Piercing

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:tummenupp bra man ska göra sånt man själv vill anser jag.

Plåtniklas skrev:
Ja, precis. Visst fan är det mycket vanligare att tjejer har det men jag ville ha en och således gjorde jag en. Orka bry sig så mycket om vad andra tycker. =)

Lilla_Tingeling > Den där ska du plocka bort omedelbums. Seså! Bort!

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Japp jag håller med ögonbrynet är snyggt mmmm även tungan. :drool

Lilla_Tingeling skrev:
Tycker att det e snyggt när killar har en piercing i ögonbrynet. :tummenupp
Och så gillar jag när killen e piercad i tungan... :slicka :rodnar

// Lena

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Du behöver ju inte vänta med att sätta en ny piercing i naveln ifall du inte vill...Ha piercingen i nederdelen av naveln istället för det vanliga översidan.

Förstår du hur jag menar? :va

Jag har själv min piercing på det sättet, tänkte att ska man ha en piercing som så många andra har kan man ju lika gärna ändra lite åtminstone

För där har du ju inte något hål som behöver läkas ihop innan du kan ta ett nytt. Smart va :tummenupp

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:va att inte nån annan tänkte på det tror ting kommer att bli glad för de tipset :)

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Nada...just nu.
piercing

Jag tycker det är dö fint med piercing i navlen och i ögonbrynet.Men tungan är jag så där till :va .......det måste göra dö ont att göra piercing på tungan och jobbigt att ha den där.Jag tänker på talet :4skrika och när man ska äta och så :corn ?Jag kanske har fel...det är ju upp till var och en vad man vill ha på sin kropp.Jag kan erkänna att jag aldrig skulle våga pierca mig för jag hatar när det gör ont :gnissla .

mia83

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Även om man sköter allt helt perfekt med piercingen så kommer den ändå att tillslut stötas bort. Detta pga av att du gör ett hål genom ett hudveck och inte genom hela huden, som t.ex. örsnibben... smycket växer därför utåt vare sig man vill eller inte. Så förr eller senare är man tvungen att ta ut den. Man kan förbygga lite genom att ha en stav som har rätt längd, dvs inte sticker ut för mycket. Har själv den minsta storleken nu (6mm...) så det är la snart dags att ta ut den för mig också....Försöker skjuta upp det så länge som möjligt... Men har dock kvar den i tungan i väntan på en ny piercing i naveln...

mia83

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
$noop skrev:
Du behöver ju inte vänta med att sätta en ny piercing i naveln ifall du inte vill...Ha piercingen i nederdelen av naveln istället för det vanliga översidan.

Jag har själv min piercing på det sättet, tänkte att ska man ha en piercing som så många andra har kan man ju lika gärna ändra lite åtminstone

För där har du ju inte något hål som behöver läkas ihop innan du kan ta ett nytt. Smart va :tummenupp

Har funderat på att sätta en piercing på det sättet, har en däruppe nu, men den får jag snart plocka bort...Men den i nederdelen kommer ju också att växa utåt tillslut... :(

mia83

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
A-star skrev:
Jag tycker det är dö fint med piercing i navlen och i ögonbrynet.Men tungan är jag så där till :va .......det måste göra dö ont att göra piercing på tungan och jobbigt att ha den där.Jag tänker på talet :4skrika och när man ska äta och så :corn ?Jag kanske har fel...det är ju upp till var och en vad man vill ha på sin kropp.Jag kan erkänna att jag aldrig skulle våga pierca mig för jag hatar när det gör ont :gnissla .

Gör mindre ont att pierca tungan än naveln, tyckte jag iaf :tungan
Lite jobbigt när tungan svullnar de första dagarna, men både tal och matvanor fungerar utmärkt...

