Pizza räjser

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Homo skrev:
2189626 med tom tank, utan speglar lite nitro i tanken nerförsbacke medvind och hemlängtan och 40kilos förare lr..

en m3 utan spärr gör nog 275 riktiga o en m5 gamla gamla vet jag gör 285 riktiga dom nyare gör säkert 10 till. dock inget acc o snacka om över 250 enligt mej iaf, man får nog ligga o pressa ett bra tag om man ska brassa ifrån en hoj

Nej, det borde väl vara under normala förhållanden, 266km/h är inget konstigt för en 600:a

Kristijan

Medlem
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
SV650S K4 Såld! Yamaha R6 -02 utagen -03 Såld - Nuvarande hoj Yamaha YZF-R1 -98
Jag är BMWfrälst till MAX, så rätt åt dig ha ha ha ha..... :tungan

Randerson

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
R6 -01
Jag hade en grymt fin M3 3.0 (~300hk) förut! Och så som alla andra m-bilar så gick denna bil väldigt bra! Den toppade 260-270, och det gick ganska så fort upp dit! MEN den skulle inte ha en chans mot moppen som jag har nu. Iallafall inte från stillastående :rolleyes: Så det här som hände dig är ju lite lurigt. Låg du och pressade vid topphastigheten så var det ju kanske inte så konstigt att du blev omkörd då m3an ska gå fortare(?)! Men Men! Turbokonverterade bmwbilar är inte så ovanliga idag annars..

Personligen tycker jag att det där med toppfarter är ganska ointressant. Det är ju accelerationen som man är ute efter, iallafall jag. Och det är mycket därför som jag sålde bilen och köpte en båge istället! :crash

Kör försiktigt!
/ Richard

Hoj Jocke

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
TL1000R, Yzf750
Kristijan skrev:
2189669 Jag är BMWfrälst till MAX, så rätt åt dig ha ha ha ha..... :tungan

Jag man sitter ju lite bekvämare i Pizza räjsern i 250+ :tungan

Men det är ju inte därför man åker hoj!

Tungt att bli från åkt av en bil, du får ge igen vid rödlyset:tummenupp

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
1: Köp ghostriders turbobusa, finns som annons här på Sh.
2: Sök upp pizzaräcern.
3: Njut.

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
VAH? vad är det jag läser? nu får du ta och byta upp dig till en stor maskin grabben! vet att många sitter och småflinar åt dig bakom skärmen när dom läser detta! för inte har väll vi med riktiga hojjar blivit frånkörda av en pizzaräser?

Köp en R1 eller större och joina klubben :D
(fin hoj du har nu för övrigt) :tummenupp

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
E22 skrev:
2189567 Jag låter väll ganska störd när jag pratar om bmw men det är inte utan orsak.
pendlar en del på E22 mellan lund & kristianstad, trafiken på den vägen är ju ganska så agresiv om man säger, & man träffar på en hel del stolpskott på denna sträcka. "tuffast" av alla är dom med bmw.
Av någon anledning så körsättet hos personer som sitter bakom ratten på en bmw en aningen snevridet, skevt. eller har ni en knappr som ni trycker i där det står "strippslimma" på??Å en knapp med "kör om vid möte".
Ja jag fattar inte meningen med detta, du som vet & har bmw, har ni sånna förprogramerade knappar eller?? själv har jag bara farthållare & är grymt blödig när min sonen på 5 månader åker med.

Det du säger är intressant för jag har noterat den raka motsatsen. Här i Dublin är BMW-förare (förutsatt att de är manliga :hihi ) de bästa chaufförerna som har störst koll på sin omgivning och håller traffiken flytande (och jag pendlar både i bil o på hoj..ca 4 mil per dag).

De som är värst här är Santa Fe förare..jag vill att alla silverfärgade Santa Fe bilar skall köra i diket omgående o totalkvaddas (ingen skadas såklart..inte allvarligt ivf :rolleyes: :hihi ).

Men kvinns i BMW här är döden i grytan. Dessa kör man med en radie på 2km runt om man bryr sig om sitt liv.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Turbomatad M3'a brukar man inte hänga av med en standardhoj ;) Men i lite högre farter är vindmotståndet klart fördelaktigare på en bil än på en hoj.

Det är alltid lika kul o rejsa lite med bilar, även om man inte vinner. Det enda man kan trösta sig med när man får smisk är att hojjen rullade av bandet i japan som den är och bilen är antagligen trimmade för mången mer peng än vad hojjen nånsin kostade...

Dock tror jag att om man rullar ut på bana så efter ett par varv så har genomsnitts-18åring-i-keps-trimmad-som-fan-bilen inga bromsar kvar medans hojjen kan glida många varv mer ;)

Tänkte jag skulle rejsa lite med polarens Mitsubishi 3000GT ;) Men den blir jag förvånad om jag hänger av med Ninjan... Både toppfart och acc ;)

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Hade en M5 92:a med 3.8l moroten.
Den uppgav 282 km/h på GPS utan fartspärr
Kunde nog pressa ur den lite till men det tog lite tid att komma upp i dom farterna.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln