Pinsamt, men hur går tjejer på toa med skinnställ?

MDucce

Ducati tjej
Gick med
16 Mar 2022
Hoj
2017, Ducati, Monster 796
Hej!
Ny på forumet och söker råd och tips från andra tjejer.
Jag har precis köpt mitt första hela racing skinnställ. Under det har jag airbag väst och one-piece underställ. När allt är på sitter det som gjutet och jag behöver hjälp att både ta på och av mig.
Nu till frågan- hur tusan går man på toa med skinnställ?? Frågan är seriös och jag har googlat redan utan att hitta några svar, betyder det att bara jag ser utmaningarna? Tänkte träna hemma innan jag ger mig ut på bandag eller en längre tur?

Tack för svar!

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Hej!
Jag har precis köpt mitt första hela racing skinnställ. Under det har jag airbag väst och one-piece underställ. När allt är på sitter det som gjutet och jag behöver hjälp att både ta på och av mig.
Nu till frågan- hur tusan går man på toa med skinnställ?? Frågan är seriös och jag har googlat redan utan att hitta några svar, betyder det att bara jag ser utmaningarna? Tänkte träna hemma innan jag ger mig ut på bandag eller en längre tur?

Tack för svar!
Egentligen gäller samma för gubbar om det är nummer 2 eller om man är en sittkissare.

Att ha one-piece underställ kommer inte funka. Då måste du av med allt. Stövlar, hela skinsstället, airbag och halva understället. Om du har ett tvådelat underställ funkar det. Dra bara ner skinnstället och nedre delen av understället till knäna och sätt dig.

Är lite meckigt men när du gått in skinnstället och kan ta av och på själv så går det.

MDucce

Ducati tjej
Gick med
16 Mar 2022
Hoj
Egentligen gäller samma för gubbar om det är nummer 2 eller om man är en sittkissare.

Att ha one-piece underställ kommer inte funka. Då måste du av med allt. Stövlar, hela skinsstället, airbag och halva understället. Om du har ett tvådelat underställ funkar det. Dra bara ner skinnstället och nedre delen av understället till knäna och sätt dig.

Är lite meckigt men när du gått in skinnstället och kan ta av och på själv så går det.
Tack för svar!
Tanken på att ta av allt i ett litet (antagligen äckligt) bås ger mig kväljningar. Hänger inte riktigt med varför man inte kan rulla ner one-piece ner till knäna ihop med skinnstället?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Hej!

Tack för svar!
- Se till att antingen avaktivera air-västen alternativt sätt dig ner långsamt när det väl blir dags för toabesöket ; )

(Sorry för OT, men det vore nog lite väl spännande om acceleratorsensorn i airbagen reagerade när du var på väg ner)

MDucce

Ducati tjej
Gick med
16 Mar 2022
Hoj

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
One-piece kan du ta av dig och dra ner till knäna.
Fast om man ska sitta på en toalett är det inte så jäkla enkelt. Man rullar inte gärna ut skinnstället baklänges bredvid toalettstolen på en äcklig offentlig toalett och att vika in det framåt mellan benen är ju inte heller så där superlätt med en obändigt skinnställ.

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Prio 1 är, om man som jag har kassa tarmar mm, äter rätt och bra mat så man slipper nr 2 en bandag samt att man tömmer ut allt innan man kliver i stället kl 8.00.

Det är tillräckligt bökigt att springa och nervöspissa 2ggr/tim mellan kval och race.
Att åla ut lilla brandslangen är inte ett nöje för att klämma ur ytterligare 3 droppar Zoegas i filtrerad form.

Man vänjer sig, och airbagvästen har aldrig löst ut på WC eller vid kullerbyttor i låg fart.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Ärligt talat så finns det ingen riktigt bra lösning. Jag är ju utrustad med ståkissanordning, så problemet är mindre, men det har ju hänt att man tvingats sätta sig på toa under någon bandag, och det var ett djävla besvär även med delbart skinnställ. Trångt så man knappt fick plats i båset. Det obligatoriska nerkissade golvet gjorde inte saken roligare. Om jag minns rätt så slutade det med att jag faktiskt drog av mig stället utanför toan och gick tillbaka in i understället för att uträtta mitt behov. Skinnställ i trångt toabås är en mardröm.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Fast om man ska sitta på en toalett är det inte så jäkla enkelt. Man rullar inte gärna ut skinnstället baklänges bredvid toalettstolen på en äcklig offentlig toalett och att vika in det framåt mellan benen är ju inte heller så där superlätt med en obändigt skinnställ.
Jag tycker det är rätt otymplig att bara försöka hasa ner byxorna om man har stövlarna på sig, så jag kan bara tänka mig hur illa det är med helställ.

