Pinsamt, men hur går tjejer på toa med skinnställ?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Har behövt skita en gång på Knutstorp med helställ, brukar se till att allt sådant är klart innan avfärd.

Det var av med själva stället utanför huset, gick in i stövlar och mitt sidenunderställ. Kopplade upp mig på nätet och sen ut och kränga på allt igen.

Ettan är ju enkelt som man, men jag måste ändå böka av mig överdelen för dragkedjan går inte hela vägen ned. (eller så har jag inte nog lång slang :))

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Rekommenderar att ta av stället på förhand, när det är möjligt.

Jag kör med delat ställ, men ska jag göra nummer 2 räcker det inte att försöka hasa ner byxorna. Måste först ta av kängorna och när man sedan börjar hasa ner byxorna märker man att de behöver ner alldeles långt innan det går att sitta ordentligt. Kan tänka mig att denna situationen inte blir bättre med helställ.
Av denna anledning försöker jag vara noga med vad jag äter i samband med bandag. Inte massa svart dunderkaffe som kan sätta fart på magen t ex.

Så det trista svaret är, ta av dig stället först, om du inte gillar att kränga av stället till 95% och moppa toagolvet med det.

Vad gäller shewee-trattar har jag hört från flera kvinnliga bekanta att de använt sådana. Vet däremot inte hur bra de är. Du får väl köpa en och ta några provrundor på hemmaplan :)

Last edited:

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Synd att detta inte är socialt accepterat att bära med sig in på dass ens som snubbe... :(

192016.jpg

MDucce

Ducati tjej
Gick med
16 Mar 2022
Hoj
2017, Ducati, Monster 796
Synd att detta inte är socialt accepterat att bära med sig in på dass ens som snubbe... :(

192016.jpg
Kisstratt rekommendationer fick mig att googla vidare och det verkar finnas nått för er killar med. Kommer i en diskret dosa?

Bifogat

• Screenshot_20220316-190535_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220316-190535_Samsung Internet.jpg
    170.4 KB · Visningar: 30

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Blev akut skitnödig under en uppkörning för ett gäng år sen, det enda tillgängliga var en bajamaja av modell mindre fräsch...
Det GÅR att rulla ner ett helställ runt knäna utan att ta av sina stövlar men det är inte smidigt för fem öre.

Har IBS så har blivit en hel del obekväma situationer genom åren, ovanstående är tveklöst bland de mildare sådana.
Hett tips är att åka till närmsta apotek och köpa Dimor comp eller Imodium plus, ta två på morgonen efter du gjort eventuella behov och sen tar du en till vid lunch.
Lovar att det inte kommer ut något ur ditt brunöga på resten av dagen sen.

Kisstratt är en kul grej men om man är sittkissare och tycker det är omständigt så kan man alltid investera i ett paket uridomer och en lagom lång slang, vi använder det för att kunna pinka med torrdräkt under dyk...

MDucce

Ducati tjej
Gick med
16 Mar 2022
Hoj
Blev akut skitnödig under en uppkörning för ett gäng år sen, det enda tillgängliga var en bajamaja av modell mindre fräsch...
Det GÅR att rulla ner ett helställ runt knäna utan att ta av sina stövlar men det är inte smidigt för fem öre.

Har IBS så har blivit en hel del obekväma situationer genom åren, ovanstående är tveklöst bland de mildare sådana.
Hett tips är att åka till närmsta apotek och köpa Dimor comp eller Imodium plus, ta två på morgonen efter du gjort eventuella behov och sen tar du en till vid lunch.

Kisstratt är en kul grej men om man är sittkissare och tycker det är omständigt så kan man alltid investera i ett paket uridomer och en lagom lång slang, vi använder det för att kunna pinka med torrdräkt under dyk...
Oj, börjar låta som överkurs men fint att du har hittat något som funkar för dig.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja

Du låter som en expert! ?
Är dimor comp, imodium plus och loperamid mylan i princip samma produkt eller är någon bättre än de andra?

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Jag tar av stöveln och ställer mig i ett hörn och skakar på byxbenet så trillar det ut, torka får man göra sen när man kommer hem om det nu behövs ?

Har inte gjort det med skinnstället ännu men helt seriöst så händer det ibland pga ryggmärgsskadan. Första gången var jag ute och åkte bil med lillbrorsan och så klev jag ur och sträckte på mig en kväll på ICA parkeringen och då trillade det ut en "chokladboll" genom byxbenet. Man har varken kontroll på muskeln eller känner något och tarmen jobbar långsammare pga förlamning så man är alltid hård i magen som tur är så "chokladbollarna" brukar inte vara några större problem.

MDucce

Ducati tjej
Gick med
16 Mar 2022
Hoj
Tack alla för förslag! Vissa var kreativa, andra skrattretande och flera nyttiga. För min del blir det nog att testa en ihopfällbar diskret kisstratt alt. ta av mig skinnstället innan jag går in på toa. Tål inte tanken att stället skulle nudda golvet.
Tack igen, känner mig helnöjd med svaren i min första tråd här?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka