Planer för framtiden?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Gixxer 750 -04 är väll drömmen, men ekonomin kommer nog inte räcka, känner jag på mig... (försäkringen...)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Utan att slita ihjäl sig kan man jobba ihop ca 1000 spänn i veckan... Det blir 4000kr i månaden + studiebidrag

Prioriterar man så går det

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Anton_Ljunghusen skrev:
Utan att slita ihjäl sig kan man jobba ihop ca 1000 spänn i veckan... Det blir 4000kr i månaden + studiebidrag

Det funkar rätt fint även om man går i skolan med, jobbar själv 12 timmar i veckan så...

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Anton_Ljunghusen skrev:

tråkigt bara att mna måste betala 30% i skatt.... någon som kan erbjuda svartjobb? :banana

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
prise skrev:
tråkigt bara att mna måste betala 30% i skatt.... någon som kan erbjuda svartjobb? :banana

TYST OCH KÖP MI... DIG EN SV! :mad:

För att vara ontopic: Tar A det första jag gör när jag fyller år. Skall sedan ha B innan hojen säljs.

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Mr_Malossi skrev:
Njae jag e bara sådär allmänt snål att jag kan få ihop till dom pengarna :tungan Tex aprilian betalade jag helt själv och fick ihop de summorna på en sommar. Sommarjobbade bara ihop 8tusen är att tänka på. :hihi Sålde visserligen moppen också. Men har en del pengar nu på banken och mer pengar kommer in när aprilian säljs :yoparty Dvs= ingen pappa betalar är fattig och lycklig :banana :hihi

Och moppen, vem betalade den?

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
uggla skrev:
Du fick väll hem din 125a i helgen?

hehe joo iof men 1år te man ska skaffa mellankort o bil men 125:an behåller jag :yoparty men man kan drömma fast det blir nog inte nån mellanhoj utan det blir te att spara te tung dvs om man inte vinner på lotto :banana

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
prise skrev:

Du måste först ha tjänat upp till 16900 kr tror jag det är innan du ens börjar betala skatt, sen så tjänar nog ingen här (som går i skolan) sådana summor om året, sen att de ska komma upp i så mycket att man måste betala 30% i skatt. Det är indelat i små steg, man kan kolla upp hur mycket skatt man får betala på det man tjänat en månad.

Edit:Felskrivet

Last edited:

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Vanish skrev:
Du måste först ha tjänat upp till 16900 kr tror jag det är innan du ens börjar betala skatt, sen så tjänar nog ingen här (som går i skolan) sådana summor om året, sen att de ska komma upp i så mycket att man måste betala 30% i skatt. Det är indelat i små steg, man kan kolla upp hur mycket skatt man får betala på det man tjänat en månad.

Edit:Felskrivet

Går jävligt fort att dra in det på ett år..

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Mr_Malossi skrev:
Njae jag e bara sådär allmänt snål att jag kan få ihop till dom pengarna :tungan Tex aprilian betalade jag helt själv och fick ihop de summorna på en sommar. Sommarjobbade bara ihop 8tusen är att tänka på. :hihi Sålde visserligen moppen också. Men har en del pengar nu på banken och mer pengar kommer in när aprilian säljs :yoparty Dvs= ingen pappa betalar är fattig och lycklig :banana :hihi
Vem betalade för skydden då? http://www.bikepics.com/pictures/111134/ ser inte ut som dom billigaste grejerna direkt :D

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
uggla skrev:
Går jävligt fort att dra in det på ett år..
Jobbade ihop 25 i somras.. :näsblod Men man har ju inte nåt jobb annars så... hade vart gött med lite knäck resten av året också.

Ska köra upp för A sen får jag se om det blir nåt B kort. men ingen bil. :D får köpa nån billig mellanhoj. planerar att ha kvar 125an ett tag till. Kanske en offroad i 10k kronors klassen. :rolleyes: Eh :tungan får se vad pengarna räcker till.

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
KalleNorton skrev:
Vem betalade för skydden då? http://www.bikepics.com/pictures/111134/ ser inte ut som dom billigaste grejerna direkt :D

Hehe känner mig något knäckt :D betalade 2500kr för skinnstället själv, resten betalade farsan :rolleyes: Och resten av grejerna pröjsade morsan :tomten och ähh.. körkortet betalade också mamma :gnissla men va fan jag betalade ju hojen själv, tanken räknas! :yoparty :D

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Gasen behåller jag sen blir det nog B kort för mig + bil.. farsan payar ju så :rolleyes: dock betalar jag av hojen heheh :D :rofl

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
BlueNinJa skrev:
Gasen behåller jag sen blir det nog B kort för mig + bil.. farsan payar ju så :rolleyes: dock betalar jag av hojen heheh :D :rofl

Pappa betalar :7peta Föresten står min aprilian på farsan :D Ojdå skulle jag inte sagt det? :rolleyes:

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
Mr_Malossi skrev:
Pappa betalar :7peta Föresten står min aprilian på farsan :D Ojdå skulle jag inte sagt det? :rolleyes:

Mjo .. men har man ett löfte till honom sa har man =) "slutade" dricka när jag var 13.. för då sade min kloke far att om jag inte snusa , rökte , drack mig stup full OBS [STUP] Visst jag tar en pilsner med grabbarna då och då. .. men iallafall då skulle han bjussa på kort + en första bil =) tycker jag e helt okay !

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...