Piercing

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Nån här som haft en piercing i naveln? :va

Jag skulle behöva lite råd...

Jag gjorde en piercig i naveln i februari. Hade inga som helst problem med den. Den läkte så fint och bra.
Men så för några månader sen fick jag problem med en person. Som fick mig att må så jäkla dåligt pga sina elakheter. :(
Jag har mått skitdåligt. Och i samband med det så började problemen med piercingen. Min kropp karade inte av att fortsätta läkningen i.o.m att jag mådde så dåligt. Och nu har kroppen stött bort smycket.
Nån som har erfarenhet av sånt? Hur länge ska man vänta innan man kan göra en ny piercing? För jag tänker inte vara utan!

Ja, jag vet...Jag ställer väldigt dumma frågor ibland! :kocko Sorry!
Men det finns juh en del tjejer här på sidan. Så nån kanske har svar på mina frågor... :confused:

// Lena

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Jag har piercing i naveln, men tyvärr kan jag inte svara på din fråga :va

Ring nån piercing-studio och fråga istället, dom borde veta...

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Tålamod är bra...

Min egen piercing tog väldigt lång tid att läka (6 månader drygt). Det var
först när jag började badda/tvätta såret med Tea tree olja (finns i hälsokostaffärer) som jag lyckades läka ihop det. Detta gjorde jag för 10 år sedan och har inte haft några problem sedan dess.

Tycker att du ska försöka igen men låt det läka ihop ordentligt först annars är nog risken stor att samma sak händer igen. Normalt läker ju ett sår ihop på 10-14 dagar. De borde ju kunna svara på piercingstudion om huden runt naveln verkar vara tillräckligt läkt för att göra ett nytt hål.

Har dock bekanta som aldrig lyckats få ordning på det, utan kroppen stöter bort smycket varje gång. Hoppas det inte blir så för dig..

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Så fort det gamla hålet är läkt är det bara att sticka igen. Angående läkningen så ÄR naveln ett av dom ställen på kroppen som är svårast att läka pga att blodflödet är minimalt. Jag har aldrig haft problem med läkning på några av mina utom just naveln.

Seså, bara att ge dig iväg och nåla. :tummenupp

[edit] ..och vaddå 'tjejer'?! Nu är du stereotyp.. :fatta!

Susanna

Jag fick det bara till 100 dalmatiner...
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
förr:ducati 750s -02, nu:barn..
stav eller ring?

Enligt min erfarenhet så läker det mycket bättre med stav än ring. Vad hade du för typ? Har inte haft någe problem med min. Snarare beroende på tur än skicklighet.. :tungan

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Susanna skrev:
Enligt min erfarenhet så läker det mycket bättre med stav än ring. Vad hade du för typ? Har inte haft någe problem med min. Snarare beroende på tur än skicklighet.. :tungan

Va? É du piercad? :kär

:7peta :tuttar

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Susanna skrev:

Stav är helt klart att föredra under läkningen, ja.

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Susanna skrev:

Jag har en stav.
Men jag kommer att ta bort den inom dom närmsta dagarna. Och låta hålen växa igen. Sen beställer jag en tid för att fixa en ny piercing. :tummenupp

// Lena

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
fins inte några dåliga eller duma frågor bara duma och dåliga svar.

Men ett år har jag för mej att du måste vänta på att göra om piercingen. Men sen beror det på hur det ser ut där piercingen läkt ut om de går att göra om.......

Edit:håller med föregående talare angående att det är lite blod.....lite osäker på det där med ett år men har för mej att en tjejkompis fick vänta ett år.

// Kakan den piercade :tummenupp

Lilla_Tingeling skrev:
Nån här som haft en piercing i naveln? :va

Jag skulle behöva lite råd...

Jag gjorde en piercig i naveln i februari. Hade inga som helst problem med den. Den läkte så fint och bra.
Men så för några månader sen fick jag problem med en person. Som fick mig att må så jäkla dåligt pga sina elakheter. :(
Jag har mått skitdåligt. Och i samband med det så började problemen med piercingen. Min kropp karade inte av att fortsätta läkningen i.o.m att jag mådde så dåligt. Och nu har kroppen stött bort smycket.
Nån som har erfarenhet av sånt? Hur länge ska man vänta innan man kan göra en ny piercing? För jag tänker inte vara utan!

Ja, jag vet...Jag ställer väldigt dumma frågor ibland! :kocko Sorry!
Men det finns juh en del tjejer här på sidan. Så nån kanske har svar på mina frågor... :confused:

// Lena

Last edited:

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Kakan skrev:
fins inte några dåliga eller duma frågor bara duma och dåliga svar.

Men ett år har jag för mej att du måste vänta på att göra om piercingen. Men sen beror det på hur det ser ut där piercingen läkt ut om de går att göra om.......