Last edited:

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
$noop skrev:

Neeh, jag vill ha den på ovansidan. Så jag väntar till den läkt ihop helt. :tummenupp
Sen kan jag göra en ny igen!!! :banana

// Lena

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
A-star skrev:

Jag trodde att det skulle göra tokont att göra min piercing. Men det kändes inte mycket alls.Och fort gick det oxå. Var inte ens öm efteråt... :tummenupp

// Lena

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
mia83 skrev:
Även om man sköter allt helt perfekt med piercingen så kommer den ändå att tillslut stötas bort. Detta pga av att du gör ett hål genom ett hudveck och inte genom hela huden, som t.ex. örsnibben... smycket växer därför utåt vare sig man vill eller inte. Så förr eller senare är man tvungen att ta ut den. Man kan förbygga lite genom att ha en stav som har rätt längd, dvs inte sticker ut för mycket. Har själv den minsta storleken nu (6mm...) så det är la snart dags att ta ut den för mig också....Försöker skjuta upp det så länge som möjligt... Men har dock kvar den i tungan i väntan på en ny piercing i naveln...

Hur länge har du haft din piercing i naveln?
Håller med dig om att man skjuter upp det så länge som möjligt med att plocka bort smycket... :(

// Lena

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
!!! Fattar inte att folk piercar sig frivilligt...visst är det attraktivt med en ppiercing i naveln på en tjej, men det måste göra fruktansvärt ont! :gnissla

Jag lyckades pierca brorsan med en huggkrok i :arsele en gång när jag var mindre... H-VETE vad stryk jag fick sedan... :rolleyes:

:mattias ...så piercing gör ont både på den som piercar sig och omgivningen :fakta

/KaliZ

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:7peta ja du om man sätter en huggkrok i :arsele på sin bror kan jag förstå att de gör ont på dej och honom :lol

Men piercing gör inte ont de är bara en myt :tungan det gör inte mer ont än att ta vanliga hål i örat anser jag då........eller så är det bara jag som har hög smärt tröskel :)

KaliZ skrev:
!!! Fattar inte att folk piercar sig frivilligt...visst är det attraktivt med en ppiercing i naveln på en tjej, men det måste göra fruktansvärt ont! :gnissla

Jag lyckades pierca brorsan med en huggkrok i :arsele en gång när jag var mindre... H-VETE vad stryk jag fick sedan... :rolleyes:

:mattias ...så piercing gör ont både på den som piercar sig och omgivningen :fakta

/KaliZ

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Kakan skrev:
Men piercing gör inte ont de är bara en myt :tungan det gör inte mer ont än att ta vanliga hål i örat anser jag då........eller så är det bara jag som har hög smärt tröskel :)

Provade precis att trycka nageln hårt i örat (för att simulera en piercing) #&/%@£¤#"! va ont det gjorde! :huvet ...jaja det är väl jag som är känslig antar jag... :3freak

/KaliZ

Edit: Har fortfarnade ont :3freak

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
KaliZ skrev:

/KaliZ

Nääää, det gjorde inte ont alls att pierca sig. :)
Men det har gjort lite ont ett par gånger. När man fastnar i den, kan göra ont när man är lite intim med nån eller om man har glömt att den sitter där och kliar sig på magen... :rolleyes:

// Lena

mia83

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Lilla_Tingeling skrev:
Hur länge har du haft din piercing i naveln?
Håller med dig om att man skjuter upp det så länge som möjligt med att plocka bort smycket... :(

// Lena

ojoj... lite mer än tre år tror jag... Men jag har ju fått byta till mindre längd hela tiden...Vill inte bli av med den, ser ju så tomt ut utan den...Tycker att det ser hel skumt utan den nu när man är van vid att man har något där.. :3freak

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:rolleyes: ja du jag har vare med och sett hårda HA killar svima jag hihihi
men hej å hå smärtan är bara tillfällig så häng kvar å se att den försvinner..... :tummenupp
får sända en :kiss på kinden som tröst ;)

KaliZ skrev:
Provade precis att trycka nageln hårt i örat (för att simulera en piercing) #&/%@£¤#"! va ont det gjorde! :huvet ...jaja det är väl jag som är känslig antar jag... :3freak

/KaliZ

Edit: Har fortfarnade ont :3freak

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
mia83 skrev:
ojoj... lite mer än tre år tror jag... Men jag har ju fått byta till mindre längd hela tiden...Vill inte bli av med den, ser ju så tomt ut utan den...Tycker att det ser hel skumt utan den nu när man är van vid att man har något där.. :3freak

Jag tycker att det ser jättetomt och konstigt ut när det inte finns nåt där längre... Magen ser så lång ut... :va
Hoppas att det läker ihop snabbt. Så man kan göra en ny...

// Lena

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...