Piratebayrättegången

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Nja... På svensk reklamfinansierad radio stämmer det in. Radion finansierad via Radio- och TV-avgiften, den statliga med andra ord, har ett bra mycket mer varierat utbud. P3 är den enda radiokanal jag själv lyssnar på.

Huvudet på spiken Palle! :tummenupp

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.torproject.org/ här verkar vara något att satsa på.

Snacka om att den/dom som utvecklar den bästa krypteringen för samtlig kommunikation ut och in från datorn kommer tjäna ordentligt med cash, all thats to IPRED :hihi

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag tycker den där Wallis var extremt irriterande. Det måste ju saknas nånting när han inte verkar förstå hur man ska bete sig i en rättegång. Helt klart ett misstag att kalla honom.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
enbart kryptering skyddar dig inte, men om du samtidigt använder dig av en tjänst med VPN tunnel så är du säker (relakks och dold.se är VPN tjänster)

Inte VPN-tunnel som sådan, den är fortfarande peer-to-peer, utan en krypterad VPN-tunnel till en anonymiseringsproxy...

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Jag tycker den där Wallis var extremt irriterande. Det måste ju saknas nånting när han inte verkar förstå hur man ska bete sig i en rättegång. Helt klart ett misstag att kalla honom.

Jag misstänker att du skrev så bara för att få till en diskussion.
Om inte, Lyssna igen på dagens förhör. Återkom sedan om du fortf.. tycker likadant.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Blommor och choklad för >25000:- har han fått
Wow

Helt underbart :)
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2524877.svd

Och du tycker målsägarbiträdena uppträder korrekt och lämpligt eller? Gott någon med lite skinn på näsan sa ifrån när dom nötterna frångick sakfrågan.

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag misstänker att du skrev så bara för att få till en diskussion.
Om inte, Lyssna igen på dagens förhör. Återkom sedan om du fortf.. tycker likadant.

Jag skrev så för att jag tyckte så. Försvarssidan klarade ju knappt av att förhöra honom och ändå var han deras vittne.

Och du tycker målsägarbiträdena uppträder korrekt och lämpligt eller? Gott någon med lite skinn på näsan sa ifrån när dom nötterna frångick sakfrågan.

Han avbröt även domaren flera ggr fastän denne sa till honom. Jag tycker inte att åklagarsidan uppträdde särskilt olämpligt. Danowsky sa väl nån olämplig grej innan det blev paus, men annars tycker jag inte det är särskilt underligt att dom vill utreda vem han är och vad han har gjort.

I en rättegång är det advokaterna som sköter förhören och vittnena svarar på frågor. Jag tycker han uppträdde amatörmässigt när han tog saker personligt och började ha långa utsvävningar om sånt som inte alls hade med förhöret att göra.

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Han avbröt även domaren flera ggr fastän denne sa till honom. Jag tycker inte att åklagarsidan uppträdde särskilt olämpligt. Danowsky sa väl nån olämplig grej innan det blev paus, men annars tycker jag inte det är särskilt underligt att dom vill utreda vem han är och vad han har gjort.

I en rättegång är det advokaterna som sköter förhören och vittnena svarar på frågor. Jag tycker han uppträdde amatörmässigt när han tog saker personligt och började ha långa utsvävningar om sånt som inte alls hade med förhöret att göra.

Kan nog bara konstatera att vi har skilda uppfattningar om det.
Och ha långa utsvävningar ? Vad har inte åklagarsidan då?
Domaren ifrågasatte ju flera gånger alla vittnena igår vad en del saker hade för relevans.
Inget försvar för att Wallis svävar ut men jag tycker det är mer olämpligt när åklagarsidan gör det i försök att måla upp något som inte stämmer.

En reflektering ang blommorna (inte tänkt mot dig TurboJugend:))
Enligt hemsidan hade Görel Wallis vid klockan 20.30 fått blommor till ett värde av nästan 40 000 kronor.
Om vi är beredda att lägga den summan på blommer som egentligen inte har något mervärde för oss personligen, varför skulle vi då inte vara beredda att betala för en produkt vi faktiskt vill ha. OM vi nu är så snåla som intresseorganisationerna säger.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Är det inget idag?
jag missade slutet igår.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Ingenting verkar vara inställt. Dom har Personalia på dom åtalade idag och ogår eftermiddag. Detta sänds inte av media, troligtvis är det begärt lyckta dörrar.

Verkar finnas en del scheman ute, enligt dom jag såg så var det personaila idag och även igår em.

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
är det "locket på" nu eller??
här i sverige kan man tydligen bli åtalad för lite vad som helst, lite tjoosan med lagarna o så.
du almquist, vet du ngt som vi andra inte vet?

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Det rättvisaste sättet att ta betalt för musiken man lyssnar på till vardags (OM man nu prompt ska göra det) alltså i ipoden mp3-lirare, mobilen etc, vore kanske liknande som STIM-pengar som plockas ur PKE-pengarna från respektive gadget. Typ jag betalar x kronor PKE-skatt för min ipod som väntas ha en livslängd på 2 år. Efter 2 år summeras allt jag spelat upp och de x kronorna fördelas proportionerligt på de artister som rullat.

Inte tekniskt möjligt, och det blir ju också ett intrång i privatlivet som blir knepigt att lösa, men... sen får dessa X kronorna inte bli stiffare än de är idag, då lär man väl kunna tjacka bootleg-ipods av skumma typer.

Musikindustrin har ju flera inkomstkällor så där har jag inga moraliska invändningar att slanga, det ökar bara diversisteten. Film är knepigare eftersom större andelen av deras inkomster är visningar, och om alla slangar; VEM betalar och VARfÖR? Lär väl bli som i "thank you for smoking" (som jag hyrde om det var nån som undrade) där tobaksföretag pumpar in x miljoner dollars för att huvudpersonerna ska bolma. Skiten lär sluta som en TV-shop-hybrid antagligen :shrugs

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy