Pickup-besatt.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Dom är tuffa. Är väl lite som med alla äldre truckar. Är det bra skick på grejerna är det bara att slå till. Är det sönderrostat mög så fifan.

Finns gott om 7.3 dieslar till vettiga pengar ute just nu
Vore ju optimalt att lägga undan i väntan på rätt kaross. En utmärkt skattesmitare helt enkelt

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Ni som importerat från andra sidan pölen. Har ni köpt osett från ebay, cragislist osv eller har ni åkt över eller hur har ni gjort?

Blev sjukt sugen att plocka hem en Ford F100, dom finns ju för riktigt bra pengar där borta.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Vann budgivningen på Fårrden.
Återstår att se om säljaren släpper den under reservationspris.

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Ett tipps till den som ska in å besikta bilen. Ha koll på vart du har chassienummret stansat i ramen. Nått nytt dom börjat kolla sen i sommras tydligen. Mitt va såklart gömt under massa rostskyddsgucka

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Sådant går i vågor, dom skall egentligen kolla men orkar inte alltid bry sig.

Problemet är ju att amerikanska bilar saknar ramnummer, många fick ett instansat vid reg besiktningen i Sverige men ibland slarvades det med den saken.

Kryp under och titta, hittar man inget så knackar man helt enkelt in det själv så slipper man massa dyra problem.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Problemet är ju att amerikanska bilar saknar ramnummer, många fick ett instansat vid reg besiktningen i Sverige men ibland slarvades det med den saken.

Kryp under och titta, hittar man inget så knackar man helt enkelt in det själv så slipper man massa dyra problem.
Eller så får man en tvåa och åsätter ett ramnummer, mao knackar in ett själv.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
HELVETE KOLLA !
Kärran finns i Sverige.

Nu önskas tips om och vilken dieselknota som kan krängas i för den gamla 318 får inte vara kvar !

http://www.blocket.se/vi/57487349.htm

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
HELVETE KOLLA !
Kärran finns i Sverige.

Nu önskas tips om och vilken dieselknota som kan krängas i för den gamla 318 får inte vara kvar !

http://www.blocket.se/vi/57487349.htm

Var ju den jag länkade till förut!

Du ska ha ha en 12v-Cummins 96-98 med tillhörande låda . Annan Cummins funkar å men det måste vara märkestroget (helst från 1:a gen då allt borde passa rakt av). Har varit så sjukt sugen på att få se en sådan med Cummins i.

Gullig å bekväm inuti och zombieapokalyptisk utanpå.:banana

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Det är ingen som funderat på ett rörramsbygge i prerunner/trophytruck stil? Kanske bara mig det är fel på?
Eller skulle sfro döda den idén iom den långa fjädringsvägen eller något annat tjafs?

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Det är ingen som funderat på ett rörramsbygge i prerunner/trophytruck stil? Kanske bara mig det är fel på?
Eller skulle sfro döda den idén iom den långa fjädringsvägen eller något annat tjafs?

Det är typ drömbilen!

Trophytrucks är ren porr, finns inga ballare bilar

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Var ju den jag länkade till förut!

Du ska ha ha en 12v-Cummins 96-98 med tillhörande låda . Annan Cummins funkar å men det måste vara märkestroget (helst från 1:a gen då allt borde passa rakt av). Har varit så sjukt sugen på att få se en sådan med Cummins i.

Gullig å bekväm inuti och zombieapokalyptisk utanpå.:banana

Hur fan har jag missat det......

Då till nästa jakt jag behöver hjälp med är att hitta snurra !
Tack för hjälpen Teo.

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Eller så får man en tvåa och åsätter ett ramnummer, mao knackar in ett själv.

Det är SWEDAC som gått ut med nya riktlinjer för fordonsidentitet. I USA så heter det "chassis number" och det sitter således på chassit. Dom använder sig som regel inte av ramnummer, men i Sverige så står det "ramnummer" och inte "chassinummer" så därför måste importören stämpla in ramnummer i hamnen. Detta görs regelbundet av generalagenter, men inte av "gråzons" importörer.

T.ex. så har inga Chevrolet Colorado eller Chevrolet S10 försetts rutinmässigt med ramnummer, utan det har gjorts i de enstaka fall där bilprovningen krävt det, eller om den enskilde importören har gjort det på eget bevåg. Enligt Klintberg & Way så fanns en rekommendation att sätta numret ovanför antingen främre eller bakre axel på höger sida.

Bilen behäftas med koden "identitet okänd" vid kontrollbesiktningen och då måste du göra en ny regbesiktning.. Det blir alltså som att registrera ett helt oregistrerat fordon enligt dom som jag pratade med på bilprovningen.. Det är väl det som är problemet, det blir inte bara en enkel tvåa. Jag hann backa ur lokalen innan dom började knappa på datorn och slapp helt detta, tycker dock synd om alla dom som kommer att rulla igenom besiktningen, betala 580:- för en besiktning där du får en enkelbiljett till registreringsbesiktningen och måste betala för detta också.

Se till att skrapa fram numret innan du besiktigar bilen nästa gång, detta är nytt för i år..

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA