Plasma Televisioner

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
-
Har ni märkt hur mycket plasma televisioner det har börjat säljas till ganska bra priser jämfört med några månader tillbaka.

I dagens Power, Elgiganten reklamblad fanns det många fler plasma televisioner än widescreen, känns som att plasma televisioner kommer ta över den vanliga tv:n med tanke på att priserna sjunker för varje månad.

När tror ni det kommer finnas 32'' plasma televisioner för runt 10 000kr?
 

snatch

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Ort
Skövde
Hoj
Honda
ja elektronik priset sjuker ju med 50% på 18 månader så, finns det bara efterfrågan så... :tummenupp
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
More skrev:
Har ni märkt hur mycket plasma televisioner det har börjat säljas till ganska bra priser jämfört med några månader tillbaka.

I dagens Power, Elgiganten reklamblad fanns det många fler plasma televisioner än widescreen, känns som att plasma televisioner kommer ta över den vanliga tv:n med tanke på att priserna sjunker för varje månad.

När tror ni det kommer finnas 32'' plasma televisioner för runt 10 000kr?

2006 cirkus skall det gå att få loss en plasma för ungefär 6000:-, läste det i illustrerad vetenskap tror jag. Det är ju ingen tvekan om att plasma kommer ta över mer och mer! :banana
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Iom att en plasma har en brinntid på >10 år vid normalt tittande tror jag inte dom kommer gå lägre än 15'000. Känns som om tv däremot kommer bli mycke billigare när plasma-tv går ner i pris. Kan lätt tänka mig att man får en 32" widescreen tv för 4-5'000 om typ 3-4 år..
 

More

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
-
BillS skrev:
Iom att en plasma har en brinntid på >10 år vid normalt tittande tror jag inte dom kommer gå lägre än 15'000. Känns som om tv däremot kommer bli mycke billigare när plasma-tv går ner i pris. Kan lätt tänka mig att man får en 32" widescreen tv för 4-5'000 om typ 3-4 år..

Har nu haft en Grundig 25'' (vanlig tv) i 6-8 år och den funkar men börjar bli dålig, knappar på den ramlar av, bilden har blivit suddigare men det värsta av allt den är stor, vill ha något som man kan hänga upp på väggen eller iaf sden väldigt nära väggen.
 
Last edited:

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
BillS skrev:
Iom att en plasma har en brinntid på >10 år vid normalt tittande tror jag inte dom kommer gå lägre än 15'000. Känns som om tv däremot kommer bli mycke billigare när plasma-tv går ner i pris. Kan lätt tänka mig att man får en 32" widescreen tv för 4-5'000 om typ 3-4 år..

Tror du verkligen att att priset på en 32" wide kommer sjunka 990sek. på 3-4 år? http://www.netonnet.se/
....eller du kanske var ironisk :confused:
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
More skrev:
Har ni märkt hur mycket plasma televisioner det har börjat säljas till ganska bra priser jämfört med några månader tillbaka.

I dagens Power, Elgiganten reklamblad fanns det många fler plasma televisioner än widescreen, känns som att plasma televisioner kommer ta över den vanliga tv:n med tanke på att priserna sjunker för varje månad.

När tror ni det kommer finnas 32'' plasma televisioner för runt 10 000kr?

Jag snackade med en kille i somras som jobbar i en hembiobutik och han va helt övertygad om att man skulle få en plasma för mellan 10-15kKr runt jul. Nu återstår ju bara att se om han har rätt i sin bedömning, men det går ju åt rätt håll...
 

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Det är alltid så med nya prylar....

Jag minns när jag köpte DVD för 6000:- som idag kostar 600:-

Se alla inspelningsDVD kostar redan hälften.
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
SuperMicke skrev:
Tror du verkligen att att priset på en 32" wide kommer sjunka 990sek. på 3-4 år? http://www.netonnet.se/
....eller du kanske var ironisk :confused:

Hehe.. ja du.. :tungan
Ämen en kompis köpte en fin grej för 10'000 alldeles nyss. Men då va det ju en kanonfin Sony. Tänke mer en i den klassen då. Kör själv en 42" Thomson plasma. Fick ja för 25 för 10 månader sen, fast då va den beggad, men gu va nöjd man e!
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Man ska passa sig när man köper plasma tv!

