Pilot Power 2CT vs Maxxis Presa Sport MA-PS

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Mina blev väldigt klibbiga, och smetade rätt friskt, men inga underligheter med greppet (20-minuterspass med halvdant tempo ändå). :)

/J

Verkar inte vara några problem med dom. Slits lite mer än Pilot Power tycker jag fast jag körde jäkligt mycket redan i mars, sliter ju mer då.

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Surrade med någon förra helgen på denna tråd om att jag skulle återkomma med info om maxxis presa sport däcken.

Vår diskussion försvann, kanske var någon uppdatering på forumet ?

Men jag provade att ändra preloaden "fjäderförspänningen" släppte 2 varv fram, vart en aning bättre men är fortfarande besviken på Presa sporten att hojen vart så trögstyrd, tog bort det roliga på hojen enligt mig :(
Och Presa sport står väl för ett sportdäck :va

Däcken jag åkte på förr var Michelin Road-2 och sist Dunlop Sportmax D208.......

Men fästet verkar det inte vara något fel på men ändå känns gummit hårt och halt när däcket är kalla, fast jag kör inte med fullt nedlägg å fullt gaspådrag nu när asfalten är kall jämfört mot sommarn.
Fast det gör väl aldrig en på 40+ :D

Upplever inte alls MA-PS däcken som mer trögstyrda än något annat, och då har jag kört på Supercorsa SC förut som är extremt "spetsiga".

Hittils är jag skitnöd med mina Maxxis, helstabila sist på kullen (1.03 tider). Var litet svåra att få upp värme i (var bara 10+ i luften och ingen sol), men hade inga grepp-problem trots det.

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Fick ett hyfsat släpp i hårnålen på sturup Raceway. Sen om det berodde på däcken eller mig själv vet bara gud och fan själv....

I vilket fall som hälst så är det slutkört på gatdäck för min del. Känner mig inte bekväm med vanliga däck längre så det blir race för hela slanten. Spelar inte så stor roll om det sitter i skallen på mig eller i däcken, jag fegar och när jag gör det kan det bara sluta på ett sätt, dvs illa :näsblod!

Skall testa Power One Competition (C) bak o Power One Competition (B) och se vad det ger :banana

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Maxxis Presa Sport beställda! 2100 på hojdäck.se för fram + bak, känns rikigt billigt!

Har innan kört på Pirelli Supercorsa Pro som i min amatörmässiga bedömning hade sjuklig företroendegivande grepp (jag kunde t.om. knäskrapa lite :tummenupp ). Hoppas dessa nya ger samma känsla!

_tompa80_

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
TT600
Har du kört något på dem än? Skulle vara kul och veta vad du tyckte om maxxis!!

Maxxis Presa Sport beställda! 2100 på hojdäck.se för fram + bak, känns rikigt billigt!

Har innan kört på Pirelli Supercorsa Pro som i min amatörmässiga bedömning hade sjuklig företroendegivande grepp (jag kunde t.om. knäskrapa lite :tummenupp ). Hoppas dessa nya ger samma känsla!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Har kört 200 mil blandat gata/bana nu med ett MA-PS bak på motarden. Har funkat fint hela tiden :). Verkar inte slitas så mycket heller, inte gämfört med det BT016 jag hade på innan.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Kanske funderar på att köra ERF... Har du kommit så har du fått betydligt större erfarenhet. Och då frågar man inte om gatdäck på sporthoj...Vilket tråden handlade om...

bla bla bla...

Man gör sina egna val utifrån sina egna förutsättningar...
Däremot uppmanar jag inte någon att köra på racedäck på gata. Inte ens beggade...

En av de bättre summeringarna i ämnet som jag läst.

:tummenupp

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Fick ett hyfsat släpp i hårnålen på sturup Raceway. Sen om det berodde på däcken eller mig själv vet bara gud och fan själv....

Beror till 100% på dig jag lovar. Står hoj och däck helt för sig själv får du absoult inga släpp. Det är när någon sitter på och bryter det börjar hända grejer
:)

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Har du kört något på dem än? Skulle vara kul och veta vad du tyckte om maxxis!!

nej inte ännu faktiskt, de står och väntar på att monteras, måste nöta ner det sista på de gamla först (smålänning som man är) :fyllisar

återkommer med rapport senare i augusti när jag kört lite med dem, har mycket svårt att tro något annat än att de funkar mycket bra! dom väger sjukligt lite dessutom!

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Maxxis däcket börjar bli slut där bak :D

Nu provar jag Pilot Power 2CT, som gatåkare tror jag på det däcket :)

schizophrana

Guest
Har haft våra nya maxxisdäck på nu i ca 2 veckor och det är verkligen att rekommendera. Kör 180 bak och upplever inte tungstyrdhet eller något annat fuffens som det pratas om. Testat att köra aktivt i regn, det gick alldeles utmärkt, bra arbetstemp på däcken, helt klart ett fynd.

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Har haft våra nya maxxisdäck på nu i ca 2 veckor och det är verkligen att rekommendera. Kör 180 bak och upplever inte tungstyrdhet eller något annat fuffens som det pratas om. Testat att köra aktivt i regn, det gick alldeles utmärkt, bra arbetstemp på däcken, helt klart ett fynd.

Fuffens :va

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Tycker Maxxis är ett mycket bra och prisvärt däck. Kört 10 bandagar och en hel del touring/gatåka med dem (inne på andra uppsättningen nu) och är jättenöjd. Funkar finfint i regn oxå. Enda minuset är att de lite mer tungstyrda än Pirelli Supercorsa som jag hade tidigare.

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Tycker Maxxis är ett mycket bra och prisvärt däck. Kört 10 bandagar och en hel del touring/gatåka med dem (inne på andra uppsättningen nu) och är jättenöjd. Funkar finfint i regn oxå. Enda minuset är att de lite mer tungstyrda än Pirelli Supercorsa som jag hade tidigare.

Tungstyrda, tack :tummenupp

Är absolut ingen Rossi men t.o.m jag känner det, och det stör mig enormt :mad:

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Ja någon tyckte dom va "skitäckliga" och det var ju lite diffust så då får jag svara diffust tillbaka.

Skit äckliga är dom inte, för min körning så greppet helt tillräckligt, stabila som tusan men att komma in i en kurva och byta spår är inte lika lätt som andra däck jag kört på = Äckligt :mad:
Man kanske får välja på stabila däck eller lätt svängda däck, väljer det sist nämnda :D

Prisvärda är dom :tummenupp
Mitt bakdäck har rullat ca 400 mil och då jag varit ganska snäll på fullgas körning på rak sträckor.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras