vart sitter ramen på den där raketen?
Tja, för att förtydliga det så har jag då märkt ut det med en pil nu, om det nu inte var helt uppenbart från början
Så här det då, hojen som skall fixas till är en ef, sebild 1 & 2.
Ramen, som nu är utmärkt med pilar, samt gaffelbenen har vi bestämt ska bli i den gråa färg som kompisen har på sina gixxerfälgar, se bild 3.
Förslaget vad gäller färgerna är antingen den blå/lila och grå som är på gpz:an på bild 4...
Men ett alternativ som annars kunde bli fräscht är att använda en snarlik som den gröna på bild 5, fast då i en lite mera blågrön variant. I så fall blir hela hojen grön i kombination med något snyggt dekalset till. Går även att köra den blå/lila över hela hojen och sedan kombinera med ett dekalset.
Sedan ska det på ett VH med megafon som ganska exakt ser ut som det på katanan på bild 6, vilket innebär att botten/magkåpan kommer att behövas lämnas delvis öppen i botten på högersidan.
Även bakdelen ska göras om i stil med den gröna ef:n, med inflyttad skylt etc, och så ska det på miniblinkers mm, men det är det inte nödvändigt att styra med på bilderna.
Som avslutning så tar jag tacksamt emot tips på var jag hittar snygga dekorset. Har en dekalmakare jag kan använda, men det vore kul om man kunde hitta några online att använda som inspiration.
Tacksam för alla förslag och all hjälp jag kan få då hojen är nedriven och snart klar för lack, och den ska ju helst vara klar till säsongen börjar, även om det här inte är det roligaste objektet att photoshopa precis. Bra dock om man kan få en fingervisning om hur det kommer att bli givetvis.