Piercing

mia83

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Lilla_Tingeling skrev:
Jag tycker att det ser jättetomt och konstigt ut när det inte finns nåt där längre... Magen ser så lång ut... :va
Hoppas att det läker ihop snabbt. Så man kan göra en ny...

// Lena

Naveln ser ut som en gigantisk krater mitt i allt :)
Men funderar på att göra en piercing i nederdelen av naveln. Bara att vända upp och ner på staven man har redan...=)

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Kakan skrev:
:rolleyes: ja du jag har vare med och sett hårda HA killar svima jag hihihi
men hej å hå smärtan är bara tillfällig så häng kvar å se att den försvinner..... :tummenupp
får sända en :kiss på kinden som tröst ;)

Japp...inga problem...vadå det är juh bara ett öra..jag har juh ett till :tummenupp

Tack! :banana

/KaliZ

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
jamen du sa ju att du gjorde det på ett öra......men ska jag vara så snäll att jag ger dej en till :kiss
Käns de bra nu ??? :)

KaliZ skrev:
Japp...inga problem...vadå det är juh bara ett öra..jag har juh ett till :tummenupp

Tack! :banana

/KaliZ

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Lånar din trådlite grann, Har precis tagit hål i bröstvårtan och ska man snurra och hålla på med skiten en gång om dan tills det har läkt?Gick till labora center i eskilstuna och till en annan som sysslar med detta och den ena sa att man skulle låta den vara och den andra inte.

Hur har ni gjort?

tacksam för svar

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
spectre skrev:
Lånar din trådlite grann, Har precis tagit hål i bröstvårtan och ska man snurra och hålla på med skiten en gång om dan tills det har läkt?Gick till labora center i eskilstuna och till en annan som sysslar med detta och den ena sa att man skulle låta den vara och den andra inte.

Hur har ni gjort?

tacksam för svar

Jag gissar på att du menar hur du ska tvätta? Köp, om du inte redan har det, en två som heter Provon. Tvätta morgon och kväll genom att löddra upp lite i handen, tvätta runt, 'vrid' in i hålet, vänta en stund och skölj av noga. Hur kan man ens ge rådet att 'låta den vara' är mig rätt främmande. Klart man måste rengöra. :3freak

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:3freak håller med använd den tvålen det gjorde jag och du ska definitift inte bara låta dom vara för då riskerar dom att läka fast eller läkaut.....

Plåtniklas skrev:
Jag gissar på att du menar hur du ska tvätta? Köp, om du inte redan har det, en två som heter Provon. Tvätta morgon och kväll genom att löddra upp lite i handen, tvätta runt, 'vrid' in i hålet, vänta en stund och skölj av noga. Hur kan man ens ge rådet att 'låta den vara' är mig rätt främmande. Klart man måste rengöra. :3freak

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Plåtniklas skrev:

asså jag kanske skrev lite cp men jag skriver om min fråga då : jag vet att man ska rengöra , har redan Provon. Men hur ska man göra för att den inte ska läkafast? ska man snurra på den, som när man har tagit hål i örat?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
mia83 skrev:
Har funderat på att sätta en piercing på det sättet, har en däruppe nu, men den får jag snart plocka bort...Men den i nederdelen kommer ju också att växa utåt tillslut... :(

Har haft min i nedre delen av naveln i över 3 år och vad jag kan se så har den inte växt ut något :va

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Ja du ska när du löddrar in ringarna snurra på dom så at tvålen kommer in och rengör även där. Sen upprepar du det med vatten så det sköljs ut ordentligt.
Snurra gärna på dom annars också så slipper du risken för att dom ska läka fast.
// Kakan

spectre skrev:
asså jag kanske skrev lite cp men jag skriver om min fråga då : jag vet att man ska rengöra , har redan Provon. Men hur ska man göra för att den inte ska läkafast? ska man snurra på den, som när man har tagit hål i örat?

jookan

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
Zx9r -00
Vet att percing i navlen tar välldig lång tid och är svår läkt. men kroppen kan stötta bort staven så det trycker utt staven ur skinnet många kan inte ha percing i navlen på grund av det.. Den stöts bort hela tiden av kroppen.
Detta kan orsakas av ett slag eller dyligt på prercingen..
Svårt med percingar får man infektion i dom är det jobbigt att bli av med det viktigt är att inte pilla på dom under läknings tiden och framförallt tvätta händerna innan du rör den... :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept