som det görs omkörningar i toppstriden av racet.... helt sanslöst värdelösa är dom... tycker Eurosport kan slopa svenska kommentarorerna helt o hållet!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
gixxer_chrille skrev:
Var glad för att du inte e tysk, du hör inget annat än just kommentator babbel o dom går i bokstavligen i extas för det allra minsta som händer på banan, du hör inte ens motorljudet på hojarna, riktiga jävla papegojor e dom o ett konstant o oavbrutet babbel på vem vet vad. De svenska kommentatorerna har iaf. vett att hålla tyst då o då.

Tyska kommentatorer :4skrika :kocko
¨
Lite OT, men vet någon om hur man bär sig åt för att byta från tysk till engelsk Eurosport? Frågar man hyresvärden om de kan ändra eller?

sandstream

Guest
De svenska kommentatorerna kanske inte håller världsklass men de engelska är ju så förbannat hyperaktiva att man blir stressad. Jag är glad att Eurosport visar MotoGP och så länge de gör det får vem som helst babbla!

Rossi är pinsamt bra! Måste vara frustrerande för de andra i toppen som inte räcker till.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
håkan skrev:
... tycker Eurosport kan slopa svenska kommentarorerna helt o hållet!

och de som inte är bra på engelska men sportintresserade då,
t.ex. min gamle far som talar 2 språk flytande men inget av dem
är engelska, ska han vara hänvisad till sportspegeln?

dessutom är Roberto Vacchi (och Anders Adamsson) kung att
kommentera cykelsport. :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
håkan skrev:
De svenska kommentarorerna borde ju få sparken... De engelska är MYYYCKET bättre, där hänger dom ju med i racet o sitter inte o pratar strunt samtidigt som det görs omkörningar i toppstriden av racet.... helt sanslöst värdelösa är dom... tycker Eurosport kan slopa svenska kommentarorerna helt o hållet!
jo får hålla med, där sitter en kommentator o berättar nån historia om när han föddes ... samtidigt som Rossi gör en vääldigt snygg omkörning som får mig att tjoa i en förövrigt tom lägenhet. Inte ens en minsta reaktion från kommentatorn. Den andra kommentatorn vill dock skära i o nämna omkörningen, men blir överröstad o sen avslutar "mot sin vilja" kommentatorn med sin barndomshistoria om att "oj där åkte visst han om, va bra då".... suck. Skärpning! Skit i historier på sista varvet iaf!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
håkan skrev:

Swedie skrev:
jo får hålla med, där sitter en kommentator o berättar nån historia om när han föddes ... samtidigt som Rossi gör en vääldigt snygg omkörning som får mig att tjoa i en förövrigt tom lägenhet. Inte ens en minsta reaktion från kommentatorn. Den andra kommentatorn vill dock skära i o nämna omkörningen, men blir överröstad o sen avslutar "mot sin vilja" kommentatorn med sin barndomshistoria om att "oj där åkte visst han om, va bra då".... suck. Skärpning! Skit i historier på sista varvet iaf!

Rätt mottagare är: fraga@eurosport.se

:fakta

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR1000RR
Madhonda skrev:
Sete såg inte direkt glad ut på presskonferensen....lite lätt förödmjukad skulle jag tro.!! :)

Förödmjukad :confused: :confused:

Jag tror knappast man är "förödmjukad" om man förlorar ett race med en tiondel mot världens bästa.
Däremot var han säkert besviken över hur det slutade, även jag, för jag hade gärna sett att spänning levt kvar till det sista racet.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Honda forever skrev:
Förödmjukad :confused: :confused:

Jag tror knappast man är "förödmjukad" om man förlorar ett race med en tiondel mot världens bästa.
Däremot var han säkert besviken över hur det slutade, även jag, för jag hade gärna sett att spänning levt kvar till det sista racet.

Klart att det var förödmjukande. Och Gibbers håller förstås inte med om att Rossi är "världens bästa". Räkna med att han (och Biaggi och Edwards och Checa och Roberts) tycker att de är bäst.

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR1000RR
Nyteknik skrev:
Klart att det var förödmjukande. .

I såna fall är Sete en bättre skådespelare än rr förare :tungan

För under hela säsongen har han utan omsvep "erkänt" att Rossi körde bättre än han själv vid dom race som Rossi vunnit. Och inte bara "erkänt" han har även direkt berömt Rossi vid ett antal tillfällen.

Det kallar jag att vara ödmjuk :Bugar

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Honda forever skrev:
I såna fall är Sete en bättre skådespelare än rr förare :tungan

För under hela säsongen har han utan omsvep "erkänt" att Rossi körde bättre än han själv vid dom race som Rossi vunnit. Och inte bara "erkänt" han har även direkt berömt Rossi vid ett antal tillfällen.

Det kallar jag att vara ödmjuk :Bugar

Ja, Gibbers verkar vara den ödmjuka typen.

:rolleyes:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
all som är på den här nivån är vinnartyper,
när mästerskapet är kört så har man förlorat
och just då är man inte glad

116838.jpg

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Så här såg ett bakdäck ut efter ett kval. Dual eller trippel compound?

Bifogat

• wear_and_tear1[1].jpg
    wear_and_tear1[1].jpg
    135.7 KB · Visningar: 118

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
åh va ballt! där snackar vi tuggade däck!

å nu ska man som rookie i RR i år säga "öka returen liten" :tungan

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...