Photoshop Sporthoj

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59


gjorde denna förut , inte så bra men men låg e den.:gnissla
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
en fråga , hur tar jag en sak t.ex ett avgasrör och lägger över den på enn annan bild

Du öppnar en till bild när du håller på där avgasröret finns med, sen markerar du bara det som sak med och kopierar, klistrar in på bilden som ska photshopas...

Sedan får du kanske öka/minska storleken detta brukar jag göra genom att trycka ctrl+t (tror jag det var)

Nu har jag bara 1 liten fråga, hur vore det ifall ni kunde göra någon form av Photoshop guide för oss amatörer som också vill bli lika bra som er :$
Med dom enklaste komandorna för att lacka om, göra stripes/vinyler och sånt :p

http://www.digimods.co.uk/index2.htm

Har har jag lärt mig det mesta från denna sida sen får man lära sig själv, bara öva och hitta sina tricks, finns flera olika sätta att färga något, tex om du ska färga en bil så finns det folk som lägger färg över hala bilden och sedan suddar bort där det inte ska vara färg andra markerar det som ska färgas och lägger färg dära...
 
Last edited:

peterlunkan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Honda CBR 600 rr -03
http://www.digimods.co.uk/index2.htm

Har har jag lärt mig det mesta från denna sida sen får man lära sig själv, bara öva och hitta sina tricks, finns flera olika sätta att färga något, tex om du ska färga en bil så finns det folk som lägger färg över hala bilden och sedan suddar bort där det inte ska vara färg andra markerar det som ska färgas och lägger färg dära...[/QUOTE]

Okej Tack så mycket! Finns det något på svenska? :rolleyes:
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Är i fullgång att lacka moppen nu, så om någon skulle hjälpa mej att få fram en bra skiss på hur ja tänkt mej så skulle de va schysst!:)
Bakskärmen, framskärmen, gaffelbensskydden och lyktkåpan i vitt
Fälgarna svarta med orangea stripes
Ljuddämparen svart
Och gärna om det går få in "25" i svart på bakskärmens sida:)
 

Bifogat

  • pshop.JPG
    pshop.JPG
    232.7 KB · Visningar: 74
Last edited:

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Är i fullgång att lacka moppen nu, så om någon skulle hjälpa mej att få fram en bra skiss på hur ja tänkt mej så skulle de va schysst!:)
Bakskärmen, framskärmen, gaffelbensskydden och lyktkåpan i vitt
Fälgarna svarta med orangea stripes
Ljuddämparen svart
Och gärna om det går få in "25" i svart på bakskärmens sida:)

här ya goo... "25" la jag bara dit, definiera hur du vill att det skall se ut, och vart det skall sitta.
 

Bifogat

  • ktm_660_001.jpg
    ktm_660_001.jpg
    238 KB · Visningar: 89

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
här ya goo... "25" la jag bara dit, definiera hur du vill att det skall se ut, och vart det skall sitta.

Fifan va bra!:tummenupp Siffrorna hade ja tänkt mej spegelvänt och att dom ligger som en trappa längs kåpan, 5an ligger lite högre än 2an om du nu förstår.:)
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Fifan va bra!:tummenupp Siffrorna hade ja tänkt mej spegelvänt och att dom ligger som en trappa längs kåpan, 5an ligger lite högre än 2an om du nu förstår.:)

Samma sak som 52?

Eller skall dom vara spegelvända helt?
 

Bifogat

  • ktm_660_002.jpg
    ktm_660_002.jpg
    237.9 KB · Visningar: 79
  • ktm_660_003.jpg
    ktm_660_003.jpg
    238.1 KB · Visningar: 72
  • ktm_660_004.jpg
    ktm_660_004.jpg
    238.1 KB · Visningar: 79
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Någon PS guru som vill hjälpa mig ?

hojen på bilden skall rensas bak, ha guldfärgade fälgar, framgafflar, tankmärket på sidan, samt fotpinnarna

sedan får gärna speglar tas bort & även baken snyggas till


är du grym på ps & ha extra tid över, så skadar det inte med guldfärgade kåpskruvar & sidodekaler
 

Bifogat

  • r1-06 svart.jpg
    r1-06 svart.jpg
    171.4 KB · Visningar: 93

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Någon PS guru som vill hjälpa mig ?

hojen på bilden skall rensas bak, ha guldfärgade fälgar, framgafflar, tankmärket på sidan, samt fotpinnarna

sedan får gärna speglar tas bort & även baken snyggas till


är du grym på ps & ha extra tid över, så skadar det inte med guldfärgade kåpskruvar & sidodekaler

Ha lite överseende. ETt litet fösök iaf.. Gjorde det här för första vändan i syfte att öva! Tankmärket är jag verkligen inte nöjd med men har ideliga problem få det riktigt bra.. :huvet

Customfix med hojar är inte riktigt min grej i PS eller irl. Har även lite för dåligt med tankar på önskemålet "rensas bak". En version blev race-inspirerad utan nummerplåten och det runt om. Styla om hojar är jag inte alls bra på. Ge mig lite mer detaljerade önskemål så ska jag iaf försöka ge förslag till någon styling-gud sätter dit slutförslaget.
 

Bifogat

  • r1-06 svart-gold-01.jpg
    r1-06 svart-gold-01.jpg
    228.1 KB · Visningar: 124
  • r1-06 svart-gold-02.jpg
    r1-06 svart-gold-02.jpg
    225.2 KB · Visningar: 143
Last edited:

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Ort
sundsvall
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover
Jag har inte den blekaste aning om vad jag ska göra med den här :/ men jag började iallafall med att skicka in ramen och vaggan på blästring, lackade dem sedan svart . jag hade en ide med svart och röd men jag får int ihop det.. det jag hade tänkt i designen är iallafall annan bakdel och framskärm göra några nya kåpor fram och sen eventuellt byta lyckta. det är ju påsklov nu och vill komma igång men måste vänta till månda på nya bultar eftersom dem gick åt helvete vid nermonteringen ;)
Edit: sadeln ska också få en xtreme makeover ^^
 

Bifogat

  • Suzuki TS125 91.jpg
    Suzuki TS125 91.jpg
    37.6 KB · Visningar: 81
Last edited:

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Någon PS guru som vill hjälpa mig ?

hojen på bilden skall rensas bak, ha guldfärgade fälgar, framgafflar, tankmärket på sidan, samt fotpinnarna

sedan får gärna speglar tas bort & även baken snyggas till


är du grym på ps & ha extra tid över, så skadar det inte med guldfärgade kåpskruvar & sidodekaler

hitttade en färdigkittad med guldfärgade dekaler och fälgar, jag har bara tagit bort speglar och lagt lite guld här o där...
 

Bifogat

  • R1_gold.jpg
    R1_gold.jpg
    212.6 KB · Visningar: 172
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top