Photoshop Sporthoj

manneman

Guest
Allt är på lack och så som JHE illustrerat kommer slutresultatet att bli.

Jag bugar allra ödmjukaste inför JHE!

Tackar ödmjukast för hjälpen!
 

manneman

Guest
Du kan bjuda på en bärs nästa gång jag är till ängelholm, vilket förmodligen aldrig kommer hända :D :fyllisar

Men sen å andra sidan så bodde jag i Ume innan och...ja vaffan har man åkt så långt för att hälsa på så...:yoparty
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Skönt att se att efter 5 år så lever fortfarande denna tråden! När jag får tid över, vilket lär bli om minst 5 år tidigast, så kommer jag tillbaka! :D
 

Rosenberg

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TZR 125 -89 (till salu), Letar efter något tyngre.
Tjenare!
Detta har i och för sig ingenting med Motorcyklar men tänkte att ni kanske kunde vilja ha en liten annorlunda uppgift och jag har sett ett par liknande i tråden förut.

Det är nämligen så att vi har ett litet projekt i skolan där vi har i uppgift att göra en logga för ett företag mm.

Och det är just loggan jag önskar få lite hjälpa med, logga ska vara ganska enkel och man ska lätt se vad det står.

IRS - innerstadens resursskolor är det ända kravet på vad som ska finnas med i loggan. Annars är utseendet valfritt. Men tänk typ skollogga :)

Vore schysst om någon snäll själ skulle vilja göra sig besväret :)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Tjenare!
Detta har i och för sig ingenting med Motorcyklar men tänkte att ni kanske kunde vilja ha en liten annorlunda uppgift och jag har sett ett par liknande i tråden förut.

Det är nämligen så att vi har ett litet projekt i skolan där vi har i uppgift att göra en logga för ett företag mm.

Och det är just loggan jag önskar få lite hjälpa med, logga ska vara ganska enkel och man ska lätt se vad det står.

IRS - innerstadens resursskolor är det ända kravet på vad som ska finnas med i loggan. Annars är utseendet valfritt. Men tänk typ skollogga :)

Vore schysst om någon snäll själ skulle vilja göra sig besväret :)

Du har väl fått uppgiften för att du ska lära dig göra en logotyp själv?
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: R2

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Tjenare!
Detta har i och för sig ingenting med Motorcyklar men tänkte att ni kanske kunde vilja ha en liten annorlunda uppgift och jag har sett ett par liknande i tråden förut.

Det är nämligen så att vi har ett litet projekt i skolan där vi har i uppgift att göra en logga för ett företag mm.

Och det är just loggan jag önskar få lite hjälpa med, logga ska vara ganska enkel och man ska lätt se vad det står.

IRS - innerstadens resursskolor är det ända kravet på vad som ska finnas med i loggan. Annars är utseendet valfritt. Men tänk typ skollogga :)

Vore schysst om någon snäll själ skulle vilja göra sig besväret :)

haha..grabben är smart!
Var tvungen försöka hjälpa dig, om det duger eller inte vette fan.
 

Bifogat

  • skolalogga.jpg
    skolalogga.jpg
    199.9 KB · Visningar: 94

Rosenberg

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TZR 125 -89 (till salu), Letar efter något tyngre.
Hahhaha, klart man är smart! :D
Har pillat en del i photoshop innan och har även gjort lite simpla grejer tidigare i den här tråden. Men just logotypen var ingen seriös uppgift mer för att vi redan har avslutat kursen men har ett par lektioner kvar.

Hade dock dåligt med idéer på just en logotyp, men din var ju helgrym! Jag tackar och bockar! :tummenupp
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Hahhaha, klart man är smart! :D
Har pillat en del i photoshop innan och har även gjort lite simpla grejer tidigare i den här tråden. Men just logotypen var ingen seriös uppgift mer för att vi redan har avslutat kursen men har ett par lektioner kvar.

Hade dock dåligt med idéer på just en logotyp, men din var ju helgrym! Jag tackar och bockar! :tummenupp

Klappa fröken på rumpan från mig :D
 

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
kunde inte se bilden du la upp, så jag snodde en från ditt "garage"

fan va schysst, finns nämligen ett par blåa motard fälgar till salu här där ja bor, men tror ja ska vänta och se om det kommer upp några svarta, men plasten blev bra! :banana jävligt schysst! :yoparty
 
Gick med
20 Apr 2007
Ort
Halmstad (Ängelholm)
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
Lack hjälp!

är i lack skedet av mitt projekt och skulle behöva hjälp med att färglägga min hoj enligt bilden eller om någon annan har något snyggt lackförslag? vill slippa lacka tanken... och gärna någon snygg kort ljuddämpare. Blev mycket nu men hoppas någon har tid //Gustav
 

Bifogat

  • IMAG0172.jpg
    IMAG0172.jpg
    258.2 KB · Visningar: 66
  • IMAG017275.jpg
    IMAG017275.jpg
    262.2 KB · Visningar: 108

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
är i lack skedet av mitt projekt och skulle behöva hjälp med att färglägga min hoj enligt bilden eller om någon annan har något snyggt lackförslag? vill slippa lacka tanken... och gärna någon snygg kort ljuddämpare. Blev mycket nu men hoppas någon har tid //Gustav

så du menar?
 

Bifogat

  • IMAG0172 kopiera.jpg
    IMAG0172 kopiera.jpg
    197.6 KB · Visningar: 96

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
är i lack skedet av mitt projekt och skulle behöva hjälp med att färglägga min hoj enligt bilden eller om någon annan har något snyggt lackförslag? vill slippa lacka tanken... och gärna någon snygg kort ljuddämpare. Blev mycket nu men hoppas någon har tid //Gustav

Tanken är ju bara o köra med vinylfilm! - så designa på du bara......
 

hellride

vtr.nu regerar!!!!!!!!!!!!!!!
Gick med
6 Jun 2009
Ort
Molkom
Hoj
VTR-F 1000 Snart, snart...
Motiv...kanske...eller??

Förträffligt arbete ni gör här på tråden:tummenupp

Jag ska skaffa en Firestorm och håller på att bygga om den uppe i huvet.
Funderar på att lacka den vit och eventuellt låta nån lacka motivet jag har på hjälmen (koskallen med färgerna runt den).
Kan någon vänlig själ ge sig på denna så den blir vit och klämma dit skallen oxå...

Lånat bilden från blocket
(fan mkt blänk på hjälmen)
 

Bifogat

  • 8722462207.jpg
    8722462207.jpg
    66.6 KB · Visningar: 93
  • kynee.jpg
    kynee.jpg
    8.7 KB · Visningar: 94

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Förträffligt arbete ni gör här på tråden:tummenupp

Jag ska skaffa en Firestorm och håller på att bygga om den uppe i huvet.
Funderar på att lacka den vit och eventuellt låta nån lacka motivet jag har på hjälmen (koskallen med färgerna runt den).
Kan någon vänlig själ ge sig på denna så den blir vit och klämma dit skallen oxå...

Lånat bilden från blocket
(fan mkt blänk på hjälmen)

ser knappt hur motivet ser ut, leta en ny bild som man kan använda. Vit hoj iaf.
 

Bifogat

  • 8722462207 kopiera.jpg
    8722462207 kopiera.jpg
    183.5 KB · Visningar: 138

hellride

vtr.nu regerar!!!!!!!!!!!!!!!
Gick med
6 Jun 2009
Ort
Molkom
Hoj
VTR-F 1000 Snart, snart...
misstänkte det. Ska fixa en bättre bild på krukan. Btw kan du fixa svarta fälgar med en vit stripe oxå?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top