Piercad i bröstet? Se hit.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
OLDEN skrev:
2338116Plåtnicklas du verkar vara lite insatt i ämnet. Några synpunkter?

Vad mer exakt vill du veta? :)

Ja, det kommer vara rätt ömt en par dagar efter den är gjord så jag skulle inte rekommendera några direkta brottningsmatcher på en vecka eller två. :crash

Monster tjejen

Monster tjejen No:1
Gick med
30 May 2005
Hoj
Crescent
Smärta går över !!

Här kommer en bild på min piercing... alla har väl sett en bröstvårta så det e väl inget konstigt med det..
Och man gör väl inte en piercing utan att visa den för någon :tungan

Bifogat

• Piercing kopiera.jpg
    Piercing kopiera.jpg
    44.7 KB · Visningar: 1,932

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Monster tjejen skrev:
2339001 Smärta går över !!

Här kommer en bild på min piercing... alla har väl sett en bröstvårta så det e väl inget konstigt med det..
Och man gör väl inte en piercing utan att visa den för någon :tungan

öhhhh...får man se den live nästa gång dårå :tuttar :hihi

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
OLDEN skrev:
2338116För övrigt så ska jag på konsert med Dropkick i morron, så det var därför jag undrade ang ömheten.

Här sitter jag långt från den spelningen och tycker jävligt illa om dig och alla andra som skall dit! :4skrika

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Plåtniklas skrev:
2338382 Vad mer exakt vill du veta? :)

Ja, det kommer vara rätt ömt en par dagar efter den är gjord så jag skulle inte rekommendera några direkta brottningsmatcher på en vecka eller två. :crash

jo jag funderade på risken för att den blir helt knullad om man plockar ur stålet.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Thoraby skrev:
2339655 ser ut som att du lakterar på den bilden:banana

edit: svenska är svårt
Jag vet, den ser lite... hrmm... äcklig ut där. Fast det är bara för att den är gjord typ 5 minuter tidigare. Det jag lakterar är helt enkelt nåt antiseptiskt som smetades på :)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
OLDEN skrev:
2339108 jo jag funderade på risken för att den blir helt knullad om man plockar ur stålet.

Skulle inte rekommendera att plocka ut smycket innan piercingen är helt läkt då risken är stor både för infektioner och att den helt enkelt växer ihop. Det går snabbare än man tror. :näsblod

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Jag tycker att det var allt annat än skönt när jag piercade mig
i bröstvårtan. Man var ordentligt öm ialla fall en vecka efteråt så
ligga på mage var det inte tal om.
Kan lätt säga att det var den piercingen som gjorde mest ont (av dem
som jag har gjort).
Tog sjukt lång tid att läka också, ungefär 1 år eller så.
Men ska man vara fin så får man lida pin!

Lycka till
Hoppas att du blir nöjd!

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Tack för svaren. Smärtan i sig var inte det jag var orolig över, men slamdance m piercing var kanske ingen bra idé.

Hur som helst så tog det sådan tid på studion, så jag sköt upp det till efter sommaren.

Fö så var det ett Jääävla tryck på dropkick! Svettigt, intensivt och bra publikkontakt.
Hade kanske önskat lite mer gamla godingar, men men kan ju inte få allt.

Plåtniklas skrev:
2340209 Skulle inte rekommendera att plocka ut smycket innan piercingen är helt läkt då risken är stor både för infektioner och att den helt enkelt växer ihop. Det går snabbare än man tror. :näsblod

Dert jag funderade på var hur den blir om man tar ut den efter att den läkt ihop. Om man skulle vara nödgad till det.

Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
OLDEN skrev:
Hur som helst så tog det sådan tid på studion, så jag sköt upp det till efter sommaren.

Vilken studio gick du till? Finns ju liksom en hel drös så det är ingen ursäkt att det är fullt. ;)

OLDEN skrev:
Dert jag funderade på var hur den blir om man tar ut den efter att den läkt ihop. Om man skulle vara nödgad till det.

Aha, DÅ är jag med. Jag plockar ur min varje gånge jag tränar, tre gånger i veckan, och det funkar finfint.

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Plåtniklas skrev:
2341044 Vilken studio gick du till? Finns ju liksom en hel drös så det är ingen ursäkt att det är fullt. ;)

Aha, DÅ är jag med. Jag plockar ur min varje gånge jag tränar, tre gånger i veckan, och det funkar finfint.

Ok, det låter ju bra. Är också lite fundersam på hur det blir om man nu bestämmer sig för att låta den växa ihop. Om det blir lika krockat som en "uttänjd" örsnibb.

Det var så att jag körde runt med en kompis som vi skulle överraska med 30års fest så det var därför.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag tyckte det var skönt så jag har gjort det 3 gånger hehe :)

Har 3,6or i nu.

Tar de i så känns det väl, men det går över.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
OLDEN skrev:
2341058 Ok, det låter ju bra. Är också lite fundersam på hur det blir om man nu bestämmer sig för att låta den växa ihop. Om det blir lika krockat som en "uttänjd" örsnibb.

Ingen oro. Så länge du inte töjer nämnvärt kommer det aldrig synas när du väljer att plocka ur dom. :tummenupp

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
OLDEN skrev:
2340961

Jag kan inte ha min ute särskilt länge eftersom jag får ett helvete att sätta tillbaka den igen. Helt skönt är det inte heller så jag har i min hela tiden förutom om jag ska byta smycke.
Men som sagt, olika för olika personer...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Min nipple blev aldrig bra. Började ganska tidigt växta utåt :( Smärtan va ingenting jämnfört med tungan. Men det beror nog ganska mkt på hur vad herr/fru håltagare träffar :)
Det värsta efter bröstvårtan tyckte jag va att att kläder "skavde" efteråt. Men det gick över ganska fort.

Erfarne Plåtis: Har haft upp till 10 mm i öronen, då i trä & plast. Gick sedan ner till runt 6 mm i trä/ben. Töjde för ett tag sen till baka till 8 mm men nu blir jag inte av med det djävligt illa luktande varet. Öppningarna är tillsynes läkta, kliar inte & jag tvättar dom inte överdrivet ofta. tips på lösning? Kör "vad nu metallen heter" tunnlar nu.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
OLDEN skrev:
2335570 Funderar på en stav där, men funderar på hur pass öm man blir dagarna efter?
Givetvis individuellt, men hör gärna hur det upplevts.

jag hade i bådda förut och hade inte alls nå ont dagen efter.
Men som sakt de är indviduellt...

OLDEN skrev:
2341058 Ok, det låter ju bra. Är också lite fundersam på hur det blir om man nu bestämmer sig för att låta den växa ihop. Om det blir lika krockat som en "uttänjd" örsnibb.

Det var så att jag körde runt med en kompis som vi skulle överraska med 30års fest så det var därför.

kan säga att de inte syns något på mina bröstvårtor att dom har vare piercade...men de beror kanske lite på vilken typ av läkhud man har...

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...