Pick your favourite!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Ett snabb varv kan "alla" sätta. Återstår att se vad som händer i RSA, när ett helt rejs ska köras, på däck som det av någon anledning (konspiration?) är fabrikationsfel på.

Hallå igen, det var fortfarande inte däcken som var problemet, utan att Roberts fick en "kval-cykel", d.v.s det gick att sätta några snabba varv, sen höll inte däcken längre.
På IRTA-testen låg suzuki med roberts ute och nötte många snabba varv på raken, vilket bådar gott för att suzuki kanske äntligen lyckats få till en cykel som funkar på race.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
En annan intressant fajt blir den mellan Capirossi och Bayliss. Många brukar nämna Loris som favorit, men den enda gången han hållit en någorlunda jämn nivå en hel säsong fulade han sig faktiskt till titeln. Bayliss däremot är en kämpe. Nu har han ett års vana och jag är säker på att den tålige austriensaren vinner kampen mot den lätt gayiga italienaren. (Även om man måste medge att hans fruga är snygg, halvmetern längre än Loris som hon är.)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Tror du seriöst att Roberts kommer vara topp fem när säsongen summeras? Det tror inte jag. Han kommer troligen få stryk av Hopkins i år också.
Både testresultat och uttalanden från teamet tyder på att något mycket positivt har hänt hos Suzuki. Jag tror dessutom att Roberts är en av de mest motiverade att täppa till truten på de som betvivlar hans talang. En annan morot tror jag är antalet titlar som Pappa har – Junior vill inte vara sämre.

valmers skrev:
Ett snabb varv kan "alla" sätta.
Visst...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Både testresultat och uttalanden från teamet tyder på att något mycket positivt har hänt hos Suzuki. Jag tror dessutom att Roberts är en av de mest motiverade att täppa till truten på de som betvivlar hans talang. En annan morot tror jag är antalet titlar som Pappa har – Junior vill inte vara sämre.

Förvisso har Suzuki ryckt upp sig men konkurrensen är ännu hårdare i år. Motiverad eller inte. Pappa Roberts kommer för alltid var den mest framgångsrika i den familjen. :fakta.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Hallå igen, det var fortfarande inte däcken som var problemet, utan att Roberts fick en "kval-cykel", d.v.s det gick att sätta några snabba varv, sen höll inte däcken längre.
På IRTA-testen låg suzuki med roberts ute och nötte många snabba varv på raken, vilket bådar gott för att suzuki kanske äntligen lyckats få till en cykel som funkar på race.
Säkert en kombination av orsaker att det blev som det blev, men denne pinsamme föredetting yrar ju om däcken även nu inför RSA!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Tror du seriöst att Roberts kommer vara topp fem när säsongen summeras? Det tror inte jag. Han kommer troligen få stryk av Hopkins i år också.

Hopkins kommer inte att vara i närheten av Kenny. Jag tror Kenny kommer vara i topp 4-5 i år.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Macho Woman skrev:
En annan intressant fajt blir den mellan Capirossi och Bayliss. Många brukar nämna Loris som favorit, men den enda gången han hållit en någorlunda jämn nivå en hel säsong fulade han sig faktiskt till titeln. Bayliss däremot är en kämpe. Nu har han ett års vana och jag är säker på att den tålige austriensaren vinner kampen mot den lätt gayiga italienaren. (Även om man måste medge att hans fruga är snygg, halvmetern längre än Loris som hon är.)

Tja han tog 2 stycken VM-titlar 1990 och 1991, då höll han en ganska jämn nivå.

Bayliss är en kämpe och jäkligt hård, men Capirossi är också en kille som kör race med brutna ben och dessutom i en division över Bayliss rent snabbhetsmässigt. Tror Bayliss bli klockrent avhängd där....

Dessutom lämnade Harada en lucka! :fakta

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Jag lägger min peng på Barros. Han var ju stabil förr-förra året, då han senast körde Honda! Sen har han blivit ännu mer taggad av den katastrofala säsongen förra året.
Jag tippar på att Barros tar hem titeln eftersom han är jämnast i fältet.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Barros är definitivt inte jämn. Rossi, Nakano, Edwards och Hayden är jämna. :fakta

Har för mig att jag läste att Rossi hade en vurpa på 80 olika körtillfällen på RC211V:n. Det är jämnhet om man dessutom är snabbast nästan jämnt.....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Så, vem vinner premiären?

Jag tror på denna tipsrad....

1.Sete Gibernau
2.Max Biaggi
3.Valentino Rossi

RG500-Johannes