Photoshop Sporthoj

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
kära konstnärer:)
är det nån som har lust att designa mina krashkåpor till min R1? jag skulle vilja köra flygplans tema. och då Top Gun specifikt. gärna nån titanium färg(eller vilken färg de nu har) några nitar/skruvar på bra platser för äkthetens skull, Top Gun logga nånstans. Har googlat lite bilder som inspiration. hittade ingen R1 med krashkåpor men en vanlig. skulle vara lite coolt å köra en old school käke längsfram som den tigerfärgade. men då blir den svår lackad.

Tuff idé!

Har du nån bild på en helvit R1:a med bra upplösning. Lättare att PSa då :)

edit: Hitta en bild på en grå vit som blir bra... skall se va man kan göra :D
 
Last edited:

DoubleR

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
norrort
Hoj
Letar äldre 600rr
Någon som är sugen på att rensa baken på regskyllt hållaren,blinkers och bromslampan samt ta bort speglarna?

tack på förhand.

cbr600rr.jpg
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
kära konstnärer:)
är det nån som har lust att designa mina krashkåpor till min R1? jag skulle vilja köra flygplans tema. och då Top Gun specifikt. gärna nån titanium färg(eller vilken färg de nu har) några nitar/skruvar på bra platser för äkthetens skull, Top Gun logga nånstans. Har googlat lite bilder som inspiration. hittade ingen R1 med krashkåpor men en vanlig. skulle vara lite coolt å köra en old school käke längsfram som den tigerfärgade. men då blir den svår lackad.

Här har vi den då! Med feauters som topgun-logga, pinupa och hajtänder!



Blev svårt med tändern då formen på fronten är lite "fel". Men jag prövade ett par olika varianter och den såg väll bäst ut.
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Y0 Photoshop gods!

Hur ändrar man en bilds färgrymd från Adobe RGB till sRGB i CS2 och CS3?

Jag har sett att man lkan göra det i Camera Raw men inte i PS.
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
kära konstnärer:)
är det nån som har lust att designa mina krashkåpor till min R1? jag skulle vilja köra flygplans tema. och då Top Gun specifikt. gärna nån titanium färg(eller vilken färg de nu har) några nitar/skruvar på bra platser för äkthetens skull, Top Gun logga nånstans. Har googlat lite bilder som inspiration. hittade ingen R1 med krashkåpor men en vanlig. skulle vara lite coolt å köra en old school käke längsfram som den tigerfärgade. men då blir den svår lackad.

Här har du en variant som passar in i avdelningen för mer kreativ motivlackering...
 

Bifogat

  • R1_usAIR_001.jpg
    R1_usAIR_001.jpg
    127.1 KB · Visningar: 222
Last edited:

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Retta
Här har vi den då! Med feauters som topgun-logga, pinupa och hajtänder!



Blev svårt med tändern då formen på fronten är lite "fel". Men jag prövade ett par olika varianter och den såg väll bäst ut.

jag kan inte se bilden:va
edit: nu ser jag bilden. Grabbar fan vad duktiga ni är. 2 GRYMMA designs. dock blir nog usa flaggan lite svår lackad:gnissla

Här har du en variant som passar in i avdelningen för mer kreativ motivlackering...

det var mer vad jag var ute efter. enkelt, autentiskt och då passar den min mörka tank som jag inte vill lacka om.

är den skottskadad vid "jet intake"?
 
Last edited:

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Vad gör man om man har fastnat för Honda Repsol färgerna men älskar sin Retta - joo så här - Drog ihop en liten bild! Kommentera gärna vansinnet -hehe (ge mig bara tid och pengar så kommer jag förverkliga min dröm) :D :yoparty
536472_po.jpg
 

peterlunkan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Honda CBR 600 rr -03
Nu har jag bara 1 liten fråga, hur vore det ifall ni kunde göra någon form av Photoshop guide för oss amatörer som också vill bli lika bra som er :$
Med dom enklaste komandorna för att lacka om, göra stripes/vinyler och sånt :p
 
Last edited:

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
en fråga , hur tar jag en sak t.ex ett avgasrör och lägger över den på enn annan bild
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top