Hela diskussionen får mig att tänka på en gammal arbetskamrat som arbetat ute vid en telestation i Norrland mitt i vintern. Hans kollega fick plötslig räsermage och var tvungen att kränga ner arbetsoverallen och huka sig bakom en gran. När han sedan drog på sig overallen igen så märkte han att han lagt hela lasset i huvan. Det var tydligen hårfint att han fick sitta på flaket på vägen tillbaka till stan.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hahaha...Tack! Jag nämnde en tratt redan till maken innan, som tyckte jag inte lät klok. Skönt att veta att fler tänker på samma lösning. Intressant att veta om tjejer verkligen använder den på riktigt.
Ja, det gör dom. Har två i min grupp som använder sig av shewee. Men som dom säger så krävs det en viss träning.

MDucce

Ducati tjej
Gick med
16 Mar 2022
Hoj
Ärligt talat så finns det ingen riktigt bra lösning. Jag är ju utrustad med ståkissanordning, så problemet är mindre, men det har ju hänt att man tvingats sätta sig på toa under någon bandag, och det var ett djävla besvär även med delbart skinnställ. Trångt så man knappt fick plats i båset. Det obligatoriska nerkissade golvet gjorde inte saken roligare. Om jag minns rätt så slutade det med att jag faktiskt drog av mig stället utanför toan och gick tillbaka in i understället för att uträtta mitt behov. Skinnställ i trångt toabås är en mardröm.
Tyvärr låter ditt svar väldigt realistisk. Kanske så att man får ta av sig allt innan och springa med underställ och stövlar +eventuellt en kisstratt till närmsta bås. Får hoppas att stället är kvar när man kommer ut och får lära sig leva med det pinsamma att visa sig i underställ offentligt ?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag tar av mig stället innan. Dragkedjan går inte ner långt nog för att kunna ståkissa på ett bra sätt.
För övrigt är det i många väder skönt att ta av sig stället ändå mellan passen. Bra underställ (siden) och lite rutin så är det inte så jobbigt. Att man visar sig i underställ i depån är ingen som höjer på ögonbrynen över.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Tyvärr låter ditt svar väldigt realistisk. Kanske så att man får ta av sig allt innan och springa med underställ och stövlar +eventuellt en kisstratt till närmsta bås. Får hoppas att stället är kvar när man kommer ut och får lära sig leva med det pinsamma att visa sig i underställ offentligt ?
Att någon skulle stjäla ett skinnställ under en bandag är nog ungefär lika liten som att någon skulle bry sig om du gick omkring i underställ.

MDucce

Ducati tjej
Gick med
16 Mar 2022
Hoj
Att någon skulle stjäla ett skinnställ under en bandag är nog ungefär lika liten som att någon skulle bry sig om du gick omkring i underställ.
Ja antagligen. Hoppas att det är samma vid en mack om man ställer hoj, hjälm, väst, ställ ute. Får komma ihåg att ta med nyckel så man inte serverar allt på silverfat till tjuven ?.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Tack för svar!
Tanken på att ta av allt i ett litet (antagligen äckligt) bås ger mig kväljningar. Hänger inte riktigt med varför man inte kan rulla ner one-piece ner till knäna ihop med skinnstället?
Fick hjärnsläpp. Det är klart du kan dra ner även understället till knäna dock måste airbagvästen av då antar jag.

Jag fixar stående pink med nöd och näppe. Funkar inte om jag måste ha bra aim så det är skogen som gäller.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Se ut som jag så slipper du oönskad uppmärksamhet. Problem solved.
Hasa ner ställ vid nr 2 innebär för mig att kacka med raka ben. Värdelöst.
Förstår öht inte stigmat kring att vara praktiskt klädd, som situationen kräver.

Edit; Såg att jag inte svarade på hur frågan var ställd. Ni har ett helt eget universum när det gäller allt toarelaterat.
Blir till att fråga dottern...

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Ja antagligen. Hoppas att det är samma vid en mack om man ställer hoj, hjälm, väst, ställ ute. Får komma ihåg att ta med nyckel så man inte serverar allt på silverfat till tjuven ?.
Vid bensinmacken gör man nog rätt i att vara lite mer restriktiv i vad man lämnar oövervakat. Fördelen är dock att toaletterna inte sällan är både större och fräschare på macken, så där kan man kränga av sig stället inne på muggen.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka