FastechDuramax
Ny medlem
Tappade du bort snusdosan i bilen eller?
Vet hur det är. Vick just nedslag på några bromsör så jag tänkte i helgen passa på att lyfta av flaket, slipa bort all rost från ramen, lacka och dra nya rör runt om. KAN bli att jag patchar lite rost på karossen också så då blir det väl en lack snart med...
Typ så, någon har røkt i bilen i någong gång, allt ryker nu och så kan jag passa på att ljuddæmpa lite och foliera/måla allt tråkigt beige till svart. Men det var inte alls planen från børjan..
Funderar på att höja Tjevan 3" i vår och kränga på 33" däck. Påverkas komforten nånting då?
Blir att göra fjädringshöjning. Karosshöjning verkade så jäkla meckigt att få dit och jag gillar inte direkt utseendet som blir heller.
Min ær torsionshøjd 3" fram och 3" med klossar bak. Komforten går från 100 till obefintlig nær du gør detta.
Et kitt kostar ca 100USD och då ingår nya "torsion keys" plus klossar.
Problemet ær att man i stort sett bara stræcker ut hele upphængningen før att få en høgre bil.
Detta medfør att dina støtdæmpare befinner sig i max utstræckt læge och inte i sweetspot.
Dærav komforten..
Men byter du dæmpare i samma veva ska det bli helt ok, det ær mitt næsta projekt efter att ha fått ihop inredningen igen..