Plötslig spädbarnsdöd,ersättning?

-Suzuki-

Guest
Om nu inte samhället finns i ett sånt här tillfälle så starta en egen liten fond så skulle i alla fall jag stödja...

Det är du inte ensam om. Tror vi är många här som skulle göra det.
Jag lever inte i ekonomiskt överflöd, men här hade jag definitivt gjort vad jag kunde för att lätta lite på den delen av bördan för TS och hans sambo/fru.

Jag har själv barn, och har tyvärr förlorat andra mycket nära anhöriga, så jag vet hur handlingsförlamad man blir när nåt sånt händer, men att förlora sitt barn måste vara det värsta som kan hända en förälder.

alfaholic

Enbent bandit
Gick med
23 May 2009
Hoj
BRP spyder RSS
För det första : Beklagar sorgen !Just nu gråter jag och tänker tillbaka till vår egen tragedi.
Jag och min fru förlorade våran son för drygt 6 år sedan (dödfödd) vi fick mycket hjälp från sjukhusprästen , och du har rätt att det är bara 1/2 basbelopp från FB och sen beror det på vilken kommun man bor i om det ska bli aktuellt med ersättning från kommun .
Om du vill så kan du kontakta mig och få möjligen tips hur ni ska komma vidare eller om ni vill bara prata, min fru har mycket kunskap om detta...

alfaholic(att) telia.com
du kan även ringa mig , dag som natt om du vill 070-672 39 24
häng kvar och ta stöd av varandra och vänner och dyl !

/Juha

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Det låter märkligt att de vill rubricera det hela som plötslig spädbarnsdöd - sånt brukar vara kopplat till andningsreflexerna och att de har för varmt, eller i vissa fall kvävs. En massiv blödning pga brustna blodkärl är något helt annat och bör rimligen kunna få full ersättning. Det är nog jobbigt att behöva gräva i plånboken eller ta lån när situationen är som värst, men att bli pissad på från FB:en är ju ett jäkla hån.

Det borde gå att få det klassat som annan dödsorsak om man stöter på obducenter/läkare eller vilken väg man nu behöver ta. Om inte annat ta strid med FB och ta hjälp av KO eller varför inte något massmedialt som "uppdrag granskning" eller Sverker om man känner för att bråka extra mycket.

Hoppas ni hittar styrkan någonstans att ta er igenom det hela!

det är ju så sjukt att de hittade inget fel på obduktionen och då klassas det automatiskt som plötslig före 16 månaders ålder.
det är ju som att säga att nån dött i en olycka och inte presicera mer.
det är tydligen ett vanligt problem enligt sjukhusen och reglerna på försäkringarna är ju tyvärr tydliga då.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...