Jag ær på min 5e pickup i ordningen. Har haft 4 fullsize och en S10 tidigare..
Två st RAM HEMIs 1500 från 2006 med 5,7 liters V8an (med cylinderavstængning) Underbar maskin och ljudet ær svårtslaget...
Men - 1,3 l/10km ?
Jag ær ingenjør och har en fablesse før att mæta och rækna kan inte låte bli att mæta brænsleførbruking.. Med originalhjul och 90km/h på långkørning +20mil. Kør du på 1,33l/kmh (1,45 påvæg hem men 95km/h och några omkørningar) Uppmætt med hjul som matchar hastighetsmætaren/trippen och faktiskt tankad mængd bensin føre och efter.
Detta ær alltså det absolut bæsta du kan se! Blandad kørning ær ett vitt begrepp och varierar før alla.
Men med lite startstoppkørning i stan och några pådrag før att lyssna på ljuuuuuudet så hamnar vi lætt mellan 1,9-2,1liter/mil.. Det funkar om man har den som andrabil och inte kør så mycket men ændå..
I en gammal sleten S10 med V6 på 3,9 liter såg jag næstan samma førbrukning, minus ca 10%.
Bytte land och help pløtsligt var dieseltruckarna inom ræckvidd då det inte kræver C-kort hær!
Det fick bli en Dodge Ram 2500 Cummins 5,9 2006. Otrolig maskin, karatæren ær væl lite som en traktor men med ett underbart ljud och hærligt vrid. Denna kørde ærliga 1,05liter/mil på lugn långkørning med standardhjul! Øver en hel tank mætte jag som mæst 1,55l/mil med i stort sett bara stadskørning och lite bus! Det ær inte dåligt!
Duramaxens 6,6 V8 ska ha lite mer men det kan inte jæmføras då hon ær højd 3" + grovmønstrade 33"or..
Har inte gjort en riktigt långkørning med henne æn men det kommer!