// Kakan den piercade :tummenupp

:skrämd Ett år? Buhuhuhu... Hur ska jag klara mig utan min piercing så lång tid... :gråta
Jag får väl ringa till hon som har piercingstället och fråga sen...

// Lena

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:3freak sorry men det är vad jag kommer ihåg av hennes händelser kring sin piercing.
Men jag tycker du gör bäst i att ringa till den du piercade dej hos och kolla du får nog bästa svaret där :) :tummenupp

// kakan

Lilla_Tingeling skrev:
:skrämd Ett år? Buhuhuhu... Hur ska jag klara mig utan min piercing så lång tid... :gråta
Jag får väl ringa till hon som har piercingstället och fråga sen...

// Lena

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Lilla_Tingeling skrev:
Jag har en stav.
Men jag kommer att ta bort den inom dom närmsta dagarna. Och låta hålen växa igen. Sen beställer jag en tid för att fixa en ny piercing. :tummenupp

// Lena

Detta tycker jag låter vettigt! Lika bra om kroppen håller på att stöta bort den! Jag tog mitt hål 5 April 2001 och ibland jocksar den sig än.... men offtast är den läkt och fin!

Hade ett smycke som var dåligt fast lött på staven en gång...och den "skar" upp hålet igen, så läkningsprocessen fick börja om igen....

Och ni killar med hål i naveln... det är gulligt att ni bevakar eran femenina sida.... tycker att det är lite tjejigt, men det kanske är snyggt, får väll övertala pojkvännen att skaffa en sån.... :va

eller en annan,.... :hihi

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Kakan skrev:
:3freak sorry men det är vad jag kommer ihåg av hennes händelser kring sin piercing.
Men jag tycker du gör bäst i att ringa till den du piercade dej hos och kolla du får nog bästa svaret där :) :tummenupp

// kakan

Jäkla skit! Jag som inte hade några som helst problem med den tidigare. :(
Och så ställde den där personen till det så jag började må dåligt. Och min kropp klarade inte av fortsatt läkning av piercingen. :näsblod

// Lena, som e på dåligt humör

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Miss_Orchidee skrev:
Och ni killar med hål i naveln... det är gulligt att ni bevakar eran femenina sida.... tycker att det är lite tjejigt, men det kanske är snyggt, får väll övertala pojkvännen att skaffa en sån.... :va

Är du grabb? Det är grabbigt att åka MC.

Get my point?

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Miss_Orchidee skrev:
Detta tycker jag låter vettigt! Lika bra om kroppen håller på att stöta bort den! Jag tog mitt hål 5 April 2001 och ibland jocksar den sig än.... men offtast är den läkt och fin!

Hade ett smycke som var dåligt fast lött på staven en gång...och den "skar" upp hålet igen, så läkningsprocessen fick börja om igen....

Förr så va staven precis lagom lång. Det fanns hud över hela staven. Nu har det krympt som det e bara en liten bit hud kvar. Så staven ser jättelång ut. E väl lika bra att plocka bort den på en gång. Så att det läker ihop fort...
Vill inte!!! :gråta

// Lena

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Plåtniklas skrev:
Så fort det gamla hålet är läkt är det bara att sticka igen. Angående läkningen så ÄR naveln ett av dom ställen på kroppen som är svårast att läka pga att blodflödet är minimalt. Jag har aldrig haft problem med läkning på några av mina utom just naveln.

Seså, bara att ge dig iväg och nåla. :tummenupp

[edit] ..och vaddå 'tjejer'?! Nu är du stereotyp.. :fatta!

Jag har aldrig träffat en kille som varit piercad i naveln. Bara i tungan, ögonbrynet, näsan, örat och på ett väldigt intimt ställe... :rodnar :rodnar

// Lena

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
mmmmm förstår precis hur du känner jag är impad av min kropp att den inte stöte bort dom jag gjorde hehe i bröstvårtorna....ena har läkt ut lite men nu är dom bra bådda två....du får ge personen på mopsen eller nå sånt :)

// Kakan

Lilla_Tingeling skrev:
Jäkla skit! Jag som inte hade några som helst problem med den tidigare. :(
Och så ställde den där personen till det så jag började må dåligt. Och min kropp klarade inte av fortsatt läkning av piercingen. :näsblod

// Lena, som e på dåligt humör

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Kakan skrev:
mmmmm förstår precis hur du känner jag är impad av min kropp att den inte stöte bort dom jag gjorde hehe i bröstvårtorna....ena har läkt ut lite men nu är dom bra bådda två....du får ge personen på mopsen eller nå sånt :)

// Kakan

Gjorde det ont att pierca sig i bsöstvårtan? Det skulle jag gärna vilja göra. Men vågar nog inte...

// Lena

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Kakan skrev:

// Kakan

Jag tror inte på dig...måste se bilder för att bli övertygad! :hihi :kär

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar