Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kolla milen noga på den där, kåpan liknar den som tidningsbilarna brukar ha, dom bilarna går hårt och långt.
Inte säkert att det är så men det liknar den stilen på kåpa!

Hade jag inte haft min hade jag köpt den där om den så hade gått 30.000 mil. Den ser fin ut och så länge den är fin är milen bara en bonus.

Ford TwinTractionBeam? Nejtack! Maken till lurig snedslitare är svårt att finna :confused:

Jupp, dessutom går dom tydligen att hoppa sönder har jag hört...:rodnar

Last edited:

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Detta med islandstruckar gör att det rycker mer i baguetten än på väldigt länge. Omöjligt i svensk skog och brist på glaciärer i Södermanland men jag vill ha en ändå. Hur funkar import från Island? Fortfarande rea efter krisen?

Jag vill också ha en isländsk moddad Ford V8 diesel. Den dära Excursion var ju bara helt underbar.
Dessvärre är det inget jag har varken använding för eller behöver...
Men attans vad läckra och dugliga de är.

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Kan du Islänska? Känner bara en som kan det och han fattar inget av bilar så jag skulle nog behöva sitta bredvid. Och det orkar jag inte.

Ädit: 6.600.000 lika med 363 000? Dyrt för en 02:a.

Testat att byta språk på sidan med hjälp av knapparna uppe till höger?
1 mille isländska är cirkus 61 tusen svenska. Eller kolla forex för exaktare uppgift.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fan, vilken skönt avslappnad figur. Blir man sån i Forden? Det får bli en sån i så fall... Teo, studsa över till Sollentuna och shoppa åt mig, pronto! :yoparty

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fan, vilken skönt avslappnad figur. Blir man sån i Forden? Det får bli en sån i så fall... Teo, studsa över till Sollentuna och shoppa åt mig, pronto! :yoparty

Givetvis blir man slapp i en Ford men frågan är om man blir så där slapp i vårt samhälle med grinigt folk och miljöbilar.

Forden kräver sitt lugn för att komma till rätta. Jag kan självklart navigera bort henne till dig för randevu om det krävs.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Lägger upp en bild på förra helgens pickis tur, alltid kul att hitta nya ''vägar''
:)

Bifogat

• IMG_1405.jpg
    IMG_1405.jpg
    242.2 KB · Visningar: 180

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Lägger upp en bild på förra helgens pickis tur, alltid kul att hitta nya ''vägar''
:)

Är så jävla gött med redig pickis helg. Har kört bort 8 lass skit från tomten idag.(fan va skönt med flatbed) Sedan provade jag att sladda vägen åt föreningen. I med lågväxel och så tuffa iväg.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Är så jävla gött med redig pickis helg. Har kört bort 8 lass skit från tomten idag.(fan va skönt med flatbed) Sedan provade jag att sladda vägen åt föreningen. I med lågväxel och så tuffa iväg.

Härligt.

Kan fortfarande få rena uppenbarelse där jag kommer på hur skönt det är att ha en riktigt pickis.

Utsikten över golfbanan var bra?

Golfbanan är ju inte så mycket att se, men ifrån toppen på berget har man riktigt bra utsikt.
Kul att kasta lite sten ner för stupet också :banana

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
vart köpa flakkapell till vettigt pris? är till en kingcab -92 så 5000 känns inte värt..

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fick abstinens och gick ut och drog igång den gamla damen. Hon har stått ett bra tag så jag hade väl inte några höga förväntningar direkt, men förvånande nog hoppade hon igång överraskande enkelt. Batterierna hade väldigt bra med kräm för att inte ha sett ladd på flera månader, och i ett moln av rök och med skönt knackig gång till en början brölade hon igång (borde ha filmat, dumt av mig att glömma kameran hemma i lund...:huvet):tummenupp Tror att jag var nere på tre fungerande cylindrar ett tag, lät som en tändkula och hela bilen hoppade:yoparty :D Sen efter bara några sekunders tomgång spann motorn lika fint som alltid, lådan växlade som den skulle och bromsarna släppte med ett brak varpå bilen fick rulla ett fåtal meter på gården innan det var dags att stänga ner och kila in. Nästa löning blir det ny dieselpump och service inför vintern, sen ska jag ut och snötrucka:banana

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
vart köpa flakkapell till vettigt pris? är till en kingcab -92 så 5000 känns inte värt..

Ska du ha ett lock över det befintliga flaket eller har du en kapellställning som du vill klä?

På min LandRover hade jag en kapellställning som var klädd med kapell, ett sånt kostar MINST ett par lusentappar.

Ska du ha ett sånt eller bara ett flaklock, se till att du spänner upp det med en takås så att vattnet rinner av, det var bara ett kryss på kapellställningen på LandRovern, så det bildadesws 4 x 50kg is på taket, som sedan kom över hytten när man bromsade in för något.

Det löstes genom att lägga på en plywood på ställningen innan man drog på kapellet, dessutom distansde jag upp plywooden på mitten så att det blev lite kupat.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ska du ha ett lock över det befintliga flaket eller har du en kapellställning som du vill klä?

På min LandRover hade jag en kapellställning som var klädd med kapell, ett sånt kostar MINST ett par lusentappar.

Ska du ha ett sånt eller bara ett flaklock, se till att du spänner upp det med en takås så att vattnet rinner av, det var bara ett kryss på kapellställningen på LandRovern, så det bildadesws 4 x 50kg is på taket, som sedan kom över hytten när man bromsade in för något.

Det löstes genom att lägga på en plywood på ställningen innan man drog på kapellet, dessutom distansde jag upp plywooden på mitten så att det blev lite kupat.
Lock, har en kåpa men de e riktigt pundig..

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Najs! Har du några planer ang dieselpumpen? Kollat ebay?

Har hittat denna:
http://www.ebay.com/itm/GM-Turbo-Di...&otn=5&po=LVI&ps=63&clkid=3682707210158441517

Vet dock inte riktigt om den passar på min truck ännu, får antagligen ta och demontera min egen först och kolla part numbers för att få hem en ny matchande pump. Men antagligen blir det en refurbished pump i stil med den ovan.

Det är en kille som annonserar ut en "ny" gammal pump på blocket, men den är tre gånger så dyr som de dyraste pumparna som ligger ute på ebay och jag kan inte tänka mig att en fabriksrenoverad pump med nya interna delar och PMD skulle vara sämre än hans gamla icke använda pump. En renoverad pump får man ju dessutom garanti på.

Har även fått reda på varför min truck saknar turbovissel! Antagligen är det det lilla hålet i tryckröret som gör att turbon inte kommer upp i fullt varv, chevas turbo är tydligen väldigt känslig för läckor och utan ett helt tätt pre-turbosystem får man inte tillräcklig fart på turbinen. Så jag ska byta tryckröret och sen ska det vissla:banana

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...