Jag är av samma smak när det gäller ljud. Vill kunna spela led zeplin på volym som över röstar vägbruset utan att de låter som aqua. När jag sa att en bas spela bra mennade jag att det är torr och fin djupbas utan distortion, dvs va du beskrev
Koaxialer är när en högtalare har både ett baselement och en diskant i samma högtalare, fördelarna är att du med en högtalare spelar hela registret. Nackdelen är så klart att du inte det är en kompromiss, diskanten är i vägen för basen och du kan inte rikta diskanten men de e överkurs för dig
Koaxialerna kan du med fördel plugga in på orginalkablaget går skit bra, så jag kört dom i vinter bilen.
Diskanten som försvann vete fan vart man kan hitta faktiskt. Du kan antingen använda dom som sub/mellan register (mkt möjligt att det räcker med bara den basen i din bil faktiskt!) och kompletera med lösa diskanter när tid/lust/pengar finns.
Lite att tänka på är att placeringen av diskanter är väldigt viktig för hur man uppfattar ljudet, dom bör vara riktade mot öronen men det fungerar så länge dom är framför dig iaf annars blir det jätte mysko ljudbild. Basljud däremot är inte lika känsligt så dom kan placeras bak.
Så det jag skulle gjort i ditt fall är att placera koaxialerna fram (Antar att orginal sitter i dörrana? Förstärk dörrsidan med en plyfa bit eller liknande på insidan om du kan så blir ljudet bra mkt klarare än om det sitter i orginal pappsida.)
Och kit systemet (eller ja "basarna" och delnings filtrena) i tex hatthyllan som du också försärkt. Dom kräver inte heller _Jätte_ mkt effekt och går att köra på cd spelaren men de e inte optimalt.
Allt ligger å skräpar just nu så om du vill kan jag hjälpa dig montera (läs du monterar, jag pysslar med hojen och hjälper dig om det e något du undrar

) Så kan du testa vad du tycker innan du bestämmer dig.
Varför får jag för mig att du nångång länkat till en blocketannons med ett herregöses bilstero paket du skulle sälja?