Richo
Ny medlem
- Gick med
- 29 Jun 2004
- Hoj
- GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Var där idag för att köpa oljefilter och en kopparbricka.
Slutade på sköna 247:-
Jag frågade om de hade pirat då jag spontant tyckte det var dyrt och jag egentligen tänkt köpa dubbelt upp då jag byter olja och filter rätt ofta.
Men icke. Tydligen så sabbar man motorn DirekCt om man kör på pirat.
(Pirat släpper igenom för mkt smuts och är därav inte effektivt)
Jag kontrade med att det finns ju rätt många alternativa märken men det var tydligen genomgående samma fel på dem. Fjädern som håller emot överströmningen var för klen på pirat och därav var dem skit. De släpper helt enkelt igenom oljan bara...
Jag nämnde även att det har ju varit några tester där pirat ibland varit bättre än original men det kunde man inte lita på då det var svårt att kontrollera.
De var två i butiken som hävdade detta bestämt. Far och son?!
Nåväl jag skall inte säga att jag forskat i ämnet och jämfört överströmningen på marknadens alla filter men personligen så kommer jag fortsätta att köpa pirat ibland.
Jojust jag frågade om det kunde vara lönt att hoppa över filterbytet varannan gång med original filter istället för att byta till pirat varje gång då jag byter olja och filter ibland så ofta som var 200mil.
Detta var tydligen inte heller no good för då vare ogjort arbete?
JA många kockar och åsikter helt klart. Kunde vara kul med reflektion på det hela. Personligen blir det nog mer pirat än original vart fall trots de manade orden Jag kör ju dessutom på Biltemas olja... ve o fasa. Det vågade jag inte ens nämna...
Frågan lyder alltså till er som eventuellt gjort avhandling i ämnet. Vad är era slutsatser?
Slutade på sköna 247:-
Jag frågade om de hade pirat då jag spontant tyckte det var dyrt och jag egentligen tänkt köpa dubbelt upp då jag byter olja och filter rätt ofta.
Men icke. Tydligen så sabbar man motorn DirekCt om man kör på pirat.
(Pirat släpper igenom för mkt smuts och är därav inte effektivt)
Jag kontrade med att det finns ju rätt många alternativa märken men det var tydligen genomgående samma fel på dem. Fjädern som håller emot överströmningen var för klen på pirat och därav var dem skit. De släpper helt enkelt igenom oljan bara...
Jag nämnde även att det har ju varit några tester där pirat ibland varit bättre än original men det kunde man inte lita på då det var svårt att kontrollera.
De var två i butiken som hävdade detta bestämt. Far och son?!
Nåväl jag skall inte säga att jag forskat i ämnet och jämfört överströmningen på marknadens alla filter men personligen så kommer jag fortsätta att köpa pirat ibland.
Jojust jag frågade om det kunde vara lönt att hoppa över filterbytet varannan gång med original filter istället för att byta till pirat varje gång då jag byter olja och filter ibland så ofta som var 200mil.
Detta var tydligen inte heller no good för då vare ogjort arbete?
JA många kockar och åsikter helt klart. Kunde vara kul med reflektion på det hela. Personligen blir det nog mer pirat än original vart fall trots de manade orden Jag kör ju dessutom på Biltemas olja... ve o fasa. Det vågade jag inte ens nämna...
Frågan lyder alltså till er som eventuellt gjort avhandling i ämnet. Vad är era slutsatser?