Planer för framtiden?

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Tyvärr så varar 125 tiden bara ett tag för de flesta av oss. Sen går de flesta över till bil eller mc. Vad har DU för planer? :va Själv kan jag inte bestämma mig om jag ska köpa en r1/r6a eller en bmw m3 :huvet

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Kommer troligvis köpa bil och ta B kort dårå och behålla 125an ett tag till.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Så som det ser ut nu så kommer jag nog att ta mellan och bil... och äga någon gammel sporthoj har jag tänkt.

Uggla har ju hittat en ZX9R för hyffsade pengar... problemet är då försäkringen.

Last edited by a moderator:

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Jag ska ta A & B- kort såfort jag fyller 18.

Köra mammas Ford Fiesta! :hihi
Antingen köpa brorsans Suzuki DR650 eller köpa annan hoj.
Men prioriterar MC först! Bil kan jag köpa egen när jag jobbar sen! :tummenupp

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
Ska ta både A & B kort när man fyller 18.. Har ju de mesta av teorin fräsch i skallen då!! :D Skiljer sig från hoj å bil men ungefär the same!!

Sen om man inte köper egen bil e ju en annan femma då man kan låna både farsans å morsans bil. Har ju några bilar som står på lager annars!! Den ena e bara "sommarbil" men kör den då!! :tummenupp

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
H4 skrev:
Så som det ser ut nu så kommer jag nog att ta mellan och bil... och äga någon gammel sporthoj har jag tänkt.

Uggla har ju hittat en ZX9R för hyffsade pengar... problemet är då försäkringen.

Mc går alltid före! :mattias bil kan jag lånas morsans eller köpa en gammelskorv..

Tror ni som bor i stockholm/gbg kommer få det jävligare med försäkringen, än vi som bor i lite mindre "städer"..

1200:- kommer jag får betala i månaden, halv försäkring på mig.Hoss länets.

Edit: Råkade trycka på ändra istället för svara..

BEEFnoodles

Planerar inför sommarens turer ;)
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
För min del blir det nog bil skulle ja tro.
Ska försöka skaffa mig en hyfsad bil då också.
Men det är så jäkla svårt det med, sitter o kollar för fullt vad man ska skaffa sig för något. :/

Mr_Malossi skrev:
Tyvärr så varar 125 tiden bara ett tag för de flesta av oss. Sen går de flesta över till bil eller mc. Vad har DU för planer? :va Själv kan jag inte bestämma mig om jag ska köpa en r1/r6a eller en bmw m3 :huvet

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Ska ta B körkortet i vinter men ej skaffa bil och A kortet nästa vår och köpa en mycket fin 750 gixxer!!! (så ny som möjligt) :hihi

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
Mr_Malossi skrev:

Du ska så klart ha en jävla gixxer vad annars!!! :D annars! :fatta! :hihi

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
hmm det är en svår fråga men själv har jag tänkt att ta B kort o A kort så fort jag fyller 18 och har tid.

125:an har jag kvar och den beror det på pengarna vad jag har råd med antingen om man vunnit på lotto så blir det nån nice bil annars en r6/gixxer
kanske en honda svårt val

jaja 1 år kvar :banana tills det svåra beslutet hehe måste börja spara redan nu

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Koskela skrev:
Du ska så klart ha en jävla gixxer vad annars!!! :D annars! :fatta! :hihi

Hehe får se :rolleyes: Men man kan alltid hoppas på att det blir en mc. Men pengar är pengar och växer inte på träd :(

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
jag tar b kortet snart sedan a, om ett halvår så är c kortet i fickan och 2006 har man abece körkort... smaka på den!!!

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Mr_Malossi skrev:
Köper du nåt av dom där fordonen tycker jag inte om dig, för då har du mer pengar än mig....

EDIT: ska ju säga va ja ska ha också, blir nog en fzr600 från ca 90 eller en honda xr600 när jag blir 18 :)

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
"Tar nog" A begränsad och B denna våren, köper någon skitbil som går att schladda med :näsblod, och kör på 125an denna sommaren samt jobbar ihop lite kosing till lite tyngre till hojomopär vintern!

Låter det rimligt? :tungan

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Jag kommer att ta B + A begränsad den dagen man fyller 18 men det är jö ett tag kvar. Sen blir det En hoj Motard/Enduro bil får man väll låna av päronen varför det nu skulle vara nödvändigt :va W00t

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Bil har jag redan, har bokat teoriprov. Uppkörning till A begränsad också bokad.
Säljer varaderon och köper en bandit Naked tror.

Hehe Mr_Malossi är dt lite "pappa betalar" hos dig? låter lite slyngelaktigt o säga att den första bilen man "ska köpa" är en bmw m3..

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
steffo skrev:
Hehe Mr_Malossi är dt lite "pappa betalar" hos dig? låter lite slyngelaktigt o säga att den första bilen man "ska köpa" är en bmw m3..

Njae jag e bara sådär allmänt snål att jag kan få ihop till dom pengarna :tungan Tex aprilian betalade jag helt själv och fick ihop de summorna på en sommar. Sommarjobbade bara ihop 8tusen är att tänka på. :hihi Sålde visserligen moppen också. Men har en del pengar nu på banken och mer pengar kommer in när aprilian säljs :yoparty Dvs= ingen pappa betalar är fattig och lycklig :banana :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...