Många varuhus och butiker "slarvar" och märker LCD/TFT med "Plasma".

Så titta efter 2 gånger innan ni köper något.
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Kvaliten skiljer sig dock ganska markant på en billig o en dyr plasma
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
exakt, det är sunkiga lågbudget modeller som "reas ut", dom lite sjysstare med högre upplösning håller priset bättre, även om dom såklart oxo sjunker.

/N (lycklig ägare)

Blondie skrev:
Kvaliten skiljer sig dock ganska markant på en billig o en dyr plasma
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
The-PatriX skrev:
Man ska passa sig när man köper plasma tv!

Många varuhus och butiker "slarvar" och märker LCD/TFT med "Plasma".

Så titta efter 2 gånger innan ni köper något.

Om man inte undersöker undersöker tv'n bättre än så när man köper att man inte vet att det är en plasma istället för lcd så får man skylla sig själv.

/en som väntar tills de har nått ett bra pris och när man kan få tag på en bra plasma för under 80k.
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
e det bara jag som inte gillar plasma? tycker det e taskig skärpa o färg utfyllnad o då har jag inte kollat på ngt billigt skit! utan grejer mellan 50-100K
tycker Lcd skärmarna e mycket bätte högre upplösning o bättre skärpa..
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Hembio projektor + en elduk det är ju det man skall ha ju!!!

Då får man större bild och i dom flesta fall även bättre bild, tex färgåtergivning, kontrast, flexibilitet.

En normal plasma har kontrast ca 1000:1, nu finns det mkt prisvärda projor med 6000:1 i kontrast etc mm etc mm.

Det här skulle jag kunna diskutera mkt om, plasma,projor & massa kul kring detta.

Men nu skall jag krypa ner i bingen.

Är du sugen på en proja eller nåt??

Pm:a mig så ordnar jag en proja efter ditt önskemål
:tummenupp
 

gsxr 750

Medlem
Gick med
12 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
KTM 520 EXC -02, milleR -01
LCD då, vad är det för fel på dom? En plasma lär aldrig hålla några tio år ändå, tillverkarna kommer se till att andra komponenter pajar och tvingar tv:n till skroten mycket tidigare. Annars tjänar dom ju inga pengar.
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Visst priserna sjunker drastiskt men vad är det för skit man får för de pengarna. Köpte en sk jätte billig plasma för snart ett år sedan för 21 000 Dkr detta var ett klipp så jag testade och beställde, men vad var det för skit. Plasman åkte tillbaka garanterat- Skulle bar säga att alla plasmor under 50-60 tusen är bara skräp och jag har testat en hel de pg aav mitt intresse för hembio.

Är det kvalite på sakerna så sjunker de knappt i pris. Min dvdväxlare har inte sjunkit en krona ens på två år...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
The-PatriX skrev:
Man ska passa sig när man köper plasma tv!

Många varuhus och butiker "slarvar" och märker LCD/TFT med "Plasma".

Så titta efter 2 gånger innan ni köper något.

Eftersom de flesta plasma som säljs är 42" så är det nog ingen risk att man skulle få en LCD då de knappt finns i den storleken och skulle vara mycket dyrare.

LCD fungerar inte så bra som plasma med rörlig bild som det är med TV och video. Bilden hänger inte riktigt med.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Tjaa.. köpte en LCD/TFT 32" för ca 10månader sen, kostade ca 35kkr om jag minns rätt och en likvärdig kostar idag mellan 38 och 26kkr. Visst kanske har sjunkit endel... men det spelar faktiskt mindre roll!

man kan alltid vänta på att det ska bli billigare men hur kul är det... det blir alltid billigare, det slutar aldrig :)

mitt tips till er som är sugna..
jämnför! gärna två olika brevid varandra som visar samma film(som de ofta har i butik)..

så gjorde jag och skillanden mellan LCD och plasma gjorde valet självklart!
sen skiljer det så klart från plasma till plasma o.s.v..

p.s. jag har min även som dator skärm, bättre skärpa, ljus och kontrast än både min gammla dator skärm och min laptops :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top