Pilot power 2ct nått att ha?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Kom just på en grej, vid lanseringen av Pilot Power 2CT så körde Colin Edwards sin Yamaha YZR M1 runt Sepang i Malaysia skodd fram & bak med just PP 2CT. Med dessa däcken körde han 8 sekunder över sitt personbästa med racedäck.

(Naturligtvis vet man ju inte vad det var för gummiblandning i just de däcken han körde på, men dimensionerna och mönstringen var modellspecifik och Michelin menar att det var vanliga produktionsdäck.)

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/alYYU4mTc-g&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/alYYU4mTc-g&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Kom just på en grej, vid lanseringen av Pilot Power 2CT så körde Colin Edwards sin Yamaha YZR M1 runt Sepang i Malaysia skodd fram & bak med just PP 2CT. Med dessa däcken körde han 4 sekunder under sitt personbästa med racedäck.

(Naturligtvis vet man ju inte vad det var för gummiblandning i just de däcken han körde på, men dimensionerna och mönstringen var modellspecifik och Michelin menar att det var vanliga produktionsdäck.)
Jag har inte koll på vad vartiden är där men han körde motsvarande uppvisning på Brno. Där var skillnaden 4-5% till varvrekordet. Överför det på svenska banor och du häpnar.
Jag vet att det inte är så enkelt men det ger ju en fingervisning. Jag har en bit kvar.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Idag var jag förbi och kollade på en testhoj som Öhlins testförare kört nere i Spanien.
En zzr1400. De har kört 2ct på den.. och inte har det smält heller...
Måste vara något fel på däcket då eller?

Jag är ingen erfaren banåkare men kan väl ligga på rätt så hyfsat (tycker jag) :)

Vill juh ha ett däck som kan gå både bana/gata. När man läst så mycket på sh om alla däck hit och dit vet man juh inte vad man ska tro:va

Men jag funderar på antingen Michellin Pilot Power 2CT eller Pirelli Diablo Corsa Dual Compound III.

Vilka av dessa funkar bäst gata/bana????

///micke

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Jag är ingen erfaren banåkare men kan väl ligga på rätt så hyfsat (tycker jag) :)

Vill juh ha ett däck som kan gå både bana/gata. När man läst så mycket på sh om alla däck hit och dit vet man juh inte vad man ska tro:va

Men jag funderar på antingen Michellin Pilot Power 2CT eller Pirelli Diablo Corsa Dual Compound III.

Vilka av dessa funkar bäst gata/bana????

///micke

Båda är jättebra däck och för gemene man är det marginella skillnader.
(dock tror jag att PP 2CT är det bättre på gatan i och med att de har så bra grepp även när de är kalla, och på bana.....vet ej)

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Nu blir det förvirrande för vad du säger är ju att pp 2ct är jättebra.:va :D

ÖH?:va Det har jag väl inte sagt eller? Jag har inte haft problem med dem iaf. Jag undrade bara varför de såg ut som skit efter 4 lugna varv på ringen med min fighter. Och de såg ju bra ut efter en halv bandag på min andra gixxer...

Kolla här ruskigt bra priser. Någon som köpt härifrån???

http://www.rodamoto.es/OnLine/IN/OfertasProductos.aspx

///Micke

Undrar om frakten ingår?

Last edited:

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
ÖH?:va Det har jag väl inte sagt eller? Jag har inte haft problem med dem iaf. Jag undrade bara varför de såg ut som skit efter 4 lugna varv på ringen med min fighter. Och de såg ju bra ut efter en halv bandag på min andra gixxer...
Lite högre upp skämtar JV lite om huruvida Suzuki är en skithoj om många kör med den och vurpar. Jag fortsatte lite när du citerade mig.:)
PP 2ct är ett bra däck om man använder det till rätt saker.:tummenupp

MC Doktorn

Guest
Har inte problemet med plötsliga släpp varit att folk har sänkt trycket för mkt och därmed klarar inte stommen det ökade flexet och överhetning som följd?

bubblan007

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z800
hej undrar över en sak jag har ett par Dunlop Sportmax Qualifier RR! Vad är det anpassade för BARNA eller Vanlig VÄGLAG?:D

hej undrar över en sak jag har ett par Dunlop Sportmax Qualifier RR! Vad är det anpassade för BARNA eller Vanlig VÄGLAG?

Last edited:

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Jag lånar tråden...:)

Hej på er!

Jag behöver lite hjälp med däckval....

Vilka däck skulle ni rekommendera till min VTR 1000F?

Michelin Pilot Power 2CT lr Michelin Pilot Power 3!

Nu sitter ett par PP 2CT....

Jag kör faktiskt mycket på gatan:)

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
På en twin med mycket vrid och mycket gatkörning. Då ska du inte ha de där däcken. Slits fort som satan på en twin...jag vet, har kört med de däcken på min Aprilia.

Jag kan rekommendera Dunlop Sportmax 2 max. De är tillräckligt sportiga och håller dubbelt så länge som michelin däcken i samma prisgrupp.

Pirelli Rosso II/III är också bra däck som håller bra grepp länge. Både dunlopen och pirellin håller bra grepp när de börjar slitas dvs efter 50%. Michelin är sopslut långt innan.

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Jag lånar tråden...:)

Hej på er!

Jag behöver lite hjälp med däckval....

Vilka däck skulle ni rekommendera till min VTR 1000F?

Michelin Pilot Power 2CT lr Michelin Pilot Power 3!

Nu sitter ett par PP 2CT....

Jag kör faktiskt mycket på gatan:)

Mycket gata säger du...Pilot Road 4. Körde a 800-900 mil med dem på min 1290

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
På en twin med mycket vrid och mycket gatkörning. Då ska du inte ha de där däcken. Slits fort som satan på en twin...jag vet, har kört med de däcken på min Aprilia.

Jag kan rekommendera Dunlop Sportmax 2 max. De är tillräckligt sportiga och håller dubbelt så länge som michelin däcken i samma prisgrupp.

Pirelli Rosso II/III är också bra däck som håller bra grepp länge. Både dunlopen och pirellin håller bra grepp när de börjar slitas dvs efter 50%. Michelin är sopslut långt innan.

Jaså, det tycker du:) Hur är det greppet vid våt och torr väglag jämfört med PP 2ct/PP3?

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Jag är riktigt nöjd med PP3 som sitter på Hornet:)

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Är det stor skillnad mellan Sportsmart 2 Max och Sportmax Sportsmart II?:va

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Bra i vått, känslan försvinner inte som med vissa sportiga däck. Max är uppdaterad från förra 2:an. Det är skillnad nog för att köpa max.

På mindre hojar så passar pp3 pp2ct osv jävligt bra. Körde själv med de på min zx6r men så fort man sätter en stor twin över däcken så räcker de inte lika länge helt plötsligt.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC