Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
jag funderar på att ta in en Ford F250/350 från USA och har några frågor:

- vad måste anpassas bytas före besiktningen, vad kostar delarna?
- kan man köra den med "B" kort eller blir den reggad som lastbil?
- vilka intyg måste man skaffa, vart skaffar man dom?

Både F250 och F350 blir C-kortare om man inte fular till det. Min F350 är B-kort

:banana

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Både F250 och F350 blir C-kortare om man inte fular till det. Min F350 är B-kort

Du lär ju inte få lasta en dunkudde på den? :va

Edit:
Verkar inte vara så vanligt med F350 som har stora hytten, långa flaket, 4x4, dieselmotor och dubbelmontage :(

Last edited:

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Behöver råd om vilken japan som är bäst. 2008-ny, dubbelhytt och hyfsad komfort. Hatar bilar som racklar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Behöver råd om vilken japan som är bäst. 2008-ny, dubbelhytt och hyfsad komfort. Hatar bilar som racklar.

Jag hålle fortfarande på Korea.
Ssangyong Actyon.
Mycket komfort, litet flak.
Mercedesdrivlina.
[YOUTUBE-ID]kxm3P_eFKqk[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]EpYnOT9twdo[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
VW nya pickis då,Anorak eller va fonken den heter? Den ser ju rätt sportig ut iaf.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig

Är de värt det farsan hade en E250 van, antar att de bygger på samma. Vi lasta en 3 tons generator i den uan att den knäa men den fick bara lasta 700 kg, kollade upp va böterna hade blivigt på det, dom va fan inte roliga! 400% överlast såg dom inte så lätt på :D

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Toyota Tundra då? Bra eller anus?
Har inte sett så mycket av dem här. Men får ju jevligt bra resultat i tester i amerikat.
toyota_tundra1.jpg

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Toyota Tundra då? Bra eller anus?
Har inte sett så mycket av dem här. Men får ju jevligt bra resultat i tester i amerikat.
toyota_tundra1.jpg

Antagligen bättre än jänkarna på alla sätt utom rent vrid om man jämför med dieseltruckarna. Men den är gay.

Du lär ju inte få lasta en dunkudde på den? :va

Edit:
Verkar inte vara så vanligt med F350 som har stora hytten, långa flaket, 4x4, dieselmotor och dubbelmontage :(

Jag får lasta ett fåtal hundra kilo:näsblod Men med tungt släp kan man ha mycket nytta av den ändå.
Hämtade en gräsharv till farsans traktor från Östergötland i våras på 800 kg. Vi fick plocka isär den för att få plats i flaket men Långforden gick mjukt och fint och drog inte mer än sina sedvanliga 1.4 liter/milen.

Tycker de flesta F350 har just den setuppen. Möjligtvis utan dubbelmontage. De är ju dragbilar så att hitta en som min med 4x4 och enkelhyt (sportstyle) är fanimej omöjligt.

hur fixade du det, vilken årsmodell är det?

Köpte den så:) Men jag reggade ner min F250 jag hade innan. Den skulle ha bromsintyg, avgasintyg, bullerintyg, mm men jag lämnade iväg den till någon jeppe som tog en 5-tusing i handen så var den b-reggad sen. Ingen aning vad han gjorde och det skiter jag i.

Att följa dessa regler är bara löjligt. "det är viktigare att en b-reggad lastbil har bra bromsar för den får inte dra/lasta så tungt...":confused:

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Tycker de flesta F350 har just den setuppen. Möjligtvis utan dubbelmontage. De är ju dragbilar så att hitta en som min med 4x4 och enkelhyt (sportstyle) är fanimej omöjligt.

Jo, det är ju dubbelmontage det faller på. Men ska man fixa hydraulik så går det väl ordna dubbelmontage i samma veva
Den dagen jag nu får råd med något dylikt så skulle jag ha störst nytta av något i stil med:
ford_snow_plow.jpg

Sen kan den Norrländska vintern kyssa sig arslet för gott.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jo, det är ju dubbelmontage det faller på. Men ska man fixa hydraulik så går det väl ordna dubbelmontage i samma veva
Den dagen jag nu får råd med något dylikt så skulle jag ha störst nytta av något i stil med:
ford_snow_plow.jpg

Sen kan den Norrländska vintern kyssa sig arslet för gott.

Ja fan det är en underbar känsla att trucka fram i ett, av "vinterkaos" lamslaget land. Snöfilen får man helt för sig själv. Då kan man hålla stadiga 90 medan de övriga tvingas ligga i 30 i högerfilen och endast får åtnjuta en hård stråle snö/saltvatten som skjuts mot deras vänsterdörrar hårt från Långfordens framfart.

För 7-8 år sedan kom det 30 cm snö, natten till julafton. Hela storsthlms vägnät var totalt tomt och jag hade köpt 4 st 100watts extraljus dagen till ära så jag var ute och dammade snövägar hela julafton och långt in på kvällen när övriga satt och glodde på kallijanka.

En bra Dieselvärmare är dock att rekommendera. Jag har en Webasto på 9.1 kw.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Teo, kan du sluta berätta om din jävla långford?

Man blir ju så satans avundsjuk! :mad: :(

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj

Bifogat

• wunderbaum-kraftskiva.jpg
    wunderbaum-kraftskiva.jpg
    20.6 KB · Visningar: 144

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Nyaste Navaran har ju 190 dieselhästar, ungefär som en äldre 330d. Antar att pickupen inte har rikttigt samma drag?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
VW nya pickis då,Anorak eller va fonken den heter? Den ser ju rätt sportig ut iaf.

Jag blev besviken när jag tittade på den! Samma skit som japs-pickisarna, kassa stolar och ett baksäte som inte går att sitta i om någon sitter i stolen framför.
Trodde att jag skulle kunna byta chevan till en sådan men nu blir det till att leta upp en cheva eller dodge att byta upp sig till, upp i årsmodell alltså!

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Någon som har erfarenhet på hur feta däck man kan sätta på en Cheva 90-tals pickis innan man "måste" höja den?? Inte bling bling fälgar alltså utan grova däck....(bild finns på förra sidan)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning