Pickup-besatt.

Borde fortfarande gå att komma in där. Forumet ligger uppe. Jag har inte haft tid att underhålla det och även sålt Blåfården. Det är så mycket jobbiga botar och skit som reggar sig och då måste man in och knacka kod vilket jag inte kan och polaren som gjort inte har all tid i världen med. Tider förändras, samhällen kollapsar och man jobbar i skrivande stund på en exit plan.
WTH?! Hur kunde jag missa blåforden
:skrika
 
Jag är med truck igen! :banana

Kände att tråden var något ofullständig utan en blåford, så jag tog och axlade ansvaret:

20240224_151127-1.jpg

Ford F250 från 1984 :tummenupp Min kanske inte riktigt lika grym som den 4x4 turbodiesel som Teo hade, men i gengäld har min dubbelmontage och laglig lastvikt på över ett ton (c-reg) :yoparty :banana Motorn är en 6.9 liters IDI diesel utan turbo (samma som satt i de klassiska amerikanska skolbussarna) och lär vara fullständigt odödlig då den är helt mekanisk dvs befriad från elektroniska styrboxar och annat mög som kan krångla. Blir förhoppningsvis en funktionell och trogen arbetshäst under många år framöver :tummenupp
 
Jag är med truck igen! :banana

Kände att tråden var något ofullständig utan en blåford, så jag tog och axlade ansvaret:

View attachment 495510

Ford F250 från 1984 :tummenupp Min kanske inte riktigt lika grym som den 4x4 turbodiesel som Teo hade, men i gengäld har min dubbelmontage och laglig lastvikt på över ett ton (c-reg) :yoparty :banana Motorn är en 6.9 liters IDI diesel utan turbo (samma som satt i de klassiska amerikanska skolbussarna) och lär vara fullständigt odödlig då den är helt mekanisk dvs befriad från elektroniska styrboxar och annat mög som kan krångla. Blir förhoppningsvis en funktionell och trogen arbetshäst under många år framöver :tummenupp
:tummenupp

Aldrig varit fascinerad över alu-flak, men det är klart, det är djävulskt praktiskt.
 
Jag är med truck igen! :banana

Kände att tråden var något ofullständig utan en blåford, så jag tog och axlade ansvaret:

View attachment 495510

Ford F250 från 1984 :tummenupp Min kanske inte riktigt lika grym som den 4x4 turbodiesel som Teo hade, men i gengäld har min dubbelmontage och laglig lastvikt på över ett ton (c-reg) :yoparty :banana Motorn är en 6.9 liters IDI diesel utan turbo (samma som satt i de klassiska amerikanska skolbussarna) och lär vara fullständigt odödlig då den är helt mekanisk dvs befriad från elektroniska styrboxar och annat mög som kan krångla. Blir förhoppningsvis en funktionell och trogen arbetshäst under många år framöver :tummenupp
Snyggaste pickisfrånten av samtliga alterntiven.
 
:tummenupp

Aldrig varit fascinerad över alu-flak, men det är klart, det är djävulskt praktiskt.
Egentligen är jag i princip alltid för funktion framför form, men i just det här fallet är jag jävligt kluven... Fick nämligen med originalflaket med de fläskiga dually hjulhusen, och jag tycker att det är såpass snyggt att jag starkt överväger att byta trots att det minskar lastbredden med ett par decimeter... :kär
Ford dually 2.jpg
Ford dually.jpg
Snyggaste pickisfrånten av samtliga alterntiven.
Enig, 80-tals fordarna är djävulskt vackra :tummenupp
 
Egentligen är jag i princip alltid för funktion framför form, men i just det här fallet är jag jävligt kluven... Fick nämligen med originalflaket med de fläskiga dually hjulhusen, och jag tycker att det är såpass snyggt att jag starkt överväger att byta trots att det minskar lastbredden med ett par decimeter... :kär
View attachment 495521
View attachment 495522

Enig, 80-tals fordarna är djävulskt vackra :tummenupp
Vackrare är det ju onekligen.
Sämre att lasta från sidan dock.

Saknar min F-150. Enda bilen jag verkligen ångrar att jag gjort mig av med. :(
 
Vackrare är det ju onekligen.
Sämre att lasta från sidan dock.

Saknar min F-150. Enda bilen jag verkligen ångrar att jag gjort mig av med. :(
Väldigt, på bägge fronter. Så jag är helt klart kluven, men lutar ändå åt att originalflaket är såpass snyggt att det är värt att göra avkall på det praktiska. Nån enstaka gång kan man väl få unna sig att prioritera estetiken, litegrann iallafall :gnissla

Nu har jag precis genomfört växellådsoljebyte på Fårrden och nu äntligen växlar den som den ska :banana När jag körde hem den så var det lite sisådär med den biten, när man la i växel så kunde det dröja x antal sekunder innan lådan reagerade, växelbytena kom lite när de själva ville det och ibland hoppade den ur drive helt och hållet utan förvarning. Skönt att det räckte med fräsch olja för att det skulle ordna till sig :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top