Photoshop Sporthoj

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag undrar om någon har lust att hjälpa mig...Jag vill ha denna lackad militärgrön, men en vit stripe med 2 smala stripes i guld över tanken och skärmarna Sen om det går vill jag ha svart, eller beige avgasbandage och nya carbondämpare. lite caferäserstuk om ni förstår hur jag menar. gärna en bild i hur det skulle se ut i matt och en i metallic. kanske även någon nummerdekal eller kanske en dekal med en bulldog i retrostuk?

Kanske mycket detaljer du vill ha på en alldeles för liten bild.
Leta upp en större, o ev snett framifrån så du faktiskt kan se linjerna om man ska lägga dit dom.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S

Tack som fan. Men den vart lite mindre än originalet. Kan du fixa den i samma storlek som den förra? Sen så var det egentligen bara det vita jag ville göra transparent men jag kan väl fylla i bokstäverna. Fattade inte att man frilade så mycket enligt "branschstandard". Fast vill du göra den så blir jag ännu gladare.

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Tack som fan. Men den vart lite mindre än originalet. Kan du fixa den i samma storlek som den förra? Sen så var det egentligen bara det vita jag ville göra transparent men jag kan väl fylla i bokstäverna. Fattade inte att man frilade så mycket enligt "branschstandard". Fast vill du göra den så blir jag ännu gladare.

försök nr 2, fattade jag rätt?:va

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    208.6 KB · Visningar: 84

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
försök nr 2, fattade jag rätt?:va

Fan jag skrev fel färg! Jag vill ha texten vit och allt annat transparent så den kan rulla förbi i eftertexter utan att se ut som en bild. Fast hojen måste ju vara tvåfärgad för att inte se cp ut. Förstår du?

Vad blev transparent nu?

Tusen tack!

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Fan jag skrev fel färg! Jag vill ha texten vit och allt annat transparent så den kan rulla förbi i eftertexter utan att se ut som en bild. Fast hojen måste ju vara tvåfärgad för att inte se cp ut. Förstår du?

Vad blev transparent nu?

Tusen tack!

nu gjorde jag allt som var vitt i förra bilden transparent, dvs text och vita detalher på hojen, men du vill alltså ha vit text, omgivning transparent och hojen 2färgad svart/vitt?

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
nu gjorde jag allt som var vitt i förra bilden transparent, dvs text och vita detalher på hojen, men du vill alltså ha vit text, omgivning transparent och hojen 2färgad svart/vitt?

Här ligger alla bilder bredvid varandra. Det är eftertexter jag gör. Förstår du hur jag vill ha den? Vit och transparent?

Bifogat

• demo.jpg
    demo.jpg
    194.3 KB · Visningar: 115

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Till jonte

Jag provade också att göra om denna.
Verkar som att sporthoj.com gör om filen till jpg när den laddas upp.

Pm din epost adress till mig så skickar jag filen via mailen istället.
Kanske fungerar bättre då.

Jonas

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Kan någon fixa till svart bakram och sving?

Bifogat

• P4191641.jpg
    P4191641.jpg
    258 KB · Visningar: 100

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Sminka en bulldog!

Jag undrar om någon har lust att hjälpa mig...Jag vill ha denna lackad militärgrön, men en vit stripe med 2 smala stripes i guld över tanken och skärmarna Sen om det går vill jag ha svart, eller beige avgasbandage och nya carbondämpare. lite caferäserstuk om ni förstår hur jag menar. gärna en bild i hur det skulle se ut i matt och en i metallic. kanske även någon nummerdekal eller kanske en dekal med en bulldog i retrostuk?

Bifogat

• Yamaha_BT_1100_Bulldog.jpg
    Yamaha_BT_1100_Bulldog.jpg
    251.1 KB · Visningar: 91

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Hej alla glada PS-experter.
Jag och Johan-st1050 skulle behöva lite dekalhjälp till våra aprilior.

Det enda som gäller är att det måste vara ett rött fält på fronten och cutsen för startnummer och så vill vi ha en aprilialogga med någonstans men annars ganska fritt.

Kör på! :D

Bifogat

• IMG022.jpg
    IMG022.jpg
    223.5 KB · Visningar: 90

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
dekaler aprilia rs250

Hej alla glada PS-experter.
Jag och Johan-st1050 skulle behöva lite dekalhjälp till våra aprilior.

Det enda som gäller är att det måste vara ett rött fält på fronten och cutsen för startnummer och så vill vi ha en aprilialogga med någonstans men annars ganska fritt.

Kör på! :D

Här är en till bild. Den kanske är mer lättjobbad.

Bifogat

• DSC00132.jpg
    DSC00132.jpg
    233.8 KB · Visningar: 96

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Hej,

Jag funderar på fälgstripes; vita, röda eller tricolore. Kan någon hjälpa mig med hur detta skulle se ut?

Även andra "modifikationer" som en med tummen mitt i handen kan klara av skulle uppskattas. Bakre fotpinnarna är bortplockade, men har inget foto på hojen utan dem :gnissla

Mvh Gegga

(Fotot är taget av Zeki här på sporthoj och rättigheterna till det tillhör honom)

Bifogat

• hoj.jpg
    hoj.jpg
    102 KB · Visningar: 82